Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2013, 18:25   #61
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Hoe verklaar je het gedrag van openoog?
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2013, 18:26   #62
openeye
Gouverneur

openeye's schermafbeelding

Standaard

Manta, maak eens een nieuw draad daarvoor man. Onrespectvolle
openeye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2013, 18:28   #63
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door openeye Bekijk bericht
Manta, maak eens een nieuw draad daarvoor man. Onrespectvolle
tutututut, jij ging hier niet meer posten.
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2013, 18:42   #64
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Asjemenou krijg nou wat.

Demper en Khil kunnen spreken !
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2013, 18:44   #65
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Openingspost is interessant.

Maar ik wacht tot het bedtijd is geweest voor D E & O.

Laatst gewijzigd door Knipp : 11 augustus 2013 om 18:44.
Oud 11 augustus 2013, 18:45   #66
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Asjemenou krijg nou wat.

Demper en Khil kunnen spreken !
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2013, 18:45   #67
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
neenee, met de trein. Misschien onlangs een fyra gekocht

geproduceerd door stomme productiearbeiders in Italie
Het zijn degenen die zo'n Fyra's kochten die stom zijn en/of smeergeld kregen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2013, 19:34   #68
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
- lol -

Ik dacht eerst dat hij platgespoten in een rolstoel zat, als je zijn gezicht ziet, daarom heb ik hem maar niet te hard aangepakt.
BWAHAHAHHA

Kom op Xenophon, wees een beetje aardig voor die jonge.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2013, 19:35   #69
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verder dan autisme? Wat moet ik me daar dan bij voorstellen?

Ik heb de indruk dat je autisme niet echt juist inschat.
Autisme is heel complex en breed hè.
Oud 11 augustus 2013, 19:36   #70
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat hij gewoon zat is.
24/7
Oud 11 augustus 2013, 19:37   #71
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door openeye Bekijk bericht
alright, genoeg gelachen. Demper, ik heb genoeg tijd aan je gegeven en genoeg aandacht. Terug naar de dingen die belangrijk zijn.
Je botox?
Oud 11 augustus 2013, 19:44   #72
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Autisme is heel complex en breed hè.
Ja, mij moet je het niet vertellen.

Mij leek het verhaal dat verteld werd typisch in de gedachtegang van een autist te passen. Eerst, op het feestje zelf geen woord, dan later thuis speelt het gegeven zolang door zijn hoofd zodat hij helemaal opgedraaid wordt, en dan in alle staten bellen.

En de mens die gebeld wordt valt helemaal uit de lucht.
Oud 11 augustus 2013, 19:47   #73
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, mij moet je het niet vertellen.

Mij leek het verhaal dat verteld werd typisch in de gedachtegang van een autist te passen. Eerst, op het feestje zelf geen woord, dan later thuis speelt het gegeven zolang door zijn hoofd zodat hij helemaal opgedraaid wordt, en dan in alle staten bellen.

En de mens die gebeld wordt valt helemaal uit de lucht.
Inderdaad.

Er zijn maar weinig mensen die autisten echt begrijpen. Ook ik heb daar moeite mee. En dat terwijl ik best veel met dat soort mensen in aanraking kom.
Oud 11 augustus 2013, 20:27   #74
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Al vaker merkte ik een vreemd soort gedrag op bij sommige mensen. Kan iemand me een verklaring geven hiervoor? Wat zou de achtergrond zijn?

Eerst een woordje uitleg over wat ik bedoel. Stel je nodigt persoon X uit op een leuk feestje met vrienden. Hij is erg blij met de uitnodiging en gaat erop in. Het wordt een heel gezellige avond en tevreden keert persoon X na afloop terug naar huis nadat hij liet weten enorm genoten te hebben. Persoon X is opgewekt en vrolijk na deze geslaagde avond.
Een dag later: persoon X was bij thuiskomst gaan piekeren, liet de film van de voorbije avond keer voor keer in zijn gedachten voorbij gaan. Hij overliep opnieuw elk woord, elke blik, elke lach en elke reactie..... Hij kan de slaap niet vatten en het feestje dat hij eerst zo geweldig vond, verandert in zijn gedachten in een rotervaring. Die schaterlach op een bepaald moment, was dat niet eigenlijk omdat men hem aan het uitlachen was? Die ene reactie, was dat geen verborgen kritiek op hem? Het zwijgen na zijn opmerking, was dat geen teken dat iedereen hem wilde negeren? Persoon X kan de slaap niet vatten en ineens ziet dat geslaagde feest er compleet anders uit voor hem.

De volgende dag zit hij in de put en is kwaad, voelt zich onrecht aangedaan. Dus spreekt hij je aan of belt je op om je op de hoogte te brengen van het feit dat hij het wel door heeft..... Bakken kritiek en verwijten volgen. Wat je ook probeert, hij blijft zitten met dat vertekend beeld.

Het is vermoeiend en ontmoedigend maar voor persoon X nog het ergst van al. Want die gelooft dus echt dat men zo slecht met hem omgaat.

Hoe is dit mogelijk? Wat scheelt er met mensen die zo reageren? Ik kan dat niet verklaren. Weet ook niet hoe je ermee moet omgaan.
Die mens is een aansteller. Ruzie maken uit angst en ronddobberen in een poel van negativisme. Liever dat dan een prettig gevoel. Hij wil gewoon zijn laf innerlijk bevestigen. Raar soort mens, hoor. Ik zou er mijn tijd en energie niet aan verspillen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 11 augustus 2013 om 20:28.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2013, 02:41   #75
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Laat me even X zijn.
Kleine oefening in empathie.

Hoe zou X zich voelen wanneer hij deze draad leest ?

Wat de redenen ook kunnen zijn, niet iedereen connecteert even makkelijk met de medemensen.
Als je dan ook nog wat neigt naar depressie of wat extra sensibel bent,
dan zit je al snel in een zichzelf versterkende spiraal.

Als je lucied genoeg bent om te weten hoe de goegemeente daar dan over denkt,
dan wordt het helemaal een hopeloos verhaal.

Het moet echt leuk zijn om te beseffen in welke termen er achter je rug over jou wordt gepraat.
Autist, te mijden, laf innerlijk en emotionele leegzuiger.

Laatst gewijzigd door Knipp : 12 augustus 2013 om 02:49.
Oud 12 augustus 2013, 06:24   #76
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Hoe is dit mogelijk? Wat scheelt er met mensen die zo reageren? Ik kan dat niet verklaren. Weet ook niet hoe je ermee moet omgaan.
Als die stemmingswisselingen constant zijn, zou het om een manie kunnen gaan. In dat geval ga je waarschijnlijk niet kunnen inpraten op die mensen en is het beste wat je kan doen gewoon steun geven doorheen die periode.

Zorgt het gedrag ervoor dat men niet meer 'normaal' kan functioneren in de samenleving, dan kan imho best een arts geraadpleegd worden.
Oud 12 augustus 2013, 07:09   #77
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Laat me even X zijn.
Kleine oefening in empathie.

Hoe zou X zich voelen wanneer hij deze draad leest ?

Wat de redenen ook kunnen zijn, niet iedereen connecteert even makkelijk met de medemensen.
Als je dan ook nog wat neigt naar depressie of wat extra sensibel bent,
dan zit je al snel in een zichzelf versterkende spiraal.

Als je lucied genoeg bent om te weten hoe de goegemeente daar dan over denkt,
dan wordt het helemaal een hopeloos verhaal.

Het moet echt leuk zijn om te beseffen in welke termen er achter je rug over jou wordt gepraat.
Autist, te mijden, laf innerlijk en emotionele leegzuiger.
Het centrum van de wereld loopt niet door X zijn of haar gat. X heeft even veel recht als een ander om zichzelf te zijn en voor zichzelf te kiezen. Een ander heeft dus ook even veel recht als X. Wat scheelt er? Moeten mensen per se alles en iedereen "verdragen" uit medelijden? Stop toch die schijn. Stop toch dat doen alsof. Je moet niet alles verdragen, ook niet als iemand iets doet uit naam van één of andere ziekte. Een mens mag grenzen trekken, ook bij de X-en van deze wereld.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 12 augustus 2013, 07:28   #78
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Het centrum van de wereld loopt niet door X zijn of haar gat. X heeft even veel recht als een ander om zichzelf te zijn en voor zichzelf te kiezen. Een ander heeft dus ook even veel recht als X. Wat scheelt er? Moeten mensen per se alles en iedereen "verdragen" uit medelijden? Stop toch die schijn. Stop toch dat doen alsof. Je moet niet alles verdragen, ook niet als iemand iets doet uit naam van één of andere ziekte. Een mens mag grenzen trekken, ook bij de X-en van deze wereld.
Ik vermoed dat X een persoon is met een doorsnee intellect en dus voor rede vatbaar is. Ik weet uit ondervindingen dat het echter vechten tegen de bierkaai is als je zo'n mensen uit hun negatieve spiraal wil halen. Trouwens, ik vermoed dat X ook aanleg voor depressie en angststoornissen heeft, dus extra opletten. Het is voor zo'n mensen veel gemakkelijker om zich op te sluiten in een patroon waarin ze al jaren zitten dan om problemen oplossingsgericht te benaderen. Anderzijds kan zo'n stoornis wel een heel droeve achtergrond hebben: bij de X die ik ken komen er nu stilaan verhalen uit. Ouders waren net hetzelfde (vooral de moeder) en die deden er alles aan om hun kind teneer te drukken. Om over het fysieke geweld maar te zwijgen.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2013, 07:49   #79
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik vermoed dat X een persoon is met een doorsnee intellect en dus voor rede vatbaar is. Ik weet uit ondervindingen dat het echter vechten tegen de bierkaai is als je zo'n mensen uit hun negatieve spiraal wil halen. Trouwens, ik vermoed dat X ook aanleg voor depressie en angststoornissen heeft, dus extra opletten. Het is voor zo'n mensen veel gemakkelijker om zich op te sluiten in een patroon waarin ze al jaren zitten dan om problemen oplossingsgericht te benaderen. Anderzijds kan zo'n stoornis wel een heel droeve achtergrond hebben: bij de X die ik ken komen er nu stilaan verhalen uit. Ouders waren net hetzelfde (vooral de moeder) en die deden er alles aan om hun kind teneer te drukken. Om over het fysieke geweld maar te zwijgen.
Ik voel me niet geroepen om de X-en van deze wereld mijn leven, agenda en humeur te laten bepalen. Het is waar dat er een droeve achtergrond kan schuilen in het gedrag. Maar dat is voer voor psychologen, niet voor mij. Extra opletten? Waarom? Alweer uit medelijden en oeioeioei, misschien vat X het slecht op? Als je constant moet letten op wat je zegt en doet, en hoe, om toch maar iemand niet voor het hoofd te stoten, waar ben je dan mee bezig, zeg?
Oud 12 augustus 2013, 07:50   #80
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik voel me niet geroepen om de X-en van deze wereld mijn leven, agenda en humeur te laten bepalen. Het is waar dat er een droeve achtergrond kan schuilen in het gedrag. Maar dat is voer voor psychologen, niet voor mij. Extra opletten? Waarom? Alweer uit medelijden en oeioeioei, misschien vat X het slecht op? Als je constant moet letten op wat je zegt en doet, en hoe, om toch maar iemand niet voor het hoofd te stoten, waar ben je dan mee bezig, zeg?
Chronische migraine kweken.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be