Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe
Zeker. Een voorbeeld, even geleden werkte men aan een universiteit aan goedkope IVF voor vrouwen in Afrika. Iets van 'die vrouwen krijgen geen respect als ze geen kinderen hebben'. Daar vloeide dus onderzoeksgeld naar. Een typisch progressief idee, geef toe. Ik heb tijdens die lezing mijn mond niet kunnen sluiten van verbazing denk ik. De achterlijkheid van dat idee, ik ben er nog altijd niet goed van.
Dat durven ze dan nog voorstellen en een paar uur later beweren dat we in het Westen (waar mensen zelfs niet genoeg kinderen krijgen om zichzelf te vervangen) meer aan familie planning moesten doen omdat 'duurzame ontwikkeling'. Naar onderzoek daaromtrend was ook geld gevloeid.
Dat is dus typisch progressief. Eerlijk, heb je ooit iets progressiever en post-moderner, inconsequenter en ideologisch achterlijker gehoord dan 'We moeten investeren in IVF voor vrouwen in Afrika, want die hebben meer kinderen nodig, en in het Westen in family planning want de grootte van het gezin plaatst druk op de Aarde.'?
Wetenschap kan je zeker sturen met geld. En het is dit soort zever, ideologisch geïnspireerde progressieve quatsch, dat van mij geen cent zou krijgen.
|
Jij lijkt wel serieus verbitterd tegenover vroeger.
IVF voor vrouwen in Afrika interesseert mij niet, net zoals jouw "poco linkiewinkies pamperen de islam"-discours dat jij de laatste tijd zit aan te hangen.
Ik suggereer dat jij even afstand doet van je traumatische ervaringen met poco linkiewinkies die de wereld proberen te veranderen, en mijn vraag op een serieuze manier beantwoordt. Ik doelde hier effectief op periodes van 50 jar of meer.