![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat was geen vraag, maar een bewering waarvan de bewijslast nog steeds niet is aangetoond.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als gelovige wil ik helemaal niet terug naar iets van vroeger, wel integendeel! Ik leef in het heden, niet in het verleden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mag seks buiten het huwelijk? Mag men plezier aan seks beleven? Is euthanasie aanvaardbaar? Is contraceptie aanvaardbaar? Is Aristoteliaanse teleologie nog actueel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat durven ze dan nog voorstellen en een paar uur later beweren dat we in het Westen (waar mensen zelfs niet genoeg kinderen krijgen om zichzelf te vervangen) meer aan familie planning moesten doen omdat 'duurzame ontwikkeling'. Naar onderzoek daaromtrend was ook geld gevloeid. Dat is dus typisch progressief. Eerlijk, heb je ooit iets progressiever en post-moderner, inconsequenter en ideologisch achterlijker gehoord dan 'We moeten investeren in IVF voor vrouwen in Afrika, want die hebben meer kinderen nodig, en in het Westen in family planning want de grootte van het gezin plaatst druk op de Aarde.'? Wetenschap kan je zeker sturen met geld. En het is dit soort zever, ideologisch geïnspireerde progressieve quatsch, dat van mij geen cent zou krijgen.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 30 oktober 2013 om 22:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat u schrijft, is best grappig. De christelijke benadering over dit onderwerp is in onze tijd helemaal niet "burgerlijk". De burgermaatschappij van vandaag de dag denkt grotendeels anders dan de bijbelgetrouwe christen. Dus, waar haalt u dat nu vandaan om over een "burgerlijke houding" te spreken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan geen enkele zaak opnoemen waarin ik conservatief ben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarom blijft (de) Kerk steeds buiten schot bij crisis en besparingsrondes ?
Omdat de regerende partijen liefst van al het status quo bewaren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
IVF voor vrouwen in Afrika interesseert mij niet, net zoals jouw "poco linkiewinkies pamperen de islam"-discours dat jij de laatste tijd zit aan te hangen. Ik suggereer dat jij even afstand doet van je traumatische ervaringen met poco linkiewinkies die de wereld proberen te veranderen, en mijn vraag op een serieuze manier beantwoordt. Ik doelde hier effectief op periodes van 50 jar of meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toets al die vragen even af met wat in onze samenleving leeft. Ga vervolgens na hoe bijbelvaste christenen hierover denken. Dan zult u merken dat christenen niet in het vakje "conservatief" kunnen worden gestopt: zij denken en handelen immers anders dan wat nu min of meer de algemene stroming is binnen de maatschappij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet moeilijk gaan doen om het moeilijk doen. Beter reageer je een keer on point. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |