Los bericht bekijken
Oud 7 november 2013, 10:22   #239
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.692
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas1234 Bekijk bericht
Stingray, elke keer dat je nu nog met een domme praat uitspraak komt, ga ik 1 van je vorige domme uitspraken nog eens aanhalen.
Turbolading wordt gebruikt om uit eenzelfde motorblok meer kracht te halen, maar het brandstofverbruik stijgt dan ook. Er is geen sprake van efficientie winst.
Er is sprake van winst bij laag toerental, wanneer de turbo nog niet werkt: dan heb je gewoon een klein blokje dat met de juiste mengverhoudingen, open kleppen ,goeie efficientie heeft en dus op dat moment relatief weinig verbruikt. Dit wordt dan uitgebuit in de testen ivm brandstofverbuik. Maar in de praktijk gaat men wel in het turbo gebied rijden en dan verpest men het efficientie verhaal: één grote mythe dus...
Als je meer effciëntie wil moet je de compressieverhouding verhogen. Maar dan heb je meer speciale materialen nodig in je blok, stevigere constructie en ga je beginnen NOx te produceren, ook niet interessant...

Tenslotte: so what dat er op bepaalde manieren nog wat winst in efficiëntie te halen valt met wagens op brandstof? Daarom zijn elektrische wagens slechter?
Thomas, jij moet dringend de graffieken van de otto-cyclus eens gaan bestuderen.
Wat is je opleiding?

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 7 november 2013 om 10:22.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden