Los bericht bekijken
Oud 9 november 2013, 19:01   #162
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het enige koppel dat ik ken (twee burgerlijke ingenieurs) die carrière maakten én tegelijktertijd VIER kinderen hadden, hadden gewoon een fulltime huishoudster. De huishoudster haalde de kinderen van school en maakte het eten voor de kinderen en gaf toezicht zodat ze hun huiswerk maakten. Tegen dat mama en papa thuiskwamen had iedereen volledige vrije tijd, konden ze samen met de kinderen gaan fietsen, wandelen of andere quality time doorbrengen. mama moest niet meer staan poetsen, koken of strijken, papa evenmin. Geen van beiden moesten de kinderen van punt A naar punt B voeren (wat trouwens de taak is van vele "part time" werkende moeders, hier van de huishoudster). Kortom: het werk werd gedaan door de full time huishoudster, de quality time was voor ouders en kinderen.
Ik weet wat ik zou kiezen.

Raar toch dat het onderhoud van de kinderen zo dikwijls als "opvoeding" wordt bestempeld. Net alsof uren aan de strijkplank of aanrecht staan als "opvoeding kan worden beschouwd. Om van de afwas nog maar niet te spreken.
U moet beseffen dat de meeste gezinnen zich uiteraard geen fulltime huishoudster kunnen permitteren. Dan nog, de vraag is of het gezond is dat een nanny, huishoudster, au pair, gouvernante of wat dan ook meer tijd met de kinderen doorbengt dan de eigen ouders. Ik betwijfel dat ten stelligste.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden