![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet wat ik zou kiezen. Raar toch dat het onderhoud van de kinderen zo dikwijls als "opvoeding" wordt bestempeld. Net alsof uren aan de strijkplank of aanrecht staan als "opvoeding kan worden beschouwd. Om van de afwas nog maar niet te spreken.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 9 november 2013 om 18:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ouders die liggen te zeuren over de moeilijke combinatie tussen carrière en kinderen hebben dat vooral zichzelf aangedaan. Bezin vooraleer je er aan begint. Helaas zien vele mensen jonge koppels nog als kweekmachines. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
mijn moeder was thuisblijvende ouder. Ze heeft zich amper met ons beziggehouden. Wel deed ze het volgende: groenten kweken, kuisen, nog eens kuisen, en uiteraard de vrijdagse kuis. Strijken, koken en kuisen en naaien. en (voor mij) opdragen om te kuisen, om te leren koken, om mee te helpen strijken en vooral om mee af te wassen. Broertje moest dat uiteraard niet doen, die mocht spelen. Is d�*t wat je bedoelt? Er is een verschil tussen aanwezig zijn en de huishoudelijke taken uitvoeren en quality time met de kinderen doorbrengen, dwz. vrije tijd die zowel mama en papa exclusief aan de kinderen besteden; En als je je dan een poetsvrouw, strijkvrouw, tuinman kan permitteren, d�*n heb je tijd genoeg om je met je kinderen bezig te houden. Dit is alvast wat ik heb geleerd uit die periode.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 9 november 2013 om 19:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Langs de andere kant wil het niet zeggen dat je veel huishoudelijk werk doet, dat je je daarom totaal niet (zelfs tegelijkertijd) met de kinderen kan bezighouden. Je kan bijvoorbeeld tegelijk strijken en een babbeltje doen met je kroost, om maar iets te noemen. Wat de verschillen in verantwoordlijkheid tussen jongens en meisjes betreft en hun opvoeding, dit paste natuurlijk in het aangeleerde rollenpatroon. Was volgens mij vooral tijdsgebonden en is er nu ook grotendeels uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Banneling
|
![]() Zeer geachte heer Vries Spirit,
Ik ben door uw tekst gezigzagd, en als ik met pensioen ben, heb ik wel tijd voor een grondiger lectuur. Ik kan me echter niet aan de indruk onttrekken dat u niets vertelt dat in de politiek een thema vormt, terwijl dit toch een politiek forum is. Misschien hoeft het niet, maar ik probeer maar het vermoedelijke verzuim goed te maken: De wetgeving over het zorgrecht ("hoederecht") is zodanig moedervriendelijk dat ik als man nooit meer kinderen zou willen verwekken. Ik heb jaren moeten vechten om te voorkómen dat mijn ex met mijn kinderen naar het buitenland kon vertrekken. Het is altijd hetzelfde: als de wetgever zich ergens mee moeit, haken vele mensen af. Bescherm de huurder en de helft van de verhuurders ziet het niet meer zitten. Vervolgens betaalt de huurder dubbel. Bescherm de vrouw, en als het ver genoeg gaat, ziet geen enkele man een huwelijk nog zitten. Met vaderschap is het ook zo. Laatst gewijzigd door Zondag : 9 november 2013 om 19:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Banneling
|
![]() De erbarmelijke toestand van de wereld.
Verder zijn de meeste mensen niet bepaald van goede kwaliteit: laf, lui, komen niet voor zichzelf op wanneer hun machthebbers de goorste dingen doen, intolerant, en dom. De domheid is evident: de helft van alle mensen heeft een IQ lager dan 100. Dit betekent dat ze concepten van psychologie, geneeskunde en didactiek niet begrijpen. Deze concepten zijn strict noodzakelijk om een kind op te voeden: een kind voedt zichzelf niet op, zoals iedereen tegenwoordig denkt. Alleja, om mensen te mogen diagnostiseren op mentaal vlak moet men gediplomeerd psychiater zijn. Echter mag de grootste mongozo dat met zijn of haar kinderen, zelfs gezien het feit dat de mongozo in kwestie amper kan lezen en schrijven en zijn tijd verdoet met cara te zuipen en scheten te lagen op de zetel. Laatst gewijzigd door six : 9 november 2013 om 20:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Een beschaving die zichzelf niet vernieuwt gaat ten onder. Dat geldt zowel bij zuiver demografische aangelegenheden als bij technologisch-culturele kwesties. West-Europa is in beide opzichten aan het stagneren of ronduit achteruit aan het gaan. Maar geen nood, de geest van het Avondland leeft verder over de ganse aardbol. De culturele afdruk van de geïndustrialiseerde Europeeër is onuitwisbaar.
Alleen jammer dat er dan geen Europeanen meer gaan zijn om het mee te maken. Europeanen zijn nu al een uitstervend ras, niet zozeer door demografische factoren, eigenlijk vooral door Amerikaans cultureel kolonialisme. Laatst gewijzigd door Bad Tölz : 9 november 2013 om 20:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is helemaal niet objectief vast te stellen. Iemand met een IQ van 40 kan perfect een hele goede ouder zijn. Liefde is namelijk het enige dat een kind nodig heeft. Ontwikkeling is overrated. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Banneling
|
![]() Mijn excuses. Ik ben duidelijk niet van staat om de diepe culturele significantie van antisanitarie, brutale kindermishandeling en incest te begrijpen. Een ware overstijging van het Zijn voor de acoliet, wanneer zij te horen krijgt zwanger te zijn van haar vader.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |