Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2013, 18:21   #161
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Op zich niet veel, maar die tijd moet wel gedoseerd worden. Het kan niet de bedoeling zijn van verantwoord en bewust ouderschap je kinderen elke dag van 's morgens vroeg tot 's avonds laat ergens anders onder te brengen. Ik praat niet over ouders die alleen zijn komen te staan door ongewilde omstandigheden zoals zware ziekte, overlijden van de andere ouder of die zijn moeten 'vluchten' voor mishanding en partnergeweld. Als die zich uit de naad moeten werken om te kunnen rondkomen met één inkomen in het gezin, dan is het normaal dat die kinderen veel worden opgevangen. Maar een koppel carrièrejagers die ook nog eens de egoïstische keuze maken kinderen te nemen, die zouden dan ook zelf voor hun kinderen grotendeels moeten zorgen. De opvoeding aan anderen overlaten vind ik moreel onverantwoord.

Ik vind het geen slechte regeling (mag zowel moeder als vader zijn) dat één van de ouders een aantal jaren halftijds gaat werken om de kinderen de nodige opvang en ondersteuning te bieden.
Het enige koppel dat ik ken (twee burgerlijke ingenieurs) die carrière maakten én tegelijktertijd VIER kinderen hadden, hadden gewoon een fulltime huishoudster. De huishoudster haalde de kinderen van school en maakte het eten voor de kinderen en gaf toezicht zodat ze hun huiswerk maakten. Tegen dat mama en papa thuiskwamen had iedereen volledige vrije tijd, konden ze samen met de kinderen gaan fietsen, wandelen of andere quality time doorbrengen. mama moest niet meer staan poetsen, koken of strijken, papa evenmin. Geen van beiden moesten de kinderen van punt A naar punt B voeren (wat trouwens de taak is van vele "part time" werkende moeders, hier van de huishoudster). Kortom: het werk werd gedaan door de full time huishoudster, de quality time was voor ouders en kinderen.
Ik weet wat ik zou kiezen.

Raar toch dat het onderhoud van de kinderen zo dikwijls als "opvoeding" wordt bestempeld. Net alsof uren aan de strijkplank of aanrecht staan als "opvoeding kan worden beschouwd. Om van de afwas nog maar niet te spreken.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 9 november 2013 om 18:23.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 19:01   #162
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het enige koppel dat ik ken (twee burgerlijke ingenieurs) die carrière maakten én tegelijktertijd VIER kinderen hadden, hadden gewoon een fulltime huishoudster. De huishoudster haalde de kinderen van school en maakte het eten voor de kinderen en gaf toezicht zodat ze hun huiswerk maakten. Tegen dat mama en papa thuiskwamen had iedereen volledige vrije tijd, konden ze samen met de kinderen gaan fietsen, wandelen of andere quality time doorbrengen. mama moest niet meer staan poetsen, koken of strijken, papa evenmin. Geen van beiden moesten de kinderen van punt A naar punt B voeren (wat trouwens de taak is van vele "part time" werkende moeders, hier van de huishoudster). Kortom: het werk werd gedaan door de full time huishoudster, de quality time was voor ouders en kinderen.
Ik weet wat ik zou kiezen.

Raar toch dat het onderhoud van de kinderen zo dikwijls als "opvoeding" wordt bestempeld. Net alsof uren aan de strijkplank of aanrecht staan als "opvoeding kan worden beschouwd. Om van de afwas nog maar niet te spreken.
U moet beseffen dat de meeste gezinnen zich uiteraard geen fulltime huishoudster kunnen permitteren. Dan nog, de vraag is of het gezond is dat een nanny, huishoudster, au pair, gouvernante of wat dan ook meer tijd met de kinderen doorbengt dan de eigen ouders. Ik betwijfel dat ten stelligste.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 19:05   #163
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hoeveel jaar is het ideaalbeeld van moeder aan de haard en lieftallige schattige kindjes aan diezelfde haard al in zwang? Jaren vijftig ideaal? Vanaf jaren zestig terug afgebouwd? Pre-WOII had je evenmin het moeder aan de haard verhaal, want toen moesten de vrouwen OOK mee uit werken gaan, hetzij op het land, hetzij in fabrieken. Waar bleven de kinderen dan? och ja, die moesten mee gaan werken.
Met dat verleden kan en mag je niet vergelijken, dat zijn appelen met citroenen. Toen konden de mensen nog geen bewuste gezinsplanning uitwerken en waren kinderen iets dat je als het ware 'overkwam'. Nu heeft men wel de keuze hoeveel kinderen er komen en wanneer je ze wenst.

Ouders die liggen te zeuren over de moeilijke combinatie tussen carrière en kinderen hebben dat vooral zichzelf aangedaan. Bezin vooraleer je er aan begint. Helaas zien vele mensen jonge koppels nog als kweekmachines.
Oud 9 november 2013, 19:07   #164
six
Banneling

Standaard

Citaat:
U moet beseffen dat de meeste gezinnen zich uiteraard geen fulltime huishoudster kunnen permitteren. Dan nog, de vraag is of het gezond is dat een nanny, huishoudster, au pair, gouvernante of wat dan ook meer tijd met de kinderen doorbengt dan de eigen ouders. Ik betwijfel dat ten stelligste.
Ik niet. Er is geen enkele reden waarom ouders beter zouden zijn voor kinderen dan derden. Integendeel, de meeste ouders zijn slechte ouders.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 19:09   #165
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U heeft een vertekend beeld.

mijn moeder was thuisblijvende ouder. Ze heeft zich amper met ons beziggehouden. Wel deed ze het volgende: groenten kweken, kuisen, nog eens kuisen, en uiteraard de vrijdagse kuis. Strijken, koken en kuisen en naaien. en (voor mij) opdragen om te kuisen, om te leren koken, om mee te helpen strijken en vooral om mee af te wassen. Broertje moest dat uiteraard niet doen, die mocht spelen.
Is d�*t wat je bedoelt?

Er is een verschil tussen aanwezig zijn en de huishoudelijke taken uitvoeren en quality time met de kinderen doorbrengen, dwz. vrije tijd die zowel mama en papa exclusief aan de kinderen besteden;

En als je je dan een poetsvrouw, strijkvrouw, tuinman kan permitteren, d�*n heb je tijd genoeg om je met je kinderen bezig te houden. Dit is alvast wat ik heb geleerd uit die periode.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 9 november 2013 om 19:10.
Oud 9 november 2013, 19:20   #166
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Ik niet. Er is geen enkele reden waarom ouders beter zouden zijn voor kinderen dan derden. Integendeel, de meeste ouders zijn slechte ouders.
Waarop baseer je die uitspraak ?
Oud 9 november 2013, 19:24   #167
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
U heeft een vertekend beeld.

mijn moeder was thuisblijvende ouder. Ze heeft zich amper met ons beziggehouden. Wel deed ze het volgende: groenten kweken, kuisen, nog eens kuisen, en uiteraard de vrijdagse kuis. Strijken, koken en kuisen en naaien. en (voor mij) opdragen om te kuisen, om te leren koken, om mee te helpen strijken en vooral om mee af te wassen. Broertje moest dat uiteraard niet doen, die mocht spelen.
Is d�*t wat je bedoelt?

Er is een verschil tussen aanwezig zijn en de huishoudelijke taken uitvoeren en quality time met de kinderen doorbrengen, dwz. vrije tijd die zowel mama en papa exclusief aan de kinderen besteden;

En als je je dan een poetsvrouw, strijkvrouw, tuinman kan permitteren, d�*n heb je tijd genoeg om je met je kinderen bezig te houden. Dit is alvast wat ik heb geleerd uit die periode.
Het is uiteraard de bedoeling dat je bij het thuisblijven je 'kwalitatief' met de kinderen bezighoudt. Wat jij hier beschrijft is ook geen goed ouderschap. Maar altijd uithuizig zijn is dat ook niet bepaald.

Langs de andere kant wil het niet zeggen dat je veel huishoudelijk werk doet, dat je je daarom totaal niet (zelfs tegelijkertijd) met de kinderen kan bezighouden. Je kan bijvoorbeeld tegelijk strijken en een babbeltje doen met je kroost, om maar iets te noemen.

Wat de verschillen in verantwoordlijkheid tussen jongens en meisjes betreft en hun opvoeding, dit paste natuurlijk in het aangeleerde rollenpatroon. Was volgens mij vooral tijdsgebonden en is er nu ook grotendeels uit.
Oud 9 november 2013, 19:36   #168
Zondag
Banneling

Standaard

Zeer geachte heer Vries Spirit,

Ik ben door uw tekst gezigzagd, en als ik met pensioen ben, heb ik wel tijd voor een grondiger lectuur. Ik kan me echter niet aan de indruk onttrekken dat u niets vertelt dat in de politiek een thema vormt, terwijl dit toch een politiek forum is. Misschien hoeft het niet, maar ik probeer maar het vermoedelijke verzuim goed te maken:

De wetgeving over het zorgrecht ("hoederecht") is zodanig moedervriendelijk dat ik als man nooit meer kinderen zou willen verwekken. Ik heb jaren moeten vechten om te voorkómen dat mijn ex met mijn kinderen naar het buitenland kon vertrekken. Het is altijd hetzelfde: als de wetgever zich ergens mee moeit, haken vele mensen af. Bescherm de huurder en de helft van de verhuurders ziet het niet meer zitten. Vervolgens betaalt de huurder dubbel. Bescherm de vrouw, en als het ver genoeg gaat, ziet geen enkele man een huwelijk nog zitten. Met vaderschap is het ook zo.

Laatst gewijzigd door Zondag : 9 november 2013 om 19:37.
Zondag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 19:55   #169
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zondag Bekijk bericht
Zeer geachte heer Vries Spirit,

Ik ben door uw tekst gezigzagd, en als ik met pensioen ben, heb ik wel tijd voor een grondiger lectuur. Ik kan me echter niet aan de indruk onttrekken dat u niets vertelt dat in de politiek een thema vormt, terwijl dit toch een politiek forum is. Misschien hoeft het niet, maar ik probeer maar het vermoedelijke verzuim goed te maken:

De wetgeving over het zorgrecht ("hoederecht") is zodanig moedervriendelijk dat ik als man nooit meer kinderen zou willen verwekken. Ik heb jaren moeten vechten om te voorkómen dat mijn ex met mijn kinderen naar het buitenland kon vertrekken. Het is altijd hetzelfde: als de wetgever zich ergens mee moeit, haken vele mensen af. Bescherm de huurder en de helft van de verhuurders ziet het niet meer zitten. Vervolgens betaalt de huurder dubbel. Bescherm de vrouw, en als het ver genoeg gaat, ziet geen enkele man een huwelijk nog zitten. Met vaderschap is het ook zo.
U kan alvast rustig slapen: het hoederecht werd afgeschaft en indien U nu nog zou echtscheiden zou je niet enkel 50% mede-zeggingschap hebben over hun studiekeuze, maar tevens en vooral ook 50% week om week dus VOLLEDIG voor hen mogen zorgen. Dwz: eten, drinken, kleding, op tijd naar school, ziektezorg, huiswerkbegeleiding, en kosten voor alles in die periode. De meeste vaders willen enkel het gedeelde co-ouderschap, maar dan liefst ZONDER de verplichte 50/50 regeling. Weekends zijn dan ineens genoeg.

Oud 9 november 2013, 19:57   #170
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarop baseer je die uitspraak ?
De erbarmelijke toestand van de wereld.

Verder zijn de meeste mensen niet bepaald van goede kwaliteit: laf, lui, komen niet voor zichzelf op wanneer hun machthebbers de goorste dingen doen, intolerant, en dom.

De domheid is evident: de helft van alle mensen heeft een IQ lager dan 100. Dit betekent dat ze concepten van psychologie, geneeskunde en didactiek niet begrijpen. Deze concepten zijn strict noodzakelijk om een kind op te voeden: een kind voedt zichzelf niet op, zoals iedereen tegenwoordig denkt.

Alleja, om mensen te mogen diagnostiseren op mentaal vlak moet men gediplomeerd psychiater zijn. Echter mag de grootste mongozo dat met zijn of haar kinderen, zelfs gezien het feit dat de mongozo in kwestie amper kan lezen en schrijven en zijn tijd verdoet met cara te zuipen en scheten te lagen op de zetel.

Laatst gewijzigd door six : 9 november 2013 om 20:03.
Oud 9 november 2013, 20:30   #171
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Bad Tölz's schermafbeelding

Standaard

Een beschaving die zichzelf niet vernieuwt gaat ten onder. Dat geldt zowel bij zuiver demografische aangelegenheden als bij technologisch-culturele kwesties. West-Europa is in beide opzichten aan het stagneren of ronduit achteruit aan het gaan. Maar geen nood, de geest van het Avondland leeft verder over de ganse aardbol. De culturele afdruk van de geïndustrialiseerde Europeeër is onuitwisbaar.

Alleen jammer dat er dan geen Europeanen meer gaan zijn om het mee te maken. Europeanen zijn nu al een uitstervend ras, niet zozeer door demografische factoren, eigenlijk vooral door Amerikaans cultureel kolonialisme.

Laatst gewijzigd door Bad Tölz : 9 november 2013 om 20:30.
Bad Tölz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 21:41   #172
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De erbarmelijke toestand van de wereld.

Verder zijn de meeste mensen niet bepaald van goede kwaliteit: laf, lui, komen niet voor zichzelf op wanneer hun machthebbers de goorste dingen doen, intolerant, en dom.

De domheid is evident: de helft van alle mensen heeft een IQ lager dan 100. Dit betekent dat ze concepten van psychologie, geneeskunde en didactiek niet begrijpen. Deze concepten zijn strict noodzakelijk om een kind op te voeden: een kind voedt zichzelf niet op, zoals iedereen tegenwoordig denkt.

Alleja, om mensen te mogen diagnostiseren op mentaal vlak moet men gediplomeerd psychiater zijn. Echter mag de grootste mongozo dat met zijn of haar kinderen, zelfs gezien het feit dat de mongozo in kwestie amper kan lezen en schrijven en zijn tijd verdoet met cara te zuipen en scheten te lagen op de zetel.
Omschrijf eens wat jij verstaat onder een goede opvoeding.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 22:17   #173
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De meeste ouders zijn volstrekt ongeschikt om ouder te zijn en beginnen aan kinderen uit irrationele, zeer egoistische overwegingen.
Soms om een falende relatie te redden, soms om zichzelf te realiseren door het kind, soms uit prestige, soms uit zuivere drukkende biologische dwang.

Wanneer zo'n debiel in mijn naaste omgeving dan een wijf bezwangert, dan word ik er vooral trist van.
Wie denk jij wel te zijn om te bepalen wie wel of niet geschikt is om ouder te zijn?
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 22:19   #174
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Wie denk jij wel te zijn om te bepalen wie wel of niet geschikt is om ouder te zijn?
2

Dat is helemaal niet objectief vast te stellen. Iemand met een IQ van 40 kan perfect een hele goede ouder zijn.

Liefde is namelijk het enige dat een kind nodig heeft. Ontwikkeling is overrated.
Oud 9 november 2013, 22:23   #175
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn excuses. Ik ben duidelijk niet van staat om de diepe culturele significantie van antisanitarie, brutale kindermishandeling en incest te begrijpen. Een ware overstijging van het Zijn voor de acoliet, wanneer zij te horen krijgt zwanger te zijn van haar vader.
Oud 9 november 2013, 22:38   #176
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn excuses. Ik ben duidelijk niet van staat om de diepe culturele significantie van antisanitarie, brutale kindermishandeling en incest te begrijpen. Een ware overstijging van het Zijn voor de acoliet, wanneer zij te horen krijgt zwanger te zijn van haar vader.
Dus de meeste ouders mishandelen hun kinderen brutaal of doen aan incest?
Oud 9 november 2013, 22:40   #177
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=0I5PaJOZ_AM
Oud 9 november 2013, 22:42   #178
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus de meeste ouders mishandelen hun kinderen brutaal of doen aan incest?
Neen, maar er zijn ouders die dat doen. Volgens jou mag ik dus niet vinden dat zij slechte ouders zijn.
Oud 9 november 2013, 22:48   #179
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn helaas gezinnen die zo functioneren.
Niet het mijne. Ik zie mijn kinderen genoeg. Echter ik geloof niet in het veel en lang werken fetish. Eerder in het efficient en doelmatig werken. And it pays off !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 22:49   #180
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, maar er zijn ouders die dat doen. Volgens jou mag ik dus niet vinden dat zij slechte ouders zijn.
Je zei letterlijk: De meeste ouders zijn volstrekt ongeschikt om ouder te zijn

En als reden kom je dan met incest

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be