Los bericht bekijken
Oud 22 november 2013, 22:49   #317
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Mij blijft het intrigeren waarom mensen een kind met een handicap het recht op leven ontzeggen. Ik lees tot nu toe als enige element "het leed vermijden". Waarom gaat men ervan uit dat een handicapte persoon sowieso "lijdt". Waar zit het lijden van iemand met Down bijvoorbeeld?

Is dit alles niet veel eerder een doekje voor het bloeden, een schaamlapje om het eigen egoïstisch verlangen naar een leven zonder enige vorm van verantwoordelijkheid, afhankelijkheid en zorg na te streven. Als we alles samenleggen en kijken hoe in een andere draad over kinderen wordt gesproken, wordt mijn vermoeden hierin bevestigd.
hier gaat u weldegelijk heel erg door de bocht.
Net alsof U niet weet dat er zowel velerlei handicaps bestaan waar bij de kinderen héél erg fysiek lijden onder "het geschenk van god" zullen we maar zeggen (vb. huidaandoeningen, open ruggetje etc..), en andere handicaps waarbij die kinderen evenzeer psychisch lijden omdat ze moeten accepteren dat een normaal leven voor hen niet is weggelegd.

Bent U masochistisch aangelegd of zo dat U zo graag een "moeilijk" leven wil lijden waarbij genot en geluk te mijden zaken zijn en ziekte of tegenslag als "verantwoordelijkheid" de hemel wordt ingeprezen.
Nog even en je pleit tegen het gebruik van vaccins, omdat dit " je verantwoordelijkheid omzeilen" is?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 22 november 2013 om 22:50.
circe is offline   Met citaat antwoorden