Los bericht bekijken
Oud 29 november 2013, 23:06   #124
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Ik 'verwijt' Ryanair niks, ik stel enkel vast. En ik zeg helemaal niet DAT Vueling 'de confrontatie weigert', dat zijn weer woorden die je me in de mond tracht te leggen. We weten op dit moment nog helemaal niet hoe zij zullen reageren. Ik zeg alleen dat ik vermoed dat zij dit minder lang gaan volhouden, simpelweg omdat ze minder belangen te verdedigen hebben in België dan Ryanair.

Ryanair's reactie op de uitbreiding door Vueling is ook van een ongeziene agressiviteit, en kwam ook totaal onverwacht. Deze tactiek is voor zover ik weet nooit eerder toegepast, en niemand had dit zien aankomen. Ik kan me dus perfect voorstellen dat ze bij Vueling nu eens serieus moeten gaan nadenken over hoe ze hier gaan op reageren, en of het het waard is om deze open prijzenoorlog met een extreem agressieve tegenstander verder te laten escaleren.

Vergeet niet dat Ryanair dit niet alleen in Brussel doet, maar in Rome net hetzelfde: ook daar had Vueling een maand geleden een hub aangekondigd op Fiumicino, terwijl Ryanair een basis heeft op Ciampino. En ook daar heeft Ryanair zopas (de dag voor de aankondiging in Brussel) een basis aangekondigd op Fiumicino, met vluchten naar precies dezelfde bestemmingen die Vueling had aangekondigd.

Dit is een gigantisch pokerspel, en Ryanair heeft zonet extreem hoog ingezet. Veel hoger dan eender wie aan de tafel had verwacht, en misschien wel te hoog voor Vueling om nog mee te gaan. Vueling moet nu kijken of hun kaarten goed genoeg zijn om te blijven meegaan...
En op Schiphol is het dito voor Ryanair.
fcal is offline   Met citaat antwoorden