![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Minister-President
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
|
![]() Citaat:
Citaat:
Uiteraard heeft Vueling een deal onderhandeld met Brussels Airport, dat doet iedereen. Maar er is een groot verschil tussen een goeie deal onderhandelen en de praktijken die Ryanair bezigt. Zoek er anders zelf eens iets over op, dan weet je misschien waar je over spreekt... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 32.836
|
![]() Citaat:
Dus volgens U onderhandelt Vueling wel met Zaventem,maar Ryan Air zou volgens U niet onderhandelen maar gewoon zijn wil opleggen aan Zaventem. Waarom kan Vueling dan ook zijn wil niet opleggen aan Zaventem? Zijn dat Spaanse koorknaapjes misschien ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |||
Minister-President
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
|
![]() Citaat:
-Ryanair heeft een hoop poen, en kan zich dit oorlogje een tijdje veroorloven. Ze hebben ook stevige belangen te verdedigen, nl. hun Charleroi-hub. De uitbreiding van Vueling op Zaventem vormt een bedreiging voor hen, ze willen dus Vueling hier weg, en dat mag wat kosten. -achter Vueling zit ook een hoop poen, de maatschappij maakt deel uit van de IAG-groep van British Airways en Iberia. Als zij willen kunnen zij dat oorlogje ook een tijdje volhouden. De vraag is of ze dat willen. Hun te verdedigen belangen zijn een stuk minder groot: ze hebben hier nog geen hub, en wilden er nu een gaan beginnen uitbouwen. Als die hub hen alleen maar geld kost, en er op langere termijn geen veel betere perspectieven zijn, vrees ik dat zij wel eens vrij snel hun boeltje zouden kunnen pakken; -en dan heb je nog de network-carriers (SN, Alitalia, TAP). Die verliezen hier sowieso op. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Minister-President
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
|
![]() Citaat:
Nogmaals: verdiep je eens even in hoe Ryanair 'zaken' doet met luchthavens, en kom pas dan eens terug. Genoeg over te vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 32.836
|
![]() Citaat:
Ja als je geen tegenargumenten meer hebt ,dan moet je zo maar reageren. Om het af te leren nog een simpele vraag; Als Uw theorie zou kloppen dat Ryanair gewoon Vueling wil wegwerken uit Zaventem,waarom doet Vueling dan niet hetzelfde in Charleroi ? Minister Antoine zal hen met open armen verwelkomen. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 29 november 2013 om 19:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | ||
Parlementslid
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 1.901
|
![]() Citaat:
__________________
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |||
Minister-President
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 29 november 2013 om 19:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 32.836
|
![]() Citaat:
Dus volgens U heeft Vueling de aanval ingezet tegen Ryanair. Maar als Ryanair een tegenzet doet,weigert Vueling de verder confrontatie en stappen ze het af. Ja dat pleit dan niet voor Vueling,maar wel voor Ryanair . Wat kan men Ryanair dan verwijten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 32.836
|
![]() Citaat:
Zelfs al zou het maar 15 miljard of 12 miljard zijn . (wat het volgens mij helemaal niet is,maar wel degelijk 16 miljard) dan nog moet de Waalse Minister Antoine niet zo bijten in de Vlaamse hand die hem voedt. Voor de rest moet hij vooral maar blijven doen ,wat hij niet kan laten. Door zijn uithaal naar de Zaventemse vestiging van Ryanair heeft hij weeral enkele tienduizenden "lauwe " Vlamingen de ogen geopend ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Minister-President
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Gents hoofdstedelijk gewest, Nederland
Berichten: 4.678
|
![]() Citaat:
Al is het ook zo dat Ryanair de laatste jaren steeds meer naar grotere luchthavens begint te vliegen. In sommige gevallen doen ze dat omdat er geen kleinere luchthaven in de buurt van een stad is (zoals Madrid); in andere gevallen is dat het gevolg van een bewuste keuze, zoals bij Barcelona (vroeger vloog Ryanair alleen naar Girona, nu vliegen ze ook naar de grote luchthaven El Prat). Mochten de vluchten van Ryanair vanuit Brussels Airport winstgevend zijn (ondanks de harde concurrentie), dan kan het natuurlijk nog altijd zijn dat ze beslissen om langer in Brussels Airport te blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Minister-President
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Gents hoofdstedelijk gewest, Nederland
Berichten: 4.678
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.390
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Minister-President
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
|
![]() Citaat:
Ryanair's reactie op de uitbreiding door Vueling is ook van een ongeziene agressiviteit, en kwam ook totaal onverwacht. Deze tactiek is voor zover ik weet nooit eerder toegepast, en niemand had dit zien aankomen. Ik kan me dus perfect voorstellen dat ze bij Vueling nu eens serieus moeten gaan nadenken over hoe ze hier gaan op reageren, en of het het waard is om deze open prijzenoorlog met een extreem agressieve tegenstander verder te laten escaleren. Vergeet niet dat Ryanair dit niet alleen in Brussel doet, maar in Rome net hetzelfde: ook daar had Vueling een maand geleden een hub aangekondigd op Fiumicino, terwijl Ryanair een basis heeft op Ciampino. En ook daar heeft Ryanair zopas (de dag voor de aankondiging in Brussel) een basis aangekondigd op Fiumicino, met vluchten naar precies dezelfde bestemmingen die Vueling had aangekondigd. Dit is een gigantisch pokerspel, en Ryanair heeft zonet extreem hoog ingezet. Veel hoger dan eender wie aan de tafel had verwacht, en misschien wel te hoog voor Vueling om nog mee te gaan. Vueling moet nu kijken of hun kaarten goed genoeg zijn om te blijven meegaan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
|
![]() De Walen zijn de slechten.
Zo begint en eindigt menig verhaal hier... |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Minister-President
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Gents hoofdstedelijk gewest, Nederland
Berichten: 4.678
|
![]() Citaat:
Bovendien ligt de tijd dat alleen mensen van lagere sociale klassen (met alle respect) met Ryanair vlogen, al lang achter ons. Ook de Europese middenklasse vliegt vandaag massaal met Ryanair. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Minister-President
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Gents hoofdstedelijk gewest, Nederland
Berichten: 4.678
|
![]() Dat is heel goed mogelijk. Voor die terugval zijn er trouwens nog andere verklaringen: de economische crisis in Spanje en de ligging van de luchthaven: ze ligt op 100 km van het centrum van Barcelona.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 32.836
|
![]() Citaat:
Als je dat niet wil,dan moet je terug naar de geplande economie. Het communisme met 1 nationale maatschappij per land . Als consument weet ik wel,welk systeem ik verkies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Minister-President
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Gents hoofdstedelijk gewest, Nederland
Berichten: 4.678
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 32.836
|
![]() |
![]() |
![]() |