Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 november 2013, 18:27   #101
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
1) In Charleroi staan ze te springen om "afgeperst "te worden door Ryanair.

Dat zijn daar allemaal masochisten waarschijnlijk?
Nee, in Charleroi hebben ze goed geld betaald voor Ryanair, dus willen ze nu waar voor hun geld...

Citaat:
2) Bij Vueling zijn het waarschijnlijk allemaal "Heiligen" die geen eisen zouden durven stellen aan Zaventem zoals Ryanair?
Kwestie van vooral zwart-wit te denken, en hier te laten uitschijnen dat het enige andere dan afpersen is 'geen eisen durven stellen'. Je bent helemaal niet in serieuze discussie geïnteresseerd he?

Uiteraard heeft Vueling een deal onderhandeld met Brussels Airport, dat doet iedereen. Maar er is een groot verschil tussen een goeie deal onderhandelen en de praktijken die Ryanair bezigt. Zoek er anders zelf eens iets over op, dan weet je misschien waar je over spreekt...
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 18:40   #102
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 32.836
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Nee, in Charleroi hebben ze goed geld betaald voor Ryanair, dus willen ze nu waar voor hun geld...



Kwestie van vooral zwart-wit te denken, en hier te laten uitschijnen dat het enige andere dan afpersen is 'geen eisen durven stellen'. Je bent helemaal niet in serieuze discussie geïnteresseerd he?

Uiteraard heeft Vueling een deal onderhandeld met Brussels Airport, dat doet iedereen. Maar er is een groot verschil tussen een goeie deal onderhandelen en de praktijken die Ryanair bezigt. Zoek er anders zelf eens iets over op, dan weet je misschien waar je over spreekt...

Dus volgens U onderhandelt Vueling wel met Zaventem,maar
Ryan Air zou volgens U niet onderhandelen maar gewoon zijn wil opleggen aan Zaventem.

Waarom kan Vueling dan ook zijn wil niet opleggen aan Zaventem?
Zijn dat Spaanse koorknaapjes misschien ?
Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 18:44   #103
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Ryanair zal geen enkele maatschappij daar kunnen weg jagen.
Daar ben ik zo zeker nog niet van. Wat Ryanair doet is dumping, vooral gericht op Vueling: de routes die ze gelanceerd hebben zijn stuk voor stuk kopieën van Vueling-routes. Telkens aan lagere prijzen, en met hogere frequenties. Ze zorgen er hier naar alle waarschijnlijkheid voor dat Vueling nooit een Euro kan verdienen op z'n routes vanuit Zaventem. Ryanair zelf ook niet, zolang Vueling er is zullen beiden verlieslatend zijn op hun Brussel-routes, net als alle andere maatschappijen die op die lijnen vliegen. De vraag is dan wie dat het langst gaat en kan volhouden:
-Ryanair heeft een hoop poen, en kan zich dit oorlogje een tijdje veroorloven. Ze hebben ook stevige belangen te verdedigen, nl. hun Charleroi-hub. De uitbreiding van Vueling op Zaventem vormt een bedreiging voor hen, ze willen dus Vueling hier weg, en dat mag wat kosten.
-achter Vueling zit ook een hoop poen, de maatschappij maakt deel uit van de IAG-groep van British Airways en Iberia. Als zij willen kunnen zij dat oorlogje ook een tijdje volhouden. De vraag is of ze dat willen. Hun te verdedigen belangen zijn een stuk minder groot: ze hebben hier nog geen hub, en wilden er nu een gaan beginnen uitbouwen. Als die hub hen alleen maar geld kost, en er op langere termijn geen veel betere perspectieven zijn, vrees ik dat zij wel eens vrij snel hun boeltje zouden kunnen pakken;
-en dan heb je nog de network-carriers (SN, Alitalia, TAP). Die verliezen hier sowieso op.

Citaat:
Wat Ryanair nu wel doet is de Walen tegen de Vlamingen opjagen. Ze hopen daarmee nog meer van Chareloi gedaan te krijgen.
Ik denk dat dit bitter weinig te maken heeft met Walen tegen Vlamingen opzetten. Dat die idioot van een Antoine er een communautair spelletje van wil maken is alleen maar leuk meegenomen voor hen, het eigenlijke plan is volgens mij gewoon Vueling buitenpesten, niks meer.

Citaat:
Brussels Airport zit niet te wachten op eisen van Ryanair maar zal Ryanair zelf wel zeggen wat de eisen en voorwaarden van Brussels Airport zijn
Interesseert hen allemaal niet veel, ze hebben volgens mij toch niet de intentie lang te blijven.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 18:48   #104
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Dus volgens U onderhandelt Vueling wel met Zaventem,maar
Ryan Air zou volgens U niet onderhandelen maar gewoon zijn wil opleggen aan Zaventem.

Waarom kan Vueling dan ook zijn wil niet opleggen aan Zaventem?
Zijn dat Spaanse koorknaapjes misschien ?
Serieus jongen, leer eens lezen en verdraai eens niet opzettelijk mijn woorden.

Nogmaals: verdiep je eens even in hoe Ryanair 'zaken' doet met luchthavens, en kom pas dan eens terug. Genoeg over te vinden.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 19:09   #105
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 32.836
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Serieus jongen, leer eens lezen en verdraai eens niet opzettelijk mijn woorden.

Nogmaals: verdiep je eens even in hoe Ryanair 'zaken' doet met luchthavens, en kom pas dan eens terug. Genoeg over te vinden.

Ja als je geen tegenargumenten meer hebt ,dan moet je zo maar reageren.

Om het af te leren nog een simpele vraag;

Als Uw theorie zou kloppen dat Ryanair gewoon Vueling wil wegwerken uit Zaventem,waarom doet Vueling dan niet hetzelfde in Charleroi ?

Minister Antoine zal hen met open armen verwelkomen.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 29 november 2013 om 19:13.
Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 19:14   #106
Nexer
Parlementslid
 
Nexer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 1.901
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Als dank voor de jaarlijkse 16 miljard € Vlaamse transfers ,staan ze nu in Wallonië te schuimbekken omdat Ryanair besloten heeft om niet langer alleen vanuit Charleroi ,maar ook vanuit Zaventem te vliegen .

Dat mag niet volgens de bevoegde Waalse minister ,want Zaventem is veel te Vlaams.

"Le ministre wallon en charge de la politique aéroportuaire André Antoine a ménagé le patron de Ryanair Michael O'Leary, mercredi lors d'un débat d'actualité au parlement wallon, estimant qu'il avait "dégainé le premier" après avoir été provoqué par un aéroport national "souvent très flamand". "

Ja dat noemen ze dan "Stank voor dank"
Dat noemt men ook xenophobie.
__________________
Citaat:
"The liberals of today are the tyrants of tomorrow."

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 19:20   #107
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Ja als je geen tegenargumenten meer hebt ,dan moet je zo maar reageren.
Alle tegenargumenten zijn al gegeven en compleet genegeerd. Je weet duidelijk weinig af van de luchtvaartsector, maar zoals dat maar al te vaak het geval is laat je je daardoor niet tegenhouden om te doen alsof je het beter weet dan degenen die die sector wel kennen. Ik zou het hier uitgebreid kunnen uitleggen (nog eens) maar dat zou weinig uithalen, je zou het gewoon negeren.

Citaat:
Om het af te leren nog een simpele vraag;

Als Uw theorie zou kloppen dat Ryanair gewoon Veuling wil wegwerken uit Zaventem,waarom doet Veuling dan niet hetzelfde in Charleroi ?
Herlees mijn reply aan Ondernemerke anders eens. Wacht, ik help u:

Citaat:
Wat Ryanair doet is dumping, vooral gericht op Vueling: de routes die ze gelanceerd hebben zijn stuk voor stuk kopieën van Vueling-routes. Telkens aan lagere prijzen, en met hogere frequenties. Ze zorgen er hier naar alle waarschijnlijkheid voor dat Vueling nooit een Euro kan verdienen op z'n routes vanuit Zaventem. Ryanair zelf ook niet, zolang Vueling er is zullen beiden verlieslatend zijn op hun Brussel-routes, net als alle andere maatschappijen die op die lijnen vliegen. De vraag is dan wie dat het langst gaat en kan volhouden:
-Ryanair heeft een hoop poen, en kan zich dit oorlogje een tijdje veroorloven. Ze hebben ook stevige belangen te verdedigen, nl. hun Charleroi-hub. De uitbreiding van Vueling op Zaventem vormt een bedreiging voor hen, ze willen dus Vueling hier weg, en dat mag wat kosten.
-achter Vueling zit ook een hoop poen, de maatschappij maakt deel uit van de IAG-groep van British Airways en Iberia. Als zij willen kunnen zij dat oorlogje ook een tijdje volhouden. De vraag is of ze dat willen. Hun te verdedigen belangen zijn een stuk minder groot: ze hebben hier nog geen hub, en wilden er nu een gaan beginnen uitbouwen. Als die hub hen alleen maar geld kost, en er op langere termijn geen veel betere perspectieven zijn, vrees ik dat zij wel eens vrij snel hun boeltje zouden kunnen pakken;
-en dan heb je nog de network-carriers (SN, Alitalia, TAP). Die verliezen hier sowieso op.
Simpel gezegd: Ryanair heeft een hoop belangen te verdedigen in België, en dat mag wat kosten. Vueling is eigenlijk degene die de aanval heeft ingezet door een maand terug hun hub op Zaventem aan te kondigen. Da's concurrentie voor de FR-hub in Charleroi. Wat je hier nu ziet is Ryanair hun reactie. KAN Vueling nu terugslaan door een hoop nieuwe bestemmingen te gaan vliegen vanop Charleroi? Tuurlijk kunnen ze dat, maar ze gaan dat waarschijnlijk niet doen, omdat de Belgische markt voor hen niet belangrijk genoeg is om er een smerig dure prijzenoorlog voor te voeren op twee verschillende Belgische luchthavens.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 19:23   #108
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Als dank voor de jaarlijkse 16 miljard € Vlaamse transfers ,staan ze nu in Wallonië te schuimbekken omdat Ryanair besloten heeft om niet langer alleen vanuit Charleroi ,maar ook vanuit Zaventem te vliegen .

Dat mag niet volgens de bevoegde Waalse minister ,want Zaventem is veel te Vlaams.

"Le ministre wallon en charge de la politique aéroportuaire André Antoine a ménagé le patron de Ryanair Michael O'Leary, mercredi lors d'un débat d'actualité au parlement wallon, estimant qu'il avait "dégainé le premier" après avoir été provoqué par un aéroport national "souvent très flamand". "

Ja dat noemen ze dan "Stank voor dank"
16 miljard?? Waarom maakt u er niet meteen 100 miljard € van, nu dat u toch bezig bent.

Laatst gewijzigd door system : 29 november 2013 om 19:23.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 21:16   #109
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 32.836
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Vueling is eigenlijk degene die de aanval heeft ingezet door een maand terug hun hub op Zaventem aan te kondigen.
Da's concurrentie voor de FR-hub in Charleroi.
Wat je hier nu ziet is Ryanair hun reactie.
KAN Vueling nu terugslaan door een hoop nieuwe bestemmingen te gaan vliegen vanop Charleroi?
Tuurlijk kunnen ze dat, maar ze gaan dat waarschijnlijk niet doen, omdat de Belgische markt voor hen niet belangrijk genoeg is om er een smerig dure prijzenoorlog voor te voeren op twee verschillende Belgische luchthavens.

Dus volgens U heeft Vueling de aanval ingezet tegen Ryanair.

Maar als Ryanair een tegenzet doet,weigert Vueling de verder confrontatie en stappen ze het af.
Ja dat pleit dan niet voor Vueling,maar wel voor Ryanair .

Wat kan men Ryanair dan verwijten ?
Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 21:28   #110
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 32.836
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
16 miljard?? Waarom maakt u er niet meteen 100 miljard € van, nu dat u toch bezig bent.

Zelfs al zou het maar 15 miljard of 12 miljard zijn .

(wat het volgens mij helemaal niet is,maar wel degelijk 16 miljard)

dan nog moet de Waalse Minister Antoine niet zo bijten in de Vlaamse hand die hem voedt.

Voor de rest moet hij vooral maar blijven doen ,wat hij niet kan laten.

Door zijn uithaal naar de Zaventemse vestiging van Ryanair heeft hij weeral enkele tienduizenden "lauwe " Vlamingen de ogen geopend
Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 22:04   #111
stropdrager
Minister-President
 
stropdrager's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Gents hoofdstedelijk gewest, Nederland
Berichten: 4.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Antoine is een debiel. Brussels Airport zou Ryanair overtuigd hebben? Da's een goeie! Brussels Airport wist tot gisteren niet eens dat Ryanair van plan was om naar Zaventem te komen, en schreeuwen het van de daken dat ze hen liever niet zien komen. Voor een heel goeie reden trouwens: Ryanair komt maar om één reden naar Zaventem: Zaventem's trouwe klant Vueling wegjagen.

Vueling heeft een maand geleden een grote uitbreiding van z'n activiteiten aangekondigd op Zaventem, met 7 nieuwe bestemmingen bovenop de 4 die ze al hadden, voor in totaal 11 routes: Barcelona, Valencia, Malaga, Alicante, Rome, Lissabon, Porto, Venetië, Ibiza, Palma de Mallorca en Santiago de Compostella. Vandaag kondigt Ryanair 10 nieuwe bestemmingen aan vanop Zaventem: Barcelona, Valencia, Malaga, Alicante, Rome, Lissabon, Porto, Venetië, Ibiza en Palma de Mallorca. Telkens met hogere frequenties dan Vueling, en lagere prijzen. Hun doelstelling is zeer duidelijk: Vueling wegjagen. Eens dat gebeurd is voorspel ik dat Ryanair ook gewoon z'n operaties op Zaventem terug opdoekt. Op Zaventem beseffen ze dat zeer goed, dus geen wonder dat ze O'Leary liever niet hadden zien komen...

Het idee dat Zaventem nu ineens 'eenzijdig beslist heeft low-cost toe te laten' is krankzinnig, en wijst duidelijk aan dat Antoine geen idee heeft waar hij over spreekt: low-costmaatschappijen als Vueling en easyJet vliegen al vele jaren op Zaventem...
Het is inderdaad duidelijk een aanval op Vueling en het kan heel goed zijn dat de toekomst er zo zal uitzien. (zowel Vueling als Ryanair die op lange termijn Brussels Airport zullen verlaten).

Al is het ook zo dat Ryanair de laatste jaren steeds meer naar grotere luchthavens begint te vliegen. In sommige gevallen doen ze dat omdat er geen kleinere luchthaven in de buurt van een stad is (zoals Madrid); in andere gevallen is dat het gevolg van een bewuste keuze, zoals bij Barcelona (vroeger vloog Ryanair alleen naar Girona, nu vliegen ze ook naar de grote luchthaven El Prat).

Mochten de vluchten van Ryanair vanuit Brussels Airport winstgevend zijn (ondanks de harde concurrentie), dan kan het natuurlijk nog altijd zijn dat ze beslissen om langer in Brussels Airport te blijven.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 22:11   #112
stropdrager
Minister-President
 
stropdrager's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Gents hoofdstedelijk gewest, Nederland
Berichten: 4.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Ja als je geen tegenargumenten meer hebt ,dan moet je zo maar reageren.

Om het af te leren nog een simpele vraag;

Als Uw theorie zou kloppen dat Ryanair gewoon Vueling wil wegwerken uit Zaventem,waarom doet Vueling dan niet hetzelfde in Charleroi ?Minister Antoine zal hen met open armen verwelkomen.
Vueling is een maatschappij die de laatste jaren aan het groeien is (hun passagiersaantal neemt de laatste jaren toe), maar ze zijn nog steeds een stuk kleiner dan Ryanair. Het is ook nog een jonge luchtvaartmaatschappij, natuurlijk.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 22:18   #113
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Het is inderdaad duidelijk een aanval op Vueling en het kan heel goed zijn dat de toekomst er zo zal uitzien. (zowel Vueling als Ryanair die op lange termijn Brussels Airport zullen verlaten).

Al is het ook zo dat Ryanair de laatste jaren steeds meer naar grotere luchthavens begint te vliegen. In sommige gevallen doen ze dat omdat er geen kleinere luchthaven in de buurt van een stad is (zoals Madrid); in andere gevallen is dat het gevolg van een bewuste keuze, zoals bij Barcelona (vroeger vloog Ryanair alleen naar Girona, nu vliegen ze ook naar de grote luchthaven El Prat).

Mochten de vluchten van Ryanair vanuit Brussels Airport winstgevend zijn (ondanks de harde concurrentie), dan kan het natuurlijk nog altijd zijn dat ze beslissen om langer in Brussels Airport te blijven.
Sinds Ryanair ook op Barcelona vliegt sinds 2011 heeft Girona 35% van zijn volume verloren. Girona had nochtans in 2010 7,500,000 miljoen Euro betaald aan Ryanair ... om er te blijven ...
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 22:19   #114
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Dus volgens U heeft Vueling de aanval ingezet tegen Ryanair.

Maar als Ryanair een tegenzet doet,weigert Vueling de verder confrontatie en stappen ze het af.
Ja dat pleit dan niet voor Vueling,maar wel voor Ryanair .

Wat kan men Ryanair dan verwijten ?
Ik 'verwijt' Ryanair niks, ik stel enkel vast. En ik zeg helemaal niet DAT Vueling 'de confrontatie weigert', dat zijn weer woorden die je me in de mond tracht te leggen. We weten op dit moment nog helemaal niet hoe zij zullen reageren. Ik zeg alleen dat ik vermoed dat zij dit minder lang gaan volhouden, simpelweg omdat ze minder belangen te verdedigen hebben in België dan Ryanair.

Ryanair's reactie op de uitbreiding door Vueling is ook van een ongeziene agressiviteit, en kwam ook totaal onverwacht. Deze tactiek is voor zover ik weet nooit eerder toegepast, en niemand had dit zien aankomen. Ik kan me dus perfect voorstellen dat ze bij Vueling nu eens serieus moeten gaan nadenken over hoe ze hier gaan op reageren, en of het het waard is om deze open prijzenoorlog met een extreem agressieve tegenstander verder te laten escaleren.

Vergeet niet dat Ryanair dit niet alleen in Brussel doet, maar in Rome net hetzelfde: ook daar had Vueling een maand geleden een hub aangekondigd op Fiumicino, terwijl Ryanair een basis heeft op Ciampino. En ook daar heeft Ryanair zopas (de dag voor de aankondiging in Brussel) een basis aangekondigd op Fiumicino, met vluchten naar precies dezelfde bestemmingen die Vueling had aangekondigd.

Dit is een gigantisch pokerspel, en Ryanair heeft zonet extreem hoog ingezet. Veel hoger dan eender wie aan de tafel had verwacht, en misschien wel te hoog voor Vueling om nog mee te gaan. Vueling moet nu kijken of hun kaarten goed genoeg zijn om te blijven meegaan...
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 22:21   #115
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

De Walen zijn de slechten.
Zo begint en eindigt menig verhaal hier...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 22:30   #116
stropdrager
Minister-President
 
stropdrager's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Gents hoofdstedelijk gewest, Nederland
Berichten: 4.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
er zijn ook heel wat Vlamingen die met Ryan Air vliegen hoor.
Dat klopt. Ik heb het een jaar of 2 geleden eens in de krant gelezen: 50% van de passagiers van Charleroi Airport komt uit het Vlaams gewest. Ikzelf ben ook al verschillende keren in de luchthaven van Charleroi geweest en de taal die er het meest gesproken wordt bij de passagiers, is het Nederlands.

Bovendien ligt de tijd dat alleen mensen van lagere sociale klassen (met alle respect) met Ryanair vlogen, al lang achter ons. Ook de Europese middenklasse vliegt vandaag massaal met Ryanair.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 22:34   #117
stropdrager
Minister-President
 
stropdrager's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Gents hoofdstedelijk gewest, Nederland
Berichten: 4.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Sinds Ryanair ook op Barcelona vliegt sinds 2011 heeft Girona 35% van zijn volume verloren. Girona had nochtans in 2010 7,500,000 miljoen Euro betaald aan Ryanair ... om er te blijven ...
Dat is heel goed mogelijk. Voor die terugval zijn er trouwens nog andere verklaringen: de economische crisis in Spanje en de ligging van de luchthaven: ze ligt op 100 km van het centrum van Barcelona.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 22:35   #118
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 32.836
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Ik 'verwijt' Ryanair niks, ik stel enkel vast. En ik zeg helemaal niet DAT Vueling 'de confrontatie weigert', dat zijn weer woorden die je me in de mond tracht te leggen. We weten op dit moment nog helemaal niet hoe zij zullen reageren. Ik zeg alleen dat ik vermoed dat zij dit minder lang gaan volhouden, simpelweg omdat ze minder belangen te verdedigen hebben in België dan Ryanair.

Ryanair's reactie op de uitbreiding door Vueling is ook van een ongeziene agressiviteit, en kwam ook totaal onverwacht. Deze tactiek is voor zover ik weet nooit eerder toegepast, en niemand had dit zien aankomen. Ik kan me dus perfect voorstellen dat ze bij Vueling nu eens serieus moeten gaan nadenken over hoe ze hier gaan op reageren, en of het het waard is om deze open prijzenoorlog met een extreem agressieve tegenstander verder te laten escaleren.

Vergeet niet dat Ryanair dit niet alleen in Brussel doet, maar in Rome net hetzelfde: ook daar had Vueling een maand geleden een hub aangekondigd op Fiumicino, terwijl Ryanair een basis heeft op Ciampino. En ook daar heeft Ryanair zopas (de dag voor de aankondiging in Brussel) een basis aangekondigd op Fiumicino, met vluchten naar precies dezelfde bestemmingen die Vueling had aangekondigd.

Dit is een gigantisch pokerspel, en Ryanair heeft zonet extreem hoog ingezet. Veel hoger dan eender wie aan de tafel had verwacht, en misschien wel te hoog voor Vueling om nog mee te gaan. Vueling moet nu kijken of hun kaarten goed genoeg zijn om te blijven meegaan...
Tja dat zijn nu eenmaal de regels van de vrije markt economie.
Als je dat niet wil,dan moet je terug naar de geplande economie.
Het communisme met 1 nationale maatschappij per land .

Als consument weet ik wel,welk systeem ik verkies.
Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 22:39   #119
stropdrager
Minister-President
 
stropdrager's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Gents hoofdstedelijk gewest, Nederland
Berichten: 4.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
-en dan heb je nog de network-carriers (SN, Alitalia, TAP). Die verliezen hier sowieso op.
Juist, en op sommige lijnen (Ibiza, Mallorca) is er dan nog de concurrentie met de chartermaatschappijen (Jetairfly, Thomas Cook Airlines).
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 22:40   #120
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 32.836
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
De Walen zijn de slechten.
Zo begint en eindigt menig verhaal hier...

Moesten wij Minister Antoine dan gefeliciteerd hebben met zijn ongerijmde aanval op Zaventem
Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be