Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry
Pars, met technologische hulpmiddelen, doel je dan bijvoorbeeld op couveusebaby's?
|
Ik zie op TV weleens programma's over prematuren. Die van 24 weken. Wat daarbij komt kijken...
En het percentage van mentale achterstand en lichamelijke disfuncties. Ik geef daarin toe maar eigenlijk gaat mij dat te ver.
Omdat een foetus technologisch kan overleven buiten het lichaam van de moeder vanaf 23 weken (het schuift op), moet abortus voor de 23 weken gebeuren. Niet later.
Dat is mijn grens.
In dit land is de wetgeving al zeer oké: abortus binnen de 12 weken. En er is een plekje waar je een boreling veilig mag dumpen.
Hoe dat het er aan toe gaat elders op deze planeet? Wantoestanden van hier tot ginder. Ik maak me geen illusies.
Niemand staat er bij stil dat een jonge vrouw (meisje soms) uitgeput raakt van zoveel zwangerschappen en dat de kinderen die geboren worden het al eens laten afweten. Vroeger, toen de mensen nog iets of wat met de natuur verbonden waren, zorgde het langdurig zogen voor een zekerheid voor het zogende kind. Die zekerheid is volledig weg.
In de media over heel de wereld is het zogen van een kind peanuts. Waarom? Omdat grote borsten (niet lekkende) in zijn en Mister Dick rules.
Vrouwen zitten in een mannenwereld en the timing is masculine. Wringt u er als vrouw maar eens tussen. Hun biologische klok tikt alleen op gestolen momenten.