Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus
Ik koop zeer veel boeken via Amazon, maar de elektronische (de zgn. kindle boeken) weg ben ik nog niet ingeslagen. Aan de kindle-boeken zie ik slechts één voordeel: het besparen van ruimte in je bibliotheek. Verder maak ik mij de overweging dat we reeds elke dag zitten te turen naar allerlei schermen. Waarom moet per se het papieren boek daarvoor ook nog eens wijken? Het klassieke boek heeft charmes die je met het kindle-scherm nooit zult ervaren.
Ik ben wel voorstander van de elektronische variant voor alles wat met zakelijke gegevens te maken heeft zoals jaarverslagen, financiële gegevens enz.
In de beoordelingen, die je op de site van Amazon bij nagenoeg elk boek kunt lezen, stel ik vast dat er in de kindle edities nogal wat klachten zijn over onvolmaaktheden.
|
kan je die charme van een echt boek beschrijven ?
dacht dat ook altijd, maar mis niks nu ik geswitched ben ...
inmiddels ook drie kwart van mijn boekenkasten buitengezwierd.
het gevoel dat het bijhebben (bvb op vakantie) van nu zo'n 50-tal boeken in mijn e-reader me schenkt ... dat vind ik wel fijn. lees ook meer daardoor.
minpuntje wat ik wel ervaar : auteursnamen en titels blijven minder 'plakken'... ouderdom of t feit dat je die cover niet heel de tijd ziet liggen terwijl je in een boek bezig bent ?