![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Vannacht de overstap gemaakt.
Vierhonderd bladzijden binnenhalen was een kwestie van seconden. Met iBooks , maar Kindle voor iPad staat ook al klaar. Sepia bevalt me. Highlighten, nota's maken en zoekfunctie... alles werkt lekker. Benieuwd naar jullie ervaringen. De beschikbaarheid van de boeken lijkt het grootste probleem. Eerste steekproef : ongeveer de helft van m'n verlanglijstje is te vinden in e- |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In het Engels is zowat elk boek dat de moeite is, beschikbaar.
Ik lees al jaren electronisch. Eerst op mijn tomtom (elke boek omzetten naar Txt formaat wel), dan heel even op een goedkope tablet, maar ondertussen al 2 jaar+ op een Samsung Phablet eerste generatie. De Cool Reader app heeft 2 duimen op van mij.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 19 januari 2014 om 04:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Iemand die iDingen doet, is een iDioot.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan toch een idioot met geld teveel, en dat op zichzelf is niet zo'n idiote situatie, eerder een luxepositie.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 19 januari 2014 om 08:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() lees veel op een sony E-book
heel tevreden over, mis alleen 'night-modus' optie. (pads hebben dit wel, maar vind ik te zwaar) Laatst gewijzigd door Anna List : 19 januari 2014 om 11:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik koop zeer veel boeken via Amazon, maar de elektronische (de zgn. kindle boeken) weg ben ik nog niet ingeslagen. Aan de kindle-boeken zie ik slechts één voordeel: het besparen van ruimte in je bibliotheek. Verder maak ik mij de overweging dat we reeds elke dag zitten te turen naar allerlei schermen. Waarom moet per se het papieren boek daarvoor ook nog eens wijken? Het klassieke boek heeft charmes die je met het kindle-scherm nooit zult ervaren.
Ik ben wel voorstander van de elektronische variant voor alles wat met zakelijke gegevens te maken heeft zoals jaarverslagen, financiële gegevens enz. In de beoordelingen, die je op de site van Amazon bij nagenoeg elk boek kunt lezen, stel ik vast dat er in de kindle edities nogal wat klachten zijn over onvolmaaktheden. Laatst gewijzigd door quercus : 19 januari 2014 om 12:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeer zelden, en dan voornamelijk oudere Engelse Sci Fi in 2de hands.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dacht dat ook altijd, maar mis niks nu ik geswitched ben ... inmiddels ook drie kwart van mijn boekenkasten buitengezwierd. het gevoel dat het bijhebben (bvb op vakantie) van nu zo'n 50-tal boeken in mijn e-reader me schenkt ... dat vind ik wel fijn. lees ook meer daardoor. minpuntje wat ik wel ervaar : auteursnamen en titels blijven minder 'plakken'... ouderdom of t feit dat je die cover niet heel de tijd ziet liggen terwijl je in een boek bezig bent ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Ik hou er van een papieren boek te lezen languit in de zetel.
Het e-boek is (voorlopig ??) helemaal niet aan mij besteed. Je moet een boek ook letterlijk kunnen voelen, vind ik. Het beduimelen, het koesteren, ... We zitten al de godganse dag te staren naar schermen. Daarom pas ik voor het e-book... Het biedt me absoluut geen enkele meerwaarde.
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Veel te snelle conclusie. Misschien wil ik licht kunnen reizen ? om de deurwaarders voor te blijven. Het verdient msschn ook zichzelf terug in mijn geval. In papieren boekhandels grabbel ik altijd impulsief een aantal boeken mee die miskopen blijken achteraf. Online is het aankopen misschien wat gecontroleerder. Moet nog blijken. e-Versie op 't eerste zicht toch ook flinke fractie goedkoper, zelfs vergeleken met paperback. Laatst gewijzigd door Knipp : 19 januari 2014 om 13:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Soms lees ik een electronisch boek, als het echt niet anders gaat, maar ik geef de voorkeur aan papier.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Aan een papieren boek haat ik het moeten vasthouden.
Altijd een hand kwijt om het ding open te houden. Vond het vannacht heel prettig dat ik m'n beide handen vrij had. Ik heb focusproblemen. Als ik met m'n handen heu rituele dingen kan doen... Trommelen. Tokkelen. Dan komt het mijn concentratie ten goede. Een boek is ook altijd een gekromde ruimte. Perfect vlak lijkt me veel minder vermoeiend lezen. En met zo'n plat ding vind je makkelijk perfecte hoek, oogafstand, zithouding of lighouding. Anyhow. Voor mij is het puur pragmatisch, geen ethische kwestie, geen luxe kwestie. Een half jaar letterlijk alles gedaan op een smartphone. Nu terug weg uit die Lilliput. De mobiliteit, de plaatsbesparing. Radio, fototoestel, encyclopedie, communicatiecentrum. Atlas, gps. Store, clout. En boekenkast. Alles in 1. En de vingertoppen vrij. Tablet 'pc' had ook gekund. Maar wilde een keer een stap opzij. Eerste Apple ooit voor mij. Valt het tegen. Dan zo weer verkocht. Laatst gewijzigd door Knipp : 19 januari 2014 om 13:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 19 januari 2014 om 14:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb een Sony e-reader. De laatste tijd gebruik ik hem wat minder, omdat ik eerst mijn achterstand van 100+ fysieke boeken wat wil wegwerken.
Uiteindelijk worden hier vooral sentimentele argumenten gebruikt om vast te houden aan papieren boeken, en in feite is er ook geen rationele reden om er de voorkeur aan te geven. Vroeg of laat zal het fysieke boek de weg van de platenspeler opgaan, maar het zal nog wel eventjes duren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een kindle hier sinds 2012 en nu lees ik daar uitsluitend op. Financieel is het wel interessant, vroeger gaf ik gemiddeld 400 a 500 euro uit per jaar aan boeken, nu 0 euro. Er staan nu ongeveer 350 boeken op, op mijn pc nog meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |