Los bericht bekijken
Oud 22 februari 2014, 18:11   #6
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Hoe het in het algemeen zit daar wil ik me niet over uitspreken. Er zijn ongetwijfeld ambtenaren die goed hun werk doen en er een moderne visie op nahouden. Twee recente ervaringen deden mijn geloof echter kelderen in de efficiëntie van het federale ambtenarenapparaat:

- ik moest vorige zomer telefoneren naar een specifieke dienst bij de FOD financiën om iets te vragen over auteursrechten. Ik heb deze dienst van einde juni tot begin september niet kunnen bereiken, terwijl ik ook geen respons op mails kreeg. In september kreeg ik ze eindelijk te pakken en gold het argument voor hun 'afwezigheid' dat ik toch niet kon verwachten dat zij in de zomerperiode hun telefoon opnamen. Daar stond ik dan. Dat nummer werd me nochtans doorgegeven voor 'dringende' vragen.

- een vereniging waar ik de uitvoerend bestuurder van ben, heeft een dienst verleend aan een FOD en voor die inspanningen hebben we uiteraard factuur opgemaakt die - zoals onze andere klanten - binnen de 30 dagen betaald moet worden. Die verstrijkingstermijn ligt echter al maanden achter onze rug. Op mijn aanmaningsmailtjes wordt ook nauwelijks geantwoord en als ik dan toch eens een respons krijg, dan is het om te sussen en te zeggen dat we ons geen 'zorgen' moeten maken. Ze verzekeren dan dat het wel in orde komt. Wij als vereniging moeten echter wel steeds tijdig onze rekeningen betalen, dus nu dreigen we daarmee in de problemen te komen ! Ik heb zelfs horen zeggen dat de overheid in het algemeen bekend staat als een slechte betaler en meerdere bedrijven zouden door die betalingsachterstanden ook al over de kop zijn gegaan.

Bovenstaande voorbeelden doen mijn vertrouwen in de federale overheid uiteraard niet toenemen en dat is dan nog maar zacht uitgedrukt.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden