![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Je wil informatie van een federale dienst | |||
ze zijn telefonisch niet bereikbaar |
![]() ![]() ![]() |
2 | 50,00% |
ze antwoorden ook niet binnen de twee weken op je mail |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
ze antwoorden zelfs niet binnen de vier weken op je mail |
![]() ![]() ![]() |
1 | 25,00% |
ze antwoorden zelfs niet binnen de acht weken op je mail |
![]() ![]() ![]() |
1 | 25,00% |
Aantal stemmers: 4. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Stel dat je informatie nodig hebt en je contacteert via telefoon en via mail een federale dienst.
Wat denk je dat je mag verwachtten? Zijn deze mensen telefonisch bereikbaar? Krijg je binnen de twee weken een antwoord op je mail? Krijg je binnen de vier weken en één herinnering een antwoord op je mail? Krijg je binnen de acht weken en drie herinneringen een antwoord op je mail? Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 22 februari 2014 om 11:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het gaat over geld moeten geven, dan is de hamvraag: "moet U de informatie krijgen"? Zo ja, dan gaat het allemaal zeer vlot.
Is de vraag: "hebt U een vraag of probleem waarbij geld in uw richting meedoet?", dan kan het ZEER lang duren. U gaat toch niet denken dat zulke belangrijke personen dingen gaan doen die slecht overkomen bij hun bazen? Een belangerijkere bekommernis speelt door zulke ambtenaren hun hoofd.Bijvioorbeeld :"nu de volgende koffie om de bruine streep van de tong te spoelen."
![]() |
#3 |
|
![]() Je moet binnen de maand een antwoord krijgen behalve als er in de 'reglementen' (bijv. bij belastingskwesties) iets anders staat....maar dat wil nog niet zeggen dat dat niet kan zijn 'we hebben je vraag ontvangen, maar nog wat geduld, we zijn de vuilbak aan het doorzoeken..' of zoiets.
Maar uit ervaring weet ik dat de snelheid van dat antwoord afhangt van diegene die de vraag krijgt. Niet om te stoeffen, maar in mijn dienst wordt het gevraagde dezelfde dag verstuurd, én 't is de informatie die je nodig hebt. Anderzijds ken ik ook diensten waarvoor je best maakt dat je een bewijs hebt dat je iets gevraagd hebt.....hun vuilbak puilt uit van de 'niet-ontvangen' papieren...... ![]() Om kort te zijn : veralgemening, 't is toch iets, hé. ![]()
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 22 februari 2014 om 13:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Dit gaat niet over geld. Puur wat eenvoudige informatie.
Ik hou het nog voor mij over welke 'spookdienst' het gaat. Veralgemenen? Man,man, .... niks werkt hier nog. Binnen de maand een antwoord? Ha, ik heb al een stilzwijgend akkoord dat ze mij 50€ per dag uitbetalen vanaf 1-2-2014 bij het uitblijven van een antwoord. Ik weet alleen niet goed naar wie ik nu de factuur moet sturen..... ![]() Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 22 februari 2014 om 13:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
Maar kom, laat ons het nu over deze situatie hebben : stuur misschien eens een mailtje naar de infodienst van dit departement om te vragen of ze daar ook een intern reglement hebben betreffende de maximumduur om een vraag te beantwoorden ? Tweedens, een 'stilzwijgend akkoord' ? Van een federale overheidsdienst ? ![]() ![]() ![]() Derdens, als in 'niks werkt hier nog', die 'hier' slaat op 'alle federale diensten', dan kan ik je alvast laten weten dat in de dienst waar ik werk, alles nog redelijk werkt; onze bezoekers zijn toch tevreden....en dat wordt niet 'officieel' gezegd, maar wel degelijk 'van man/vrouw tot man/vrouw'. ![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Hoe het in het algemeen zit daar wil ik me niet over uitspreken. Er zijn ongetwijfeld ambtenaren die goed hun werk doen en er een moderne visie op nahouden. Twee recente ervaringen deden mijn geloof echter kelderen in de efficiëntie van het federale ambtenarenapparaat:
- ik moest vorige zomer telefoneren naar een specifieke dienst bij de FOD financiën om iets te vragen over auteursrechten. Ik heb deze dienst van einde juni tot begin september niet kunnen bereiken, terwijl ik ook geen respons op mails kreeg. In september kreeg ik ze eindelijk te pakken en gold het argument voor hun 'afwezigheid' dat ik toch niet kon verwachten dat zij in de zomerperiode hun telefoon opnamen. Daar stond ik dan. Dat nummer werd me nochtans doorgegeven voor 'dringende' vragen. - een vereniging waar ik de uitvoerend bestuurder van ben, heeft een dienst verleend aan een FOD en voor die inspanningen hebben we uiteraard factuur opgemaakt die - zoals onze andere klanten - binnen de 30 dagen betaald moet worden. Die verstrijkingstermijn ligt echter al maanden achter onze rug. Op mijn aanmaningsmailtjes wordt ook nauwelijks geantwoord en als ik dan toch eens een respons krijg, dan is het om te sussen en te zeggen dat we ons geen 'zorgen' moeten maken. Ze verzekeren dan dat het wel in orde komt. Wij als vereniging moeten echter wel steeds tijdig onze rekeningen betalen, dus nu dreigen we daarmee in de problemen te komen ! Ik heb zelfs horen zeggen dat de overheid in het algemeen bekend staat als een slechte betaler en meerdere bedrijven zouden door die betalingsachterstanden ook al over de kop zijn gegaan. Bovenstaande voorbeelden doen mijn vertrouwen in de federale overheid uiteraard niet toenemen en dat is dan nog maar zacht uitgedrukt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Maar ik ken ook genoeg voorbeelden om die werking als volgt te benoemen : ![]() ![]() ![]() Zoals ik al schreef : het hangt af van de ambtenaar op wie je botst....wat niet zou mogen, maar het is nu eenmaal zo. Wat je voorbeelden betreft : 1/er is normaal gezien een klachtendienst/persdienst/informatiedienst in elk ministerie. Stuur daar je klacht naar en/of copie van je mails. En laat niet af. Ga desnoods naar de diensten van de voorzitter of het kabinet aldaar. 2/ dit is inderdaad een klacht die altijd en overal terugkomt, het laattijdige betalen van facturen. Het is zelfs verergerd door de besparingswoede van de laatste tijd. Daarom ook dat ikzelf nooit ofte nimmer een te betalen dienst daarvoor zou verrichten indien dit niet op regelmatige basis is en ik me het zou kunnen permitteren om zo lang op een betaling te wachten. Maar jammer genoeg weet niet iedereen dit, waardoor er velen, zoals jij, met de gebakken peren blijven zitten. Is dit normaal ? Nee. Zal er hier ooit iets aan veranderen ? Ik betwijfel het. Is dit nefast voor het vertrouwen in de overheid ? Ja. Beseffen ze dat daar ? Diegenen die de klachten krijgen, ja, diegenen die de beslissingen nemen, nee.......
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 22 februari 2014 om 19:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Ik kan me perfect voorstellen dat het onmogelijk is om nog vertrouwen te hebben in onze diensten. Op de lange weg naar informatie en/of een oplossing kom je wel ergens een nietsnut tegen die alles naar de vaantjes helpt. Daar kunnen die goede elementen ook niks tegen beginnen. De overheid wil een opleving van de economie? Dat ze dan eerst hun diensten doen werken of liever, doen functioneren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Besparingen, allemaal goed en wel, maar het logische effect is dan dat een administratie slechter en trager zal werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Helaas willen de liberalen en de vlaamsnationalisten dat niet inzien. Die blinde besparingen zullen hen nog zuur opbreken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Die zijn bezig met de zoveelste reeks nieuwe spelregels te verwerken.
Ik neem het hen niet kwalijk, echt niet - maar ze moeten ook eens leren tegen de kloten van die zotte politici te shotten. Wit wordt zwart...neen toch niet, het zal blauw zijn....met een vleugje geel....afgezoomd met stipjes....neen wacht...bollekes.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|