Los bericht bekijken
Oud 22 februari 2014, 18:59   #7
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Klojo eerste klas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Hoe het in het algemeen zit daar wil ik me niet over uitspreken. Er zijn ongetwijfeld ambtenaren die goed hun werk doen en er een moderne visie op nahouden. Twee recente ervaringen deden mijn geloof echter kelderen in de efficiëntie van het federale ambtenarenapparaat:

- ik moest vorige zomer telefoneren naar een specifieke dienst bij de FOD financiën om iets te vragen over auteursrechten. Ik heb deze dienst van einde juni tot begin september niet kunnen bereiken, terwijl ik ook geen respons op mails kreeg. In september kreeg ik ze eindelijk te pakken en gold het argument voor hun 'afwezigheid' dat ik toch niet kon verwachten dat zij in de zomerperiode hun telefoon opnamen. Daar stond ik dan. Dat nummer werd me nochtans doorgegeven voor 'dringende' vragen.

- een vereniging waar ik de uitvoerend bestuurder van ben, heeft een dienst verleend aan een FOD en voor die inspanningen hebben we uiteraard factuur opgemaakt die - zoals onze andere klanten - binnen de 30 dagen betaald moet worden. Die verstrijkingstermijn ligt echter al maanden achter onze rug. Op mijn aanmaningsmailtjes wordt ook nauwelijks geantwoord en als ik dan toch eens een respons krijg, dan is het om te sussen en te zeggen dat we ons geen 'zorgen' moeten maken. Ze verzekeren dan dat het wel in orde komt. Wij als vereniging moeten echter wel steeds tijdig onze rekeningen betalen, dus nu dreigen we daarmee in de problemen te komen ! Ik heb zelfs horen zeggen dat de overheid in het algemeen bekend staat als een slechte betaler en meerdere bedrijven zouden door die betalingsachterstanden ook al over de kop zijn gegaan.

Bovenstaande voorbeelden doen mijn vertrouwen in de federale overheid uiteraard niet toenemen en dat is dan nog maar zacht uitgedrukt.
Ik ken uiteraard ook genoeg zo'n voorbeelden om de werking van de federalen zoals dit te benoemen :
Maar ik ken ook genoeg voorbeelden om die werking als volgt te benoemen :
Zoals ik al schreef : het hangt af van de ambtenaar op wie je botst....wat niet zou mogen, maar het is nu eenmaal zo.
Wat je voorbeelden betreft :
1/er is normaal gezien een klachtendienst/persdienst/informatiedienst in elk ministerie. Stuur daar je klacht naar en/of copie van je mails. En laat niet af. Ga desnoods naar de diensten van de voorzitter of het kabinet aldaar.
2/ dit is inderdaad een klacht die altijd en overal terugkomt, het laattijdige betalen van facturen. Het is zelfs verergerd door de besparingswoede van de laatste tijd. Daarom ook dat ikzelf nooit ofte nimmer een te betalen dienst daarvoor zou verrichten indien dit niet op regelmatige basis is en ik me het zou kunnen permitteren om zo lang op een betaling te wachten. Maar jammer genoeg weet niet iedereen dit, waardoor er velen, zoals jij, met de gebakken peren blijven zitten. Is dit normaal ? Nee. Zal er hier ooit iets aan veranderen ? Ik betwijfel het. Is dit nefast voor het vertrouwen in de overheid ? Ja. Beseffen ze dat daar ? Diegenen die de klachten krijgen, ja, diegenen die de beslissingen nemen, nee.......
__________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo.
Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 22 februari 2014 om 19:00.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden