Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V
Bij mijn lokale vriendengroepen zitten in totaal slechts twee racisten, percentueel erg weinig, maar dat is waarschijnlijk omdat ik beter geschoolde vrienden heb (of misschien omdat ik onbewust toch een goede invloed heb).
In mijn familie ligt het percentage al iets hoger. Menig familiefeest is al geëindigd met een grootvader die over de vreemdelingen begint ruzie te maken na enige glazen wijn. Als je kritiek geeft op zijn Bart De Wever, dan stijgen de decibels. Diezelfde grootvader is trouwens de eerste die met me over politiek gesproken heeft, dus blijkbaar ben ik niet zo beïnvloedbaar.
De mensen die geen vrienden of familie zijn, met wie ik maar heel af en toe praat, daar merk ik vaak racisme bij, vooral bij het ongeschoolde deel.
|
Manneke, de manier waarop links gedurende jaar en dag naar de man in de straat heeft gekeken is niets anders dan racisme.
Op de arbeider die op het VB durfde te stemmen is neergekeken zoals een blanke naar een zwarte keek, alsof het ging om een vuile hond.
Kom niet lullen dat het niet waar is hé.
Men doet het vandaag nog hé, wie ooit voor het VB gestemd is blijkbaar een stuk stront voor het leven.
Er zijn organisaties in dit land die elke verantwoordelijkheid voor wat er fout loopt met allochtonen bij de Vlaming leggen.
Halve gare politiek correcte onnozelaars dromen luidop van praktijktesten, wie straks onvoldoende kleurtjes in dienst heeft is al bij voorbaat een racist.
Denk je echt dat een serieus bedrijf een kans laat liggen om een uitstekende allochtoon als werkkracht aan te werven.
Kleiner bedrijven mogelijk wel, ik ken er die geprobeerd hebben maar die zich nu éénmaal niet meerdere miscasts op rij kunnen veroorloven.