![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik wil dat onze maatschappij vooruit gaat en niet achteruit, dus ik ben progressief. Mag ik dan niet voor winstbejag zijn? En positieve discriminatie niet bejubelen, en loondifferentiatie normaal vinden zolang elke werkende voldoende inkomen heeft (niet iedereen moet een luxe-auto kunnen kopen van mij hoor ![]() |
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In mijn familie ligt het percentage al iets hoger. Menig familiefeest is al geëindigd met een grootvader die over de vreemdelingen begint ruzie te maken na enige glazen wijn. Als je kritiek geeft op zijn Bart De Wever, dan stijgen de decibels. Diezelfde grootvader is trouwens de eerste die met me over politiek gesproken heeft, dus blijkbaar ben ik niet zo beïnvloedbaar. De mensen die geen vrienden of familie zijn, met wie ik maar heel af en toe praat, daar merk ik vaak racisme bij, vooral bij het ongeschoolde deel. |
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo leeg gezogen door de Walen en migranten. Ocharme toch. Serieus, te zeggen dat ik vroeger nog met een sticker "ik ben Vlaming en daar ben ik fier op" heb rond gelopen. Ik krijg al kotsneigingen als ik dat woord hier nog maar type. |
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik mag u zulks waarschijnlijk niet toewensen, maar toch doe ik het: ik hoop uit de grond van mijn hart dat u 1) ooit leerkracht Nederlands zult worden in één of andere school van het "Enseignement de la Fédération Wallonie-Bruxelles", bij voorkeur in Bruxelles zélf (hoewel Charleroi, Mons, Liège, Namur, Wavre, Gembloux, Nivelles, Waterloo, Marche-en-Famenne, La Louvière, Arlon, Dinant, Bastogne, Ath, Philippeville, Tournai, Ciney, Hannut, Thuin, Bouillon, Huy, Leuze, Verviers, Soignies,... ,... ,... m.i. ook wel zullen volstaan) en 2) in dat geval uw ogen, oren en brein wérkelijk zult durven te gebruiken, en dat niet alleen in de klaslokalen, maar ook in de leraarskamer, de refter, het secretariaat, ...
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De reden dat in kleine pittabars dezelfde kleur van personeel rondloopt is omdat zelfstandigen familie flexibeler te werk kunnen stellen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 27 mei 2014 om 22:01. |
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Op de arbeider die op het VB durfde te stemmen is neergekeken zoals een blanke naar een zwarte keek, alsof het ging om een vuile hond. Kom niet lullen dat het niet waar is hé. Men doet het vandaag nog hé, wie ooit voor het VB gestemd is blijkbaar een stuk stront voor het leven. Er zijn organisaties in dit land die elke verantwoordelijkheid voor wat er fout loopt met allochtonen bij de Vlaming leggen. Halve gare politiek correcte onnozelaars dromen luidop van praktijktesten, wie straks onvoldoende kleurtjes in dienst heeft is al bij voorbaat een racist. Denk je echt dat een serieus bedrijf een kans laat liggen om een uitstekende allochtoon als werkkracht aan te werven. Kleiner bedrijven mogelijk wel, ik ken er die geprobeerd hebben maar die zich nu éénmaal niet meerdere miscasts op rij kunnen veroorloven. |
|
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat denk ik inderdaad. Er zijn 'uitstekende allochtonen' die simpelweg geen kansen krijgen om zich te bewijzen. Een serieus bedrijf neemt blijkbaar enkel graag 'uitstekende allochtonen' aan op voorwaarde dat ze zich al in een ander bedrijf bewezen hebben, vanuit het vooroordeel dat het anders waarschijnlijk geen goede zal zijn. Wie geen Vlaamse naam heeft, een verkeerd kleurtje of beide krijgt in verhouding tot de competenties minder kansen op de arbeidsmarkt. Dat toont onderzoek na onderzoek steeds opnieuw aan, maar het is blijkbaar politiek correct om dergelijke onderzoeken te negeren. |
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daar moet ik altijd aan terug denken als ik de Franstaligen NVA en racist als perfect inwisselbare begrippen hoor gebruiken. Het loont, Robinus, die nochtans niet beïnvloedbaar is, tuint er regelrecht in.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In West-Vlaanderen steken elke dag 30.000 gekleurde Noordfransen de grens over om hier te komen werken. Ze werken hier graag overigens, goed betaald en geen problemen met de autochtonen. En ondertussen toont onderzoek na onderzoek... Jaja...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Allé komaan Robinus. Ik zit hier hele dagen met rabiate racisten te discussiëren in threads waarin de meeste normale mensen zich allang niet meer door de ranzigheid willen voortploegen, maar dat zijn geen NVA'ers. Trap niet in de val die gladjanussen als een Desmet en een Van der Kelen uitspannen. Het is niet omdat een massa proteststemmen tegen paars en tegen het door paars georchestreerde proces om het VB te verbieden hen 25 procent opleverde, dat er 25 procent rabiate racisten rondlopen in Vlaanderen. Had Guy Verhofstadt indertijd niet georakeld dat hij zijn succes als premier rechtstreeks ging afmeten aan het verlies van het VB, was het al heel wat minder geweest. Of je kunt natuurlijk zoals Etienne Vermeersch achteraf gaan kreten op TV: "Wat een ramp, een miljoen neo-nazi's in Vlaanderen..."
|
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zal eens in drie puntjes zo kort en begrijpelijk mogelijk uitleggen wat ik denk. Je hoeft daar zelf geen dingen bij te verzinnen. 1. Overal leven evenveel mensen die potentieel racist kunnen worden. 2. In Vlaanderen leeft bij meer racisten dan in Wallonië het idee dat hun racisme in een politiek beleid moet gegoten worden. 3. Racisten die hun racisme politiek willen organiseren kunnen stemmen voor een partij die niet racistisch is. a. Dit kan om tactische redenen gebeuren, omdat een partij volgens hen alleszins in de goede richting gaat en gematigde partijen meer kunnen realiseren. b. Dit kan omdat ze een fout beeld hebben van die partij. c. Dit kan omdat ze andere politieke thema's nóg belangrijker vinden. Dat voor wat betreft de racisten. Voor wat betreft de niet-racisten is het volgens mij inderdaad mogelijk dat ze om welke reden dan ook toch (voor een keer) op een racistische partij stemmen, doordat ze niet goed weten waar ze op stemmen of uit protest. Uit verkiezingsuitslagen kan ik alleszins niet afleiden hoeveel mensen daarbij hun racisme uiten. Uit verkiezingsuitslagen kan ik in zijn geheel niet afleiden wat een bevolking wilt. Te veel denkbare redenen die mensen ertoe aanzetten voor de verschillende partijen te stemmen en te veel blanco en niet-stemmen ook. Dergelijke analyses laat ik over aan gefrustreerde N-VA-stemmers die al voor de feiten protesteren tegen een regering zonder N-VA. |
|
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou "Robinus V" ongetwijfeld ook deugd doen persoonlijk kennis te maken met een zo groot mogelijk aantal leden van wat we toch wel een belangrijk deel van de Franstalig-Belgische 'intelligentsia' kunnen & mogen noemen, en zélf rechtstreeks te vernemen wélke 'visie' op niet-Franstalige landgenoten een groot aantal daarvan koestert.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#38 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hij is toch rijk genoeg, dus zwijg maar. De gemiddelde Schildenaar draagt, gezien zijn inkomen, absurd veel bij aan de wacht- en werkloosheidsuitkeringen. Begrijpelijk dat die het nu wel gehad heeft. Ik veronderstel dat U Vlaanderen een dienst bewijst door niet meer met de sticker rond te lopen. Waarvoor dank.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) Laatst gewijzigd door schietboog : 1 juni 2014 om 14:48. |
|
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |