Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Ik heb dat ook lang gedacht. En je hebt natuurlijk voor jezelf gelijk. Maar uw voorlaatste zin is een vorm van hypocrisie waar ik ook zelf lang slachtoffer van geweest ben:
indien je je "ten dienste stelt van andere mensen" dan doe je dat in de prive. Maar, toegegeven, het is MINDER PLEZANT. Dus ga je je BETER AMUSEREN aan de staat, om betere ZELFvoldoening te hebben.
Je hebt dik gelijk. Je moet inderdaad eerst aan jezelf denken. Maak U echter niet wijs dat je dat "ten dienste van anderen" doet. Indien anderen die diensten zouden apprecieren, dan zouden ze er veel voor betalen.
Ik speel ook veel op mijn werk. Vooral sinds de laatste veranderingen doe ik interessante dingen en amuzeer ik mij veel. Maar ik maak mij geen illusies: mensen worden gedwongen om mij te betalen zodat ik mij kan amuseren.
|
Er is in de private industrie minder en minder onderzoek en ontwikkeling op fundamenteel niveau. De natlab's, bell labs, etc...zijn stilletjes aan een rariteit aan het worden. Een onderzoeksfunctie binnen een bedrijf is vaak een zeer administratieve functie, en bijna in ieder project heb je een unief die "het plezante werk" mogen doen.
En uiteindelijk moet je, zoals je zegt, aan jezelf denken: wil je spelen, wil je leuk werk doen waar je voldoening van krijgt, zit je vaak in de publieke sector. De private industrie verwacht dat overigens ook dat ze daar moeten aankloppen voor die zaken.
Ik sta graag eens in het lab, onmogelijk in mijn huidige functie. Daar heb ik personeel voor. Of partners aan...de unief.