Discussie: De jeans-fobie
Los bericht bekijken
Oud 19 juni 2014, 07:26   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard De jeans-fobie

Vroeger op mijn werk, waren er ook van die ("Brusselse" en zogenaamde hoge) heren en dames die vonden dat een jeansbroek of jeanskledij onmogelijk deftig genoemd konden worden.

Ik moest daar terug aan denken, nu ik in de gazet van vandaag las over ... gasboetes ... die opgelegd werden aan mensen die een jeansbroek droegen.

Wat vinden jullie daarover ?
Mag een loketbeambte van jouw bank een jeansbrok of rok dragen?
De Schepen van bevolking op de burgerlijke trouw van je dochter ?

titel: Boete voor taxi-chauffeurs in Duivels-outfit
link: http://www.standaard.be/plus/20140619/ochtend/10

Citaat:
GAS-boetes
Boete voor taxi-chauffeurs in Duivels-outfit
19/06/2014 | tlg, dvl

Een taxichauffeur uit Oostende moet zowat de enige Belg zijn die dinsdag een GAS-boete kreeg omdat hij een truitje van de Rode Duivels droeg. De man hield zich daarbij niet aan de dresscode die de stad oplegt aan de chauffeurs. Ook enkele chauffeurs in jeansbroek kregen een boete.

In Oostende moeten taxichauffeurs ‘verzorgde en deftige kledij, met uitzondering van jeans, sportschoenen en hoofddeksels’ dragen. ‘We krijgen regelmatig klachten over taxi’s’, zegt korpschef Philip Caestecker. ‘Ook over het vestimentaire aspect. Er is nu eenmaal een duidelijk politie-reglement.’

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden