Los bericht bekijken
Oud 14 april 2003, 15:55   #25
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinful246
Ik zie er hier pleiten voor legalisatie van alle drugs. Ik ga dan even advocaat van de duivel spelen, wat met iemand die leeft van een minimum inkomen en er alles doordraait aan drugs? Helpen we die of laten we die vallen? En zijn we dan zelf niet deels schuldig? En hoe voorkomen?
Daar doen we hetzelfde mee als met iemand die leeft van een minimum inkomen er er alles doordraait aan drank.
Wachten tot hij geen lever meer heeft en dan de gemeenschap de cirose laten betalen? Mooi systeem toch he.
Nochtans is alcohol in elke winkel om de hoek vrij verkrijgbaar...
Het punt is dat degene die wil drinken, dat ook zal doen. Hetzelfde geldt voor een heroïnegebruiker. Waarom onderscheid maken? Het gaat in beide gevallen om hard drugs.
Uw argumentatie is dus: Die drug is slecht voor u en is toegelaten. Daarom moeten we de andere slechte drug ook toelaten.

Dat volg ik niet helemaal.
Dat is helemaal de argumentatie niet.
De argumentatie is dat die drugs er ZIJN. Alcohol is een maatschappelijk aanvaarde drug, heroïne is dat niet, maar dat belet heroïnegebruikers niet om het te blijven gebruiken. Als je het hele gebeuren uit de criminaliteit haalt, kan je ook een kwaliteitscontrole uitoefenen, worden er geen woekerprijzen gerekend door malafide dealers, kan de staat er nog een procentje taks op heffen,... Niets dan voordelen dus.
Ok, ik kan volgen, en wie kan dan heroine kopen en waar?