![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
wachten tot hij geen lever meer heeft, THOUGH SHIT roepen, en hem dan aan zijn cirose laten creperen... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het punt is dat degene die wil drinken, dat ook zal doen. Hetzelfde geldt voor een heroïnegebruiker. Waarom onderscheid maken? Het gaat in beide gevallen om hard drugs.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat volg ik niet helemaal.
![]() |
![]() |
#24 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De argumentatie is dat die drugs er ZIJN. Alcohol is een maatschappelijk aanvaarde drug, heroïne is dat niet, maar dat belet heroïnegebruikers niet om het te blijven gebruiken. Als je het hele gebeuren uit de criminaliteit haalt, kan je ook een kwaliteitscontrole uitoefenen, worden er geen woekerprijzen gerekend door malafide dealers, kan de staat er nog een procentje taks op heffen,... Niets dan voordelen dus.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||||||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||||||||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
" Boskabouter inc." selected fine heroin since 2003 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het feit is dat die drugs nu eenmaal bestaan. Of je ze nu verbied of toelaat, er zullen altijd gebruikers zijn. En iemand die wil gebruiken, die geraakt eraan, ook als het spul verboden is. Daar gaat het om. Het enige wat je krijgt door het te verbieden, is een prijsstijging van het produkt. Hoe meer de overheid jaagt op een bepaalde drug, hoe duurder ie wordt. En hoe duurder, hoe meer er te verdienen valt voor de dealers. Zo geraak je dus in een vicieuze cirkel. En dat is wat de VS nu ondervinden na meer dan 20 jaar war on drugs. De laatste keer dat ik in NY weed heb gekocht(in'99) betaalde ik 18 dollar!!! Da' s zowat het 6-voudige van wat je hier betaalt.
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
![]() Citaat:
10-15 dollar/quarter ounce voor weed. Maar dat is niet de weed die ge in Europa kunt kopen he. De weed hier zijn een stelletje bijeengeperste droge takjes die ge beter puur rookt omdat er anders te weinig THC inzit om aan uw trekken te komen. Als ge hetzelfde wilt kopen als in Nederland, leg dan gerust het driedubbele op tafel voor dezelfde hoeveelheid en vraag voor crippy-bud. Omgerekend is dat een goeie 2 Euro/gram voor het normale en een goeie 6 Euro/gram voor wat u bij onze Noorderburen kan kopen. Afhangende hiervan hebt ge u misschien in New York in 't zak laten zetten of niet, ik ken de prijzen in Nederland niet, ik rook zelf dat spul niet. Desalniettemin zou ik liever mijn kleine stoned zien thuiskomen dan zat. Liever nog geen van beide natuurlijk. Sinds de oorlog in Afghanistan hebben we hier een nieuwe ontwikkeling omdat, voor de eerste keer blijkbaar, er helemaal geen heroine meer te verkrijgen was in bepaalde landsdelen. Dit heeft als gevolg gehad dat er in Miami een aantal doden zijn gevallen aan 1 of ander synthetisch opiumderivaat dat te puur gebrouwen was. Nu kan je dit op twee manieren gaan bekijken: 1) Zie je wel dat ik gelijk had. Die die willen vinden toch een drug! En hoe duurder, hoe meer criminaliteit. 2) Het is blijkbaar mogenlijk om toevoer totaal af te sluiten. Nu is de strijd beperkt tot het hard aanpakken van binnenlandse dealers. Weet je, ik vind nog altijd niet dat ik dat maar normaal moet vinden dat er in mijn maatschappij verslaafden rondlopen. En misschien moet men de verslaafde, het slachtoffer ocharme, inderdaad terug wat harder gaan aanpakken. Victim my ass, its your own damn choice.
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is toch THOUGH SHIT als zo'n junkie OD's? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Meer hoeft er daar niet over gezegd worden. THOUGH SHIT dat je dat soort maatschappij verkiest. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Proces inspannen tegen tabaksfabrikanten! THOUGH SHIT voor die als ze moeten afdokken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Gij hebt laxeerpillen nodig man
![]()
![]() |
#40 | ||