Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Het gaat niet over Rusland, het gaat over de Poetin-kliek en hun destabilisatie en invasie van Oekraïne, wat leidt tot honderden en zelfs duizenden doden.
Je moet niet de poedel blijven spelen.
Ken je Boris Nemtsov ? Russisch oppositieleider, je kan hem dus moeilijk verwijten anti-Russisch te zijn.
Hij schrijft dit :
http://www.kyivpost.com/opinion/op-e...ne-362884.html
|
De Sovjet-Unie heeft waarschijnlijk meer Oekraïners vermoord dan de nazi's joden, en de onder de tsaren begonnen russificatie van Oekraïne voortgezet, ook door land van Oekraïners af te pakken en aan Russen te geven. Met alle begrip voor het leed dat Stalin en Hitler ook de Russen aangedaan hebben, is dat voor mij een reden om, afgezien van de Krim, de splitsing van dat land slechts tot op zekere hoogte een goede zaak te vinden; je moet de Russen en russischtaligen niet willen pesten, maar ik zie niet graag het grondgebied van een kleiner volk steeds kleiner worden en dat van een groter volk steeds groter. Historische rechten zijn niet de enige rechten, maar ze mogen wel wat meespelen.
Ik vind het dan ook al een poosje verontrustend dat sommige Russische media en Poetin de term "Novorossiya" onder het stof vandaan hebben gehaald, en het is best mogelijk dat Poetin en de zijnen van dit conflict het meest garen zullen spinnen, waar ik niet vrolijk van word.
Maar hoe komt het dat Poetin zijn kans schoon ziet? De polariserende invloed van de VS en de EU lijkt me sterk in zijn kaart te spelen. De EU is weer eens heel goed gebleken in het geven van valse hoop aan mensen die nooit iets van de EU hadden mogen verwachten, en de VS verdedigen hun dollar, die op het punt staat te kapseizen, op de gewone lompe manier, gebruik makend van de onwetendheid van de gemiddelde Amerikaan, die Oekraïne niet eens op de wereldkaart kan situeren.
Als Poetin de dollar pootje kan helpen lichten, kan ik dat overigens alleen maar toejuichen. Alle huidige valuta's zijn in wezen volksbedrog en diefstal, maar de dollar, die aan het wereldwijde nepgeldsysteem ten grondslag ligt, is het instrument van de grootste diefstal in de wereldgeschiedenis, en omdat hij slechts door wapengekletter gedekt wordt, van de grootste roof aller tijden, zij het nog steeds niet de meest gewelddadige.
Als het zo doorgaat, kan dat laatste echter ook nog veranderen; het is al behoorlijk erg...