Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2014, 22:33   #3781
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Kan meneer ook normaal discussiëren? Zijn de argumenten op?
Waarom zou ik normaal discussieren tegen een geval als Vanguard?
Als zij/hij/het op de man speelt, krijgt zij/hij/het dezelfde behandeling.

easy.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2014, 22:37   #3782
Vanguard
Provinciaal Statenlid

Vanguard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Zucht, ik heb nooit tegen het PNAC zelf gefulmineerd, snoepie, en zelfs al had ik dat wel gedaan, so what?
Citaat:
Nu zaterdag in Nachtwacht komt prof. Lieven De Cauter
van de KUL, een van de oprichters van het 'Brussels Tribunal'
zijn standpunten toelichten.

Het Brussels Tribunal is een gezamelijk internationaal actieplatform
dat ageert tegen de invloed van het PNAC en tegen de perfide
pax americana.

De bedoeling is een internationaal tribunaal op te richten dat
de machinaties en vertakkingen van het PNAC onderzoekt en
tevens de ware oorzaken van de oorlog in Irak tracht
bloot te leggen.

Waarom het 'Brussels Tribunal'?

Omdat het ongemeen belangrijk is voor de toekomst van de planeet zich te verzetten tegen de trend de huidige toestand(de preemptive war in irak dus) normaal te vinden; dat is precies wat aan het gebeuren is en wat de regering Bush nastreeft.

Omdat het belangrijk is dit voldongen feit niet zomaar te aanvaarden onder het mom van Realpolitik, zoals sommige Europese politici en journalisten geneigd zijn te doen.

Omdat het belangrijk is dit duidelijk te stellen, ook al is het al overbekend, en te zeggen dat “dit misdadig is” en dat het “een schending is van het internationaal recht”.

Omdat het belangrijk is niet te buigen en het hoofd opgeheven te houden. De meeste regeringen, ook de Belgische, zijn geneigd toe te geven en voor de Amerikaanse druk te zwichten. Wij, de civiele maatschappij, het volk, moeten onze stem verheffen.

Omdat het belangrijk is de fundamentele menselijke waardigheid, gerechtigheid en vooral de Wereldvrede te verdedigen. De oorlog in Irak is slechts een stap, een etappe in een poging de “Pax Americana” via verschillende, simultane oorlogen op te dringen – er staan ons nog meer oorlogen te wachten. Hoe sterker het verzet bij aanvang, hoe groter de kans dat we dit imperiale tij nog kunnen keren. Er hangt ons een ramp boven het hoofd.

Elke wil tot verzet breken is de hoeksteen van het beleid van de regering Bush. Hieraan toegeven betekent dat de weg wijdopen ligt voor nog onvoorspelbaarder, onbesuisder en agressiever optreden. Het Verdrag van München, dat de weg bereidde voor de Tweede Wereldoorlog, moet als een ernstig historisch precedent voor ogen worden gehouden. De hevigste voorstanders van interventionisme, hebben al een resem preventieve interventies uitgestippeld: Iran, Syrië, Noord-Korea, Colombia, Libië of zelfs China. Het Amerikaanse leger is niet alleen gestationeerd maar is ook actief in vele landen over de hele aardbol (niet alleen in Afghanistan of Kosovo, maar ook in Colombia, de Filippijnen, enzovoort).

De Pax Americana is een Nieuwe Wereldorde geboetseerd naar de wensen van een aantal Amerikaanse bedrijven. Onder de banier van ‘democratie’ en ‘vrijheid’ komt de nieuwe mondiale economie tot uiting als een bron van armoede voor vele ontwikkelingslanden. Dit kan alleen maar leiden tot eindeloos verzet van de ‘have-nots’.

De Pax Americana kan enkel door onenigheid, en dus oorlog, blijven bestaan. Om de nodige politieke krachten te kunnen aanspreken, wakkert de regering Bush allerhande spanningen en tegenstellingen in de wereld aan: tegenstelling tussen de Westerse wereld en de Islam, tegenstelling tussen het ‘Nieuwe Europa’ en het ‘Oude Europa’, tegenstelling tussen verschillende ontwikkelingslanden. Hetzelfde gebeurt ook binnen deze landen, waar nationalistische, tribale en extremistische neigingen worden aangewakkerd. De regering Bush doet meer dan ooit tevoren het keizerlijke moto “divide et impera” gestand en verhevigt of schept potentiële conflicten over de gehele wereld.

Om de Pax Americana in stand te houden en “dominantie over de hele lijn” op te leggen, werkt de regering Bush aan een nieuwe generatie kernwapens. Deze kernkoppen zouden in staat moeten zijn de bepantsering van ondergrondse commandocentra of wapenopslagplaatsen te doorboren. Dit project dreigt het verschil tussen kernwapens en conventionele wapens te vertroebelen. Volgens de haviken zullen deze “bruikbare kernwapens” de geloofwaardigheid van de Amerikaanse kernmacht herstellen. Dit beleid zal de nucleaire drempel verlagen en het gevaar van een nucleaire nachtmerrie vergroten; in vergelijking hiermee zullen de meest bedreigende episodes uit de Koude Oorlog in het niets verzinken.

In een korte verklaring bestemd voor het International Tribunal Initiative van Istanbul zegt John Berger het volgende: ”Er moeten archieven worden aangelegd, die de daders, per definitie, trachten te vernielen in plaats van bij te houden. Zij schakelen onschuldigen en het geheugen uit. Het archiefmateriaal is nodig om het toenemend verzet tegen een nieuwe wereldwijde tirannie levendig te houden. De nieuwe, buitensporig bewapende tirannen, kunnen elke oorlog winnen – zowel militair als economisch. Toch zijn ze de communicatieoorlog (zo noemen ze het zelf toch) aan het verliezen. Op de steun van de wereldopinie hoeven ze alvast niet te rekenen. Meer en meer mensen zeggen NEEN. Dit zal de tirannie uiteindelijk fataal worden. Maar na hoeveel tragedies, invasies en collaterale rampen? Na hoeveel meer nieuwe armoede die tirannie teweegbrengt? Vandaar dat dringend archieven moeten worden aangelegd, dat we niets mogen vergeten, dat bewijsmateriaal moet worden verzameld opdat de aanklachten niet kunnen worden weggemoffeld en opdat ze in alle windstreken spreekwoordelijk worden. Meer en meer mensen zullen NEEN zeggen; dit is immers de voorwaarde om JA te zeggen tegen iedereen die wij van plan zijn te redden en tegen alles wat ons lief is”.

(John Berger, 18.06.2003, Parijs-Mieussy, geschreven als steunbetuiging aan het tribunaal initiatief in Istamboel).

Daarom kunnen we concluderen dat er dringende en voldoende redenen zijn om een hoorzitting te houden tegen dit Nieuwe Imperiale Beleid – aangezien het weinig waarschijnlijk is dat gerechtelijke stappen enig succes hebben – en om zowel de theorie als de praktijk van dit beleid te onderzoeken. Dat is de reden waarom we het ‘Project for the New American Century’ als focus hebben gekozen. Wij zijn ervan overtuigd dat het de plicht is van de bewoners van de planeet Aarde om te protesteren tegen dit gevaarlijke, immorele en in feite misdadige beleid: “ The people vs. Total War Incorporated”.

Verdere info kan men vinden op
http://www.brusselstribunal.org/platformNL.htm

De petitie kunt u bekijken op :
http://www.brusselstribunal.org/petitie.htm

En natuurlijk nu zaterdag in Nachtwacht (canvas, 22u30).
U kijkt toch ook?
http://forum.politics.be/showthread.php?t=10313

Moet er nog zand zijn?
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2014, 23:20   #3783
Vanguard
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Gaat het uw bolle kopje teboven dat je kan protesteren tegen de VS EN tegen Rusland, wanneer ze verkeerd handelen?
....
Jaja, lul en scheld er u maar weer eens uit.

In uw verheven logica was de VS verkeerd bezig vroeger met hun perfide pax-americana geostrategie maar nu is diezelfde perfide geostrategie absoluut niet aan de orde zeker?!
Oud 1 september 2014, 00:04   #3784
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

ter info

https://www.youtube.com/watch?v=yH35raTPVu8
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2014, 00:05   #3785
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

ter info

https://www.youtube.com/watch?v=yH35raTPVu8
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2014, 00:37   #3786
Vanguard
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Zéér informatief. Waarvoor dank.

Iedereen zou dit moeten zien.
Oud 1 september 2014, 10:00   #3787
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Hoe weet jij dat? Je bent pas sinds 17 juli dit jaar lid en die post dateert uit 2004 . Je bent zo doorzichtig Straddle, ofwel Vanguard: dezelfde standpunten, dezelfde schrijfstijl, dezelfde afkomst.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2014, 10:15   #3788
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Vermoedelijk ben je Blont, dus ik zal traag typen : begrijp je het verschil tussen een quote en een eigen standpunt / opinie ?
Oud 1 september 2014, 10:17   #3789
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Hoe weet jij dat? Je bent pas sinds 17 juli dit jaar lid en die post dateert uit 2004 . Je bent zo doorzichtig Straddle, ofwel Vanguard: dezelfde standpunten, dezelfde schrijfstijl, dezelfde afkomst.
Als Vanguard Straddle is zou me dat heel erg van Straddle tegenvallen.
Straddle was behoorlijk anti-amerikaans en anti-zionistisch maar nooit zo openlijk pro-russisch zonder argumenten als Vanguard.

Of het moet zijn dat Mevrouw Straddle een kalashnikov in de aanslag houdt, die russinnen, je moet ze niet onderschatten.

Laatst gewijzigd door parcifal : 1 september 2014 om 10:18.
Oud 1 september 2014, 12:36   #3790
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Niet alle media worden door de staat gecontroleerd in die landen, en niet iedereen is fan van Poetin. En onze westerse berichtgeving is ook heel erg gekleurd; de mensen worden tegen Rusland opgezet.
Het is beangstigend, maar de vijandigheid jegens Rusland wordt er inderdaad langzaam maar zeker ingelepeld; ik vrees dat de meeste journalisten het niet eens zelf beseffen als ze daaraan meedoen. De voor mij zichtbare houding van Rusland komt nog steeds redelijk en vrij gematigd over.

Ten tijde van Kosovo heb ik me sterk laten beïnvloeden door de eenzijdige westerse berichtgeving, en toen ik de Servische kant van dat verhaal vernam, heeft dat me gespeten; sindsdien ben ik veel sceptischer, en later heb ik contacten met de reguliere media in een aantal landen gehad, ook kennisgemaakt met journalisten die de waarheid hadden willen schrijven, en nu vertrouw ik ze voor geen meter meer. Kritiek op Amerika wordt binnen de perken gehouden, kritiek op de EU wordt eigenlijk helemaal niet geduld, behalve als de EU zelf zegt hoe deze kritiek dient te luiden.

Wat ik van de Russische media te zien krijg, heeft niet altijd stijl. De propaganda gebruikt er grovere taal dan bij ons, maar de onze lijkt me juist daardoor de gevaarlijkste; ze is subtieler, suggestiever, en ik sta er versteld van hoe goed dat werkt.

Ook met dissidenten wordt bij ons veel discreter omgegaan. Ze worden niet dood, maar wel monddood gemaakt, met juridische spitstechnologie waar buiten een aantal instellingen niemand een snars van begrijpt en vrijwel niemand ook maar het bestaan vermoedt. De dictatuur is echter allang een feit in West-Europa; het is een dictatuur van de prinsen der duisternis, mensen die niemand kent en die onze politici, die we denken te hebben verkozen, op hún schaakbord verzetten. Af en toe wordt er ook wel iemand echt vermoord, maar daar is nog nooit een letter over uitgelekt.

Het enige wat de dictatuur tegenhoudt, is dat zij de schijn van democratie moet blijven ophouden. In Rusland is er wat minder schijn nodig, geloof ik.
Oud 1 september 2014, 16:23   #3791
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Het is beangstigend, maar de vijandigheid jegens Rusland wordt er inderdaad langzaam maar zeker ingelepeld; ik vrees dat de meeste journalisten het niet eens zelf beseffen als ze daaraan meedoen. De voor mij zichtbare houding van Rusland komt nog steeds redelijk en vrij gematigd over.
Het gaat niet over Rusland, het gaat over de Putinkliek en hun destabilisatie en invasie van oekraiene, wat leidt tot honderden en zelfs duizenden doden.

Je moet niet de poedel blijven spelen.

Ken je Boris Nemtsov ? Russisch oppositieleider, je kan hem dus moeilijk verwijten anti-russische te zijn.
Hij schrijft dit :

http://www.kyivpost.com/opinion/op-e...ne-362884.html

Citaat:
... Current events indicate that the most nightmarish, the most bloody scenario of fratricidal war is already developing. This is not our war, this is not your war, this is not the war of 20-year old paratroopers sent out there. This is Vladimir Putin's war.

Why does he need it? Well, he has openly answered this question himself. “We need to start negotiations about politically organizing a society and statehood in southeastern Ukraine.”

He made this statement only now, but the sending of saboteurs-separatists, weapons, and a persistent desire of Putin to force Ukrainian President Petro Poroshenko to sit at the negotiation table with pro-Putin militants, many of whom are Russian citizens – all of this betrayed his intentions long before the public confession.

So, Putin is trying to dissect Ukraine and create in the east of the country a puppet state, Novorossiya, that is full economically and politically controlled by the Kremlin.

It's crucial for his clan to control metallurgy in the east of Ukraine, as well as its military-industrial complex. Moreover, southeastern Ukraine is rich in shale gas which would create real competition for the business of Putin's Gazprom.
...

Now, to make sure he does not end up behind bars for violating the constitution of the Russian Federation because sending troops to a foreign state without the approval of the Federation Council of Russia, as well as the violation of Russia's international obligations on non-proliferation of nuclear weapons, Putin does not leave himself any maneuvers except to stay in power until his death.

So his behavior looks like madness, but in fact it's a cold strategy for life-long despotism.

Laatst gewijzigd door parcifal : 1 september 2014 om 16:31.
Oud 1 september 2014, 18:51   #3792
Vanguard
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Hoe weet jij dat? Je bent pas sinds 17 juli dit jaar lid en die post dateert uit 2004 .
Ben jij de slimste op dit forum inspecteur Morse? Dat belooft!!!!.

Gewoon de zoekfunctie in mijn handschrift gebruiken met wat trefwoorden op eender wiens nick, en je vindt op 30 seconden wat je moet weten. easy peasy. Met dank aan Nr.10, trouwens.

Citaat:
Je bent zo doorzichtig Straddle, ofwel Vanguard: dezelfde standpunten, dezelfde schrijfstijl, dezelfde afkomst.
Kindje, dat is nu al de derde keer dat je daarmee komt aandraven en ik heb je daar al op geantwoord. Wat kan het mij schelen wie jij denkt dat ik ben?? Gisteren nog werd ik hier ''beschuldigd'' van Nr. 10 te zijn. Who the fuck cares??? Als die anderen daar geen probleem mee hebben is dat voor mij geen issue. Goed zo?
Oud 1 september 2014, 19:23   #3793
Vanguard
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Vermoedelijk ben je Blont, dus ik zal traag typen : begrijp je het verschil tussen een quote en een eigen standpunt / opinie ?
1. Jij weet blijkbaar niet waar de quote functie staat dan. Beetje slordig geweest? Tja, je was thread-opener, en je hebt die post NIET geplaatst als quote, parcifal, dat is duidelijk. En als je de quote niet plaatst als quote, dan is dat je eigen standpunt. Probeer het nog eens opnieuw.

http://forum.politics.be/showpost.ph...70&postcount=1

2. De zoekfunctie geeft bovendien ten overvloede aan wat je standpunt was, daarom ook dat je die thread opende over PNAC: anti-amerikaans en tegen buitenlandse interventies van de VS. Of moet ik wat andere voorbeeldjes plaatsen?
Oud 1 september 2014, 19:39   #3794
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat laten ze op de VRT natuurlijk weer niet zien...

Ook deze niet :

https://www.youtube.com/watch?v=us9l...tB1vUg&index=2
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2014, 19:47   #3795
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Heeft er misschien iemand het politics-account van Parcifal gehackt?

Bij mij heeft men dat regelmatig geprobeerd het laatste jaar.
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2014, 19:57   #3796
Vanguard
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Dat laten ze op de VRT natuurlijk weer niet zien...
Inderdaad.

Vooral de ''volksnationalisten'' die blindelings voor de Oekrainers kiezen, zoals Jan VDB, die doen er goed aan deze persconferentie eens te bekijken.

Niet dat ze van gedacht gaan veranderen, maak u geen illusies.
Oud 1 september 2014, 20:01   #3797
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140901_01244189

Het ziet er niet goed uit voor de Oekrainse troepen.
Ze zijn blijkbaar hun greep op de omgeving van Lugansk en het vliegveld ervan(dat ze weken geleden veroverd hadden) aan het verliezen.Waarschijnlijk zullen ze binnen een week weggeborsteld zijn uit de ganse regio....

De rebellen beschikken daar op mirakuleuze wijze over tanks(waarschijnlijk bediend door Russische militairen die in hun verlof bijklussen,ofwel zich ernstig vergist hebben en nu deel nemen aan andermans schietoefeningen )....
Elders is een Oekrainse patrouilleboot in de Zee van Azov gekelderd en zitten Oekrainse troepen in moeilijkheden nu ze vuur van alle richtingen moeten ondervinden,ook vanuit het niet betrokken- en neutrale Rusland.
De Oekrainse luchtmacht kan al een tijdje niet meer opereren in de regio,gezien toestellen "neergebliksemd" worden zodra ze verschijnen.(niet slecht voor een "rebellenstrijdmacht" ....middelen om zelfs robuuste Su-25 's neer te halen)

Russische munitie lijkt regelmatig te "verdwalen" op Oekrainse grond,en blijkbaar nog liefst temidden Oekrainse legereenheden lijkt het wel....

Kiev staat alleen......

Laatst gewijzigd door kelt : 1 september 2014 om 20:02.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2014, 20:12   #3798
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140901_01244189

Het ziet er niet goed uit voor de Oekrainse troepen.
Ze zijn blijkbaar hun greep op de omgeving van Lugansk en het vliegveld ervan(dat ze weken geleden veroverd hadden) aan het verliezen.Waarschijnlijk zullen ze binnen een week weggeborsteld zijn uit de ganse regio....

De rebellen beschikken daar op mirakuleuze wijze over tanks(waarschijnlijk bediend door Russische militairen die in hun verlof bijklussen,ofwel zich ernstig vergist hebben en nu deel nemen aan andermans schietoefeningen )....
Elders is een Oekrainse patrouilleboot in de Zee van Azov gekelderd en zitten Oekrainse troepen in moeilijkheden nu ze vuur van alle richtingen moeten ondervinden,ook vanuit het niet betrokken- en neutrale Rusland.
De Oekrainse luchtmacht kan al een tijdje niet meer opereren in de regio,gezien toestellen "neergebliksemd" worden zodra ze verschijnen.(niet slecht voor een "rebellenstrijdmacht" ....middelen om zelfs robuuste Su-25 's neer te halen)

Russische munitie lijkt regelmatig te "verdwalen" op Oekrainse grond,en blijkbaar nog liefst temidden Oekrainse legereenheden lijkt het wel....

Kiev staat alleen......

Tschijnt dat zelfs hun neonazis al in hun broek pissen...

Ma geen nood! De Navo heeft het de inwoners van Cardiff onmogelijk gemaakt hun dagelijks leven te leiden want ze gaan vergaderen!! Alleen de 4 cateringbedrijven maken de volgende dagen nog winst!

http://rt.com/uk/183348-nato-summit-fence-lockdown/
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2014, 20:17   #3799
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik heb een paar Russen in mijn voetbalploegje. En dat zijn schitterende kerels. Maar als ze over Oekraïne beginnen spreken ze over 'binnenvallen', 'annexeren'... En ze beginnen een hele uitleg over vergissingen van Nikita Chroesjtsjov, etc, (waar we gteen rekening moeten mee houden, het was namelijk een vergissing) en dat Oekraïne altijd Russisch gebied is geweest.
Ze vinden Poetin veel te soft.

Ik snap er niets van.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2014, 20:18   #3800
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik heb een paar Russen in mijn voetbalploegje. En dat zijn schitterende kerels. Maar als ze over Oekraïne beginnen spreken ze over 'binnenvallen', 'annexeren'... En ze beginnen een hele uitleg over vergissingen van Nikita Chroesjtsjov, etc, (waar we gteen rekening moeten mee houden, het was namelijk een vergissing) en dat Oekraïne altijd Russisch gebied is geweest.
Ze vinden Poetin veel te soft.

Ik snap er niets van.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be