Los bericht bekijken
Oud 5 november 2014, 22:59   #125
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De grote tragedie is het feit dat het leven voor de jongeren de dag van vandaag een grote ratrace is en dat er nu onnozelaars staan te janken dat iedereen harder moet werken en langer. Het water staat al aan onze lippen. Toen ik voor een KMO werkte zag ik mijn zoon savonds vaker niet dan wel omdat ik laat moest werken van de patron. Altijd bereikbaar, steeds harder en beter presteren....tegen een loon dat eigenlijk te laag is. Gevolg: burn out, vaak ziek, ....

Ik droomde toen letterlijk van pensioen, en ik was nondedju 30 jaar...nu heb ik gelukkig de grote escape gemaakt naar de semi publieke sector en kan ik terug op positieven komen bij een fijne werkgever en een toffe job.

Ofwel komt er een groot loopbaanpact tussen werknemer en werkgever dat toelaat dat mensen rustiger en beter in balans met het prive leven kunnen werken, zonder dat ze daardoor met het looprek naar het werk moeten komen straks, ofwel gaat de hele bazaar naar de kloten en wilt niemand nog werken.

Ik zou ook eens ernstig nadenken waarom we zoveel zelfmoorden, depressies en burn outs hebben de laatste jaren....
Ik geef u in deze geen ongelijk...
Demper is offline   Met citaat antwoorden