Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2014, 22:47   #121
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Die loonkost bedraagt 40 Euro per uur waarvan 13 Euro voor uzelf.
Omdat die loonkost zo hoog is gaan bedrijven automatiseren, delokaliseren, sluiten, failliet, ... en worden mensen werkloos.
NIET OMDAT ZE NIET WILLEN WERKEN! maar omdat dit inherent is aan dat systeem.
U bent de volgende werkloze want wij zitten ALLEMAAL in dezelfde spiraal.
Op een gegeven moment zijn er zoveel werklozen dat het systeem springt.
Een normaal hersenbrein gaat dan de arbeidskosten drastisch verlagen en de sociale zekerheid alternatief financieren.
Een ziek brein legt de schuld bij de werklozen.
De nva is een ziek collectief brein.
...en een gezond brein gaat staken...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2014, 22:48   #122
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De supperrijken, vriendjes van de NVA en VOKA het vriendje en baas van De Wever, zullen het niet zo voelen, heb ik zo de indruk.
Degenen die jij grosso modoe bedoelt, ongeacht hoe nauwkeurig je ze omschrijft (ik hoop dat je beter geïnformeerd bent dan ik), zijn rijken.

Superrijken? JP Morgan Chase, Citibank, Bank of America, Deutsche Bank, Société générale, Goldman Sachs, HSBC, Morgan Stanley, BNP Paribas...
Oud 5 november 2014, 22:55   #123
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Dat is inderdaad het gevaar in een land waar er meer van het systeem profiteren als dat er zijn die er voor werken.
Dat is ook juist onze ondergang als we dat niet willen inzien.
De grote tragedie is het feit dat het leven voor de jongeren de dag van vandaag een grote ratrace is en dat er nu onnozelaars staan te janken dat iedereen harder moet werken en langer. Het water staat al aan onze lippen. Toen ik voor een KMO werkte zag ik mijn zoon savonds vaker niet dan wel omdat ik laat moest werken van de patron. Altijd bereikbaar, steeds harder en beter presteren....tegen een loon dat eigenlijk te laag is. Gevolg: burn out, vaak ziek, ....

Ik droomde toen letterlijk van pensioen, en ik was nondedju 30 jaar...nu heb ik gelukkig de grote escape gemaakt naar de semi publieke sector en kan ik terug op positieven komen bij een fijne werkgever en een toffe job.

Ofwel komt er een groot loopbaanpact tussen werknemer en werkgever dat toelaat dat mensen rustiger en beter in balans met het prive leven kunnen werken, zonder dat ze daardoor met het looprek naar het werk moeten komen straks, ofwel gaat de hele bazaar naar de kloten en wilt niemand nog werken.

Ik zou ook eens ernstig nadenken waarom we zoveel zelfmoorden, depressies en burn outs hebben de laatste jaren....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2014, 22:58   #124
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard Collectieve verarming is ingezet.

Oei!

Ik heb onze collectieve verwarming alvast ff uitgezet.

En ja, we zien toch al vele jaren dat het niet goed komt...
Oud 5 november 2014, 22:59   #125
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De grote tragedie is het feit dat het leven voor de jongeren de dag van vandaag een grote ratrace is en dat er nu onnozelaars staan te janken dat iedereen harder moet werken en langer. Het water staat al aan onze lippen. Toen ik voor een KMO werkte zag ik mijn zoon savonds vaker niet dan wel omdat ik laat moest werken van de patron. Altijd bereikbaar, steeds harder en beter presteren....tegen een loon dat eigenlijk te laag is. Gevolg: burn out, vaak ziek, ....

Ik droomde toen letterlijk van pensioen, en ik was nondedju 30 jaar...nu heb ik gelukkig de grote escape gemaakt naar de semi publieke sector en kan ik terug op positieven komen bij een fijne werkgever en een toffe job.

Ofwel komt er een groot loopbaanpact tussen werknemer en werkgever dat toelaat dat mensen rustiger en beter in balans met het prive leven kunnen werken, zonder dat ze daardoor met het looprek naar het werk moeten komen straks, ofwel gaat de hele bazaar naar de kloten en wilt niemand nog werken.

Ik zou ook eens ernstig nadenken waarom we zoveel zelfmoorden, depressies en burn outs hebben de laatste jaren....
Ik geef u in deze geen ongelijk...
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2014, 23:05   #126
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die loonkost bedraagt 40 Euro per uur waarvan 13 Euro voor uzelf.
Omdat die loonkost zo hoog is gaan bedrijven automatiseren, delokaliseren, sluiten, failliet, ... en worden mensen werkloos.
NIET OMDAT ZE NIET WILLEN WERKEN! maar omdat dit inherent is aan dat systeem.
U bent de volgende werkloze want wij zitten ALLEMAAL in dezelfde spiraal.
Op een gegeven moment zijn er zoveel werklozen dat het systeem springt.
Een normaal hersenbrein gaat dan de arbeidskosten drastisch verlagen en de sociale zekerheid alternatief financieren.
Een ziek brein legt de schuld bij de werklozen.
De nva is een ziek collectief brein.
³!!!!!!!!!

precies alsof werklozen "profiteren" het wordt echt belachelijk straks gaan ze ons ook nog proberen wijsmaken dat de zelfmoorden ivm. werkloosheid ook allemaal zijn omdat de mensen graag "profiteren" ...

bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2014, 23:10   #127
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

INDEED!!!!!

de N-VA met al zijn Zever jaagt ons letterlijk de DOOD in!!

en niet te vergeten maagzweren, ergerniskanker etc. etc. !... noem maar op!

werken, werken, werken, WERKEN!

uiteindelijk zullen we kapot gewerkt zijn, voor wat?

voor PEANUTS!!!!!

pfffffffffffff!
Oud 5 november 2014, 23:17   #128
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

mensen verliezen weleens uit het oog dat naast lichamelijke gezondheid, er ook nog het psychische/morele aspect is dat meespeelt, we zijn ons geest én lichaam!

ik zit de laatste tijd ongeveer om de week bij de psychiater, je moet niet vragen!!!!

mensen kunnen geen JOBS TOVEREN, ze nog meer de dieperik induwen is gewoon ronduit sadistisch!!!!

er zijn mensen die op het einde van de maand NIETS overhouden!

NIETS!

echt niet meer normaal zelfs ....... !!!!

pfffft!
Oud 5 november 2014, 23:21   #129
Tavek
Banneling

Standaard

Bembem, ga terug naar school en leer u een vak.

Eigenwaarde herstelt zich dan snel en de andere omgeving gaan u deugd doen. Doe vrijwilligerswerk buitenom. Hou u bezig.

Ik weet dat ge studeren maar niks vindt, maar ik vrees dat het voor u de enigste optie is. Tis dat op WC madam. En dat wilt ge ook niet denk ik.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2014, 23:22   #130
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Eigenwaarde herstelt zich dan snel en de andere omgeving gaan u deugd doen. Doe vrijwilligerswerk buitenom. Hou u bezig.

Ik weet dat ge studeren maar niks vindt, maar ik vrees dat het voor u de enigste optie is. Tis dat op WC madam. En dat wilt ge ook niet denk ik.
Waarom zou boemboem geen WC madam kunnen zijn?

Dat is toch geen zwaar werk?
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2014, 23:23   #131
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
...en een gezond brein gaat staken...
Een gezond brein houdt het hier voor bekeken en zoekt zijn toekomst elders.
Voor 40+ers is dat bijna geen optie.
Daarom richtte Duchatelet zich tot de jeugd met de booschap om hier asap te vertrekken!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2014, 23:25   #132
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Waarom zou boemboem geen WC madam kunnen zijn?

Dat is toch geen zwaar werk?
Voor die funkties zijn de poorten der gastvrijheid wagenwijd opengezet!

Laatst gewijzigd door demonen : 5 november 2014 om 23:25.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2014, 23:46   #133
Don Kie Sjotte
Burger

Don Kie Sjotte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een gezond brein houdt het hier voor bekeken en zoekt zijn toekomst elders.
Voor 40+ers is dat bijna geen optie.
Daarom richtte Duchatelet zich tot de jeugd met de booschap om hier asap te vertrekken!
Kan ik alleen maar ondersteunen.
Niet altijd plezierig voor de ouders van die jeugd maar je moet het beste voor je kinderen betrachten.
Mijn beide kinderen hebben dit Belgikske verlaten en werken aan een belastingregime van minder dan 34% en 8%.
En het gaat hier niet over weddes van minder dan 10.000 Euro/maand.
Don Kie Sjotte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2014, 00:13   #134
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

wc madam geen probleem hoor, echt ik meen dat, kan ik tenminste zitten!!! ik ben er zelfs nog voor gaan informeren, nee ze nemen enkel oudjes op semi-zelfstandige basis ...
Oud 6 november 2014, 00:24   #135
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Dat is inderdaad het gevaar in een land waar er meer van het systeem profiteren als dat er zijn die er voor werken.
Dat is ook juist onze ondergang als we dat niet willen inzien.
Het valt precies nog te bezien wie de profiteurs zijn...

http://www.hln.be/hln/nl/926/Geld/ar...n-euro-s.dhtml

Geheime Luxemburgse belastingdeals kosten België miljarden euro's

Citaat:
Belgische topbedrijven en de rijkste families van ons land krijgen in Luxemburg groen licht voor verregaande belastingconstructies waardoor ons land miljarden euro's misloopt. Dat schrijven De Tijd, Le Soir en MO*magazine woensdag. Een massaal datalek, dat het Internationaal Consortium van Onderzoeksjournalisten (ICIJ) zes maanden lang onderzocht onder de titel Luxembourg Leaks, legt de praktijken van Luxemburg nu bloot.
Maar 't ligt aan die 600.000 profiteurs die maar niet willen werken in één van de 10.000 jobs die aangeboden worden...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2014, 00:27   #136
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Het valt precies nog te bezien wie de profiteurs zijn...

http://www.hln.be/hln/nl/926/Geld/ar...n-euro-s.dhtml

Geheime Luxemburgse belastingdeals kosten België miljarden euro's

Maar 't ligt aan die 600.000 profiteurs die maar niet willen werken in één van de 10.000 jobs die aangeboden worden...
³!!!!!!!
Oud 6 november 2014, 00:38   #137
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
³!!!!!!!
Straf hé.
En ik denk niet dat het dan om werkonwilligen, werkwilligen of zelfs sossen gaat, ik denk een klein beetje dat die constructies uit een iets andere hoek komen...
Citaat:
Belgische topbedrijven en de rijkste families van ons land
Citaat:
Het gaat onder andere over de rijkste familie van ons land, de familie de Spoelberch (AB Inbev) en telecomreus Belgacom (voor 53 procent in handen van de Belgische staat), de Waalse kalkreus Lhoist, de firma Artal van de miljardairfamilies Wittouck en Ullens de Schooten, eigenaar van Weight Watchers, Groupe Bruxelles Lambert (van de rijkste Belg Albert Frère), Bank Degroof, het vroegere Dexia, de Belgische tak van British American Tobacco, Unibra en Accent Jobs for People.
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.

Laatst gewijzigd door manta : 6 november 2014 om 00:53.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2014, 00:44   #138
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Straf hé.
En ik denk niet dat het dan om werkonwilligen, werkwilligen of zelfs sossen gaat, ik denk een klein beetje dat die constructies uit een iets andere hoek komen...
yep indeed!!!!!!
Oud 6 november 2014, 00:50   #139
Stoute Jos
Banneling

Standaard

Ik lees hier nogal wat.

We hebben last van zelfmoorden, burn-out stress enz...
Wel ik wil jullie er op wijzen dat die problemen binnenkort zullen opgelost zijn.

En zeg dat nonkel Jos het gezegd heeft.

Laatst gewijzigd door Stoute Jos : 6 november 2014 om 00:51.
Stoute Jos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2014, 08:49   #140
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
De grote tragedie is het feit dat het leven voor de jongeren de dag van vandaag een grote ratrace is
Ja, en nee.
Ja, er is voor velen een ratrace bezig, maar 't is ietwat kort door de bocht om dat volledig toe te wijzen aan het werk (dat zit er ook tussen, daar kom ik seffes op terug). Eigen keuzes en eigen prioriteiten (of beter, het gebrek daaraan) zitten daar even hard tussen. Er zijn genoeg mensen die die druk op zichzelf leggen, om er nadien aan ten onder te gaan.

Heel concreet: als je jezelf oplegt dat je alles wil (ik wil nu kinderen, ik wil een succesvolle job met veel geld, ik wil een groot huis met alle luxe, ik wil een uitgebreid sociaal leven, ik wil een uitgebreid cultureel leven, ik wil veel vrije tijd en ik wil een uitgebreid verenigingsleven), dan moet je er ook tegen opgewassen zijn dat dat veel van je vraagt. Keuzes hebben gevolgen, zo simpel is het.

Citaat:
en dat er nu onnozelaars staan te janken dat iedereen harder moet werken en langer. Het water staat al aan onze lippen. Toen ik voor een KMO werkte zag ik mijn zoon savonds vaker niet dan wel omdat ik laat moest werken van de patron. Altijd bereikbaar, steeds harder en beter presteren....tegen een loon dat eigenlijk te laag is. Gevolg: burn out, vaak ziek, ....
Ook dat is voor een groot stuk eigen keuze weet je. Ik kies er typisch zelf voor om van 7h30 tot 18h30 te werken, maar ik organiseer mijn teams op zo'n manier dat ik op dagen of uren zonder me ook verder kunnen. Ik ben bereikbaar buiten de uren, maar de keren dat dat echt nodig is, zijn bijgevolg minimaal. Idem dito naar je peers; als je die proactief gaat managen, dan gaan die ook niet voor de eerste de beste futiliteit bellen. En dat is vooral zo voor je baas. Manage je baas. Leer nee te zeggen.

Maar dan komt het harder en beter verhaaltje: gezien de lasten die hier op de tewerkstelling van een persoon liggen, is dat normaal. Die werkgever moet niet alleen jou betalen, hij moet door de lasten er op ook een heel leger aan anderen mee ondersteunen en onderhouden. De staat heeft ook boter op het hoofd in die situatie.

Citaat:

Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be