Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Uiteraard begrijp ik ze : de Islam, de online propaganda uit Syrië, Iran, Irak, Palestina, Libanon, Lybië etc..., de VRT desinformatie, de haatpredikers alla Bert Anciaux en Abu Jajah, , de terugkerende Syriëstrijders, de linkse ophitsers alla PVDA en Groen, de eigen ouders met jellabahs en niqabs, de eigen zusjes met hoofddoeken, de oproepen van extremistische Imams,... etc...
Er is minder dan dat nodig om overtuigd te kunnen worden dat je je eigen autochtone gulle broodheren moet vermoorden.
|
Het verheugt mij dat er tenminste iemand is die oog heeft voor de loodzware 'culturele' en 'sociale' druk waar zowat élke in België levende moslim(a) onder te lijden heeft.
Er zijn ook in ons land héél wat 'flexibele', 'gematigde', 'open', 'progressieve', 'verdraagzame', ... moslim(a)s, maar de - laten we een kat een kat noemen - regelrechte TERREUR die de evenmin in aantal te onderschatten 'rigide', 'extremistische', 'gesloten', 'reactionaire', 'onverdraagzame', ... moslim(a)s op deze mensen uitoefenen kan & mag m.i. niet onderschat worden.
Bij ons op school valt die 'terreur' binnen de schoolmuren gelukkig nog mee.
Moslim(a)s die het met pakweg de Ramadan of de voorschriften betreffende de klederdracht niet zo nauw nemen, worden door het onderwijzend personeel én niet-islamitische klasgenoten in bescherming genomen, en dat maakt hen toch iets weerbaarder, maar niettemin zijn er élk jaar opnieuw 'incidenten':
meisjes die buiten de school geen hoofddoek droegen/dragen - op school zelf is die niet toegestaan - werden/worden écht lastig gevallen, jongens die zich 'té westers' gedroegen/gedragen eveneens.
Ik begrijp ondertussen maar al te goed waarom zo weinig moslim(a)s OPENLIJK afstand (durven te) nemen van hun meer 'radicale' geloofsgenoten.
Geloof me vrij: met die fanatiekelingen hebt ge liever géén problemen, en al helemaal niet als ge zelf een 'moslim(a)' bent.