![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ... |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik geloof vooral niet in het kwaadaardige sprookje dat allochtonen in België geen kansen krijgen.
Moedwillig al je kansen vergooien om nadien te radicaliseren omdat je geen kansen krijgt. Neen, daar begrijp ik geen hol van. |
![]() |
![]() |
#125 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ook al is er geen enkele cohesie, geen enkele consensus, ook al is er geen beschaving of samenleving die 2 concurrerende godsdiensten kent zonder intens en absoluut geweld, allemaal geen probleem? Ook al heb je te maken met een totalitaire manier van denken. Een zware en fatale misrekening omtrent de gevolgen. En dan spreken we nog van een situatie waarin de economische omstandigheden in de loop van de geschiedenis nooit beter waren. Een leerling van 15 verdedigt laïciteit en tolerantie op facebook, en wordt vervolgens op school door 10 medeleerlingen opgewacht en in mekaar geslagen zonder dat iemand tussenbeide komt. http://www.lefigaro.fr/actualite-fra...la-laicite.php Radikalen? Gewoon omwille van zo een posting op facebook? |
|
![]() |
![]() |
#126 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Verder is er een tegenspraak. De radicale moslim gebruikt de vrije meningsuiting om te ijveren voor het inperken van de vrije meningsuiting van anderen die het overgrote deel van de maatschappij uitmaakt en die hem die vrije meningsuiting verstrekt. Er bestaan ook andere rechten en plichten die onze maatschappij maakt zoals ze is. Je perse buiten deze maatschappij willen plaatsen is een vrije keuze, maar je moet dan niet rekenen op diezelfde maatschappij als het tegen haar belangen ingaat. Ik kan morgen besluiten om me aan de maatschappij te onttrekken door te gaan leven als een kluizenaar ergens in de Ardennen. Hoe aanvaardbaar is het om te eisen dat ik een woning krijg en een uitkering tot het eind van mijn dagen?
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is minder dan dat nodig om overtuigd te kunnen worden dat je je eigen autochtone gulle broodheren moet vermoorden. |
|
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk ontwaar ik in de islam juist een heel grote innerlijke kracht, iets wat des te meer opvalt als die godsdienst zich in een sterk geseculariseerde samenleving als de onze bevindt.
|
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die is inderdaad heel groot. Maar ook heel negatief. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou de innerlijke kracht van de islam als negatief moeten worden gepercipieerd? Ik geloof dat uw oordeel eerder samenhangt met uw algemeen oordeel over godsdiensten.
|
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Europees Commissaris
|
![]() Feit is wel, afgunst is de ergste vorm van haat. Als die mannen hun haat kunnen rechtvaardigen met de Koran, is natuurlijk ook hun geweten gesust.
|
![]() |
![]() |
#134 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() O jawel, ik beleef mijn geloof weldegelijk thuis. Ik bid ook buiten de liturgische diensten. Ik lees ook de bijbel buiten de kerkelijke omgeving. Geloof is én gemeenschapsgebeuren én individuele beleving.
|
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hardnekkig dat ze daar in trappen, het is ongelooflijk. Voorbeeld: een 'moderne' kaloot heeft inmiddels wel door dat Adam en Eva een verzinsel waren, een symbool of hoe ge het ook noemt. Maar de duivel, die bestaat wel. de 'supermoderne' kaloot is wel akkoord dat die duivel dus ook niet bestaat, enkel een symbool van iets .... maar zelfs die supermoderne blijft dan verkondigen dat Jesus gestorven is en terug op gestaan uit de doden, omwille van ... bla bla .... en zo komen we tot de vaststelling: alles, alles, alles van al die godsdienstige verhalen is één groot vertelsel om de mensen om de tuin te leiden. Laat ons bidden voor vrede. 't Zal nogal helpen. .
|
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou u die geraffineerde wijze van misleiden wel herkennen en een gelovige niet?
|
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#139 |