Los bericht bekijken
Oud 9 februari 2015, 13:23   #85
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Mja, daarom de archaïsche houding met het verschil tussen het onderscheid van bedienden en arbeiders, dat is discriminatoir te noemen namelijk, daarom is de eenheidswet/statuut in het leven geroepen om het onderscheid gelijk te stellen ivm de pensioenregelingen...

Arbeiders hebben hun leven lang bijgedragen en nog ontvangen ze een laag pensioen, een bediende heeft het al wat beter.

Maar kijk, ik ben arbeider, wilt dit zeggen dat ik dom ben ?

Een arbeider is bedoelt om praktische uitvoeringen te doen, en moet sowieso fysiek actief zijn, een bediende niet die doet hoofdzakelijk strategische bedenkwerk maar zal helemaal niet snel kunnen werken zoals arbeiders het doen, dat heb ik laatst meegemaakt dat een groepsleider mij vroeg hoe dat ik dat deed zo snel werken en dat op zo'n tempo dat zij dat niet kunnen mee volgen, hetzelfde verhaal met een coördinerende productieleider die de eigenlijke productieleider ondersteunt...ik heb namelijk gezien dat hij gewoon dat zelf niet aankon en verstek liet gaan puur op basis van de onderschatting van hulp die hij wou toepassen, kon er niet mee omgaan dat hij zelf iets wat onhandig met materialen omging...tjah...je mag misschien wel een hogere functie hebben binnen het bedrijf vanuit het perspectief van gemakzucht...zie ik het gewoon gebeuren dat de bedienden niet eens op het tempo van de arbeiders kunnen meewerken...waar zit dan de fout ?
De pensioenen van arbeiders en bedienden zijn wel gelijk, trouwens arbeiders en bedienden zijn recentelijk ook gelijk, alleen tussen arbeiders/bedienden en ambtenaren is er nog een verschil. Misschien hebben wel meer (vroegere) bedienden een buitenwettelijke groepsverzekering, maar dat is dan een ander verhaal.
Maar fysieke arbeid is nooit goed betaalt geweest. In tegendeel. Hoe meer fysieke arbeid, hoe lager het loon. Waarschijnlijk soms terecht, soms onterecht.
Bob is offline   Met citaat antwoorden