Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leopold de halve
En bij wie moet er klacht ingediend worden bij een overtreding? De politie? Laat me niet lachen, de stapel geseponeerde klachten zal enkel groter worden.
|
Je moet nu ook niet overdrijven in de andere richting.
Het gaat over gepersonaliseerde brieven. Het bedrijf moet daar "een postzegel" voor betalen. In de hoop door de publiciteit jou te verleiden als potentiële klant.
Waarom zouden ze, met die wetgeving als hete adem in de nek, weigeren om een schrapping uit te voeren in hun adressenbestand ?
Niet gepersonaliseerde reclame is ook al geen probleem meer: de postbode is niet verplicht ze in je bus te steken.
Tijdens het bussen voor verkiezingspropaganda merkte ik een aantal brievenbussen op met een bijkomend tijdelijk boodschapje: "geen verkiezingsreclame aub".
Beschouw dit als een tip.
Want verkiezingsdrukwerk is geen reclame, het is politieke en democratische informatie ....
Verzendingen per mail, is wat anders.
Daar moet het bedrijf, vaak in het buitenland, geen poot voor uitsteken en geen cent voor betalen ...
Maar spam-filters zijn ook uitgevonden om gebruikt te worden.
En één druk op de delete-toets is voor mij heel rap uitgevoerd.
.