Los bericht bekijken
Oud 12 mei 2015, 07:07   #85
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Ach ja... ? Ik heb altijd geweten dat voor ieder biljet/munt een tegenwaarde in goud moet beschikbaar zijn. Waarom denkt u anders dat de ECB niet ongelimiteerd kan geld blijven drukken, en uiteindelijk dit ook weer uit roulatie moet nemen? Een overheid die geldt creëert uit "niets"... Iedere burger betaalt belastingen voor "niets"?? Ik ben zeker dat de bevolking ook in staat zal zijn om met de nodige middelen geld te drukken. Dus waarom nog reglementering aanvaarden van de overheid gezien er "niets" is? On topic. Indien de overheid eist dat de bevolking alles met kaart moet betalen, zal de overheid dit ook moeten doen. Hierdoor zullen de ook de achterkamertjes van de overheid verdwijnen... -> Het zwarte geld is enkel te benutten door de overheid => En dus zal er altijd gedrukt geld blijven bestaan -naar mijn mening..
Hier een verhaal over niets, niet schrikken aub. Het is tijd om de noodtoestand af te kondigen, de grenzen van het intellect zijn bereikt.

Citaat:
Een absurde strijd om niets, letterlijk.

Er bestaat nogal wat verwarring omtrent het veelbesproken ‘geld uit het niets’, een en ander kan inzichtelijk gemaakt worden mits gebruik van eenvoudig boekhoudkundige rasters. Door alles te fragmenteren ontgaat vaak het zicht op het geheel, in het verlengde gaan we hokjesdenken. Hokjesdenken leidt dan weer tot een strijd om getallen waardoor ‘het systeem’ de vijand wordt van de mens, zo lijkt het. Het is een akelige gedachte, mensen strijden onderling om getallen in rasters maar lijken klakkeloos voorbij te gaan aan het simpele feit dat je deze getallen ook met een muisklik kan verplaatsen. Het is nochtans dezelfde muisklik waarmee het spel een aanvang kent, laat ons dit even heel eenvoudig voorstellen.

https://vagiwe.wordpress.com/2015/03...ts-letterlijk/
tandem is offline   Met citaat antwoorden