Discussie: Alles is vol Goden.
Los bericht bekijken
Oud 12 mei 2015, 12:00   #172
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Waarom direct linken?
Linken is klinken.
Citaat:
Gewetenloos kan ook goed zijn net zoals neutraal in een ander perspectief kwaad kan zijn.
Dan zou je voor gewetenloos toch een ander woord moeten bedenken.
Maar goed: dat is het probleem van de relativiteit van goed en kwaad dat je bij elk standpunt wel een uitzondering kunt bedenken.
Citaat:
Vanwaar vertrekken we? Is de leeuw op jacht kwaad of hongerig?
Vraag het ook eens aan het arme hertje.
Citaat:
Hoe zou jouw geweten er uit zien als de overvloed aan welvaart verdwijnt?
Bedoelend: Eten, stromend water, warm water, ...
Het is dan maar wat je precies onder overvloed verstaat.
Eten lijkt me geen overvloed te zijn en stromend water evenmin, en zonder warm water kon ik me vroeger wel bedruipen door me in een wasteil te wassen en het water op het gas te verwarmen.
Een douche had ik niet.
Citaat:

Omdat die mensen het willen geloven. Hun paradigma veroorzaakt zulke ripples in the field. Lijden komt net door dingen te onderscheiden en te linken aan allerlei vereisten die niet eens nodig zijn.
Het lied dat het lijden uitdrukt is de Mattheus Passion ook al is dat niet eens zo mooi naar mijn smaak.
Ik hou meer van het Requiem van Verdi, maar had jij soms een ander lied in gedachten?

Citaat:

Maar de microwezentjes worden bestraald en vergiftigd met fijn stof.
Daar hebben ze geen last van, want ze zijn veel te klein om dat te kunnen ervaren.
Wel ervaren ze de ellende dat ons leven sterft en daarmede hun enorme organische culturen die wij immers zelf zijn.
Citaat:
De middelen voor handen voldoen ruimschoots om iets te doen in het hier en nu. Pragmatisch handelen om deze zooi op te kuisen rust op innovatie en niet op god.
Een hernieuwd bewustzijn van het bestaan van God zoals in mijn atoomtheorie kan de mensheid inspireren tot een veel sterker idealisme om onze aarde te behouden voor de toekomst.
Citaat:

Er is nood aan een zekere eendracht. En dat begint bij het einde van de goden.
Nood aan eendracht was er altijd al en voor velen zijn de goden bovendien helemaal niet voorbij.
Daardoor is er een extra tweedracht ontstaan tussen zij die er in geloven en zij die daar niet in geloven.

Citaat:
Duurzaamheid, innovatie, ... Het heelal mag morgen instorten, maar daar gaan we beter niet van uit. De lucht en de oceanen zo zuiver mogelijk houden is de evidentie zelve. Maar de wetenschap heeft op dat vlak te weinig politieke macht om werkelijk betrokken partij te zijn.
Dit omdat de wetenschap een te beperkte materialistische visie heeft en geen werkelijk geestelijke wetenschap is zoals mijn atoomtheorie wel.
Citaat:
Kijk waar we staan doordat religies te betrokken partij zijn geweest voor millennia lang.
De schuld aan de religies te geven is onjuist, de problemen van de moderne tijd zijn door de wetenschap, de techniek en het kapitalisme ontstaan.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden