![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neutraal is de onschuld en gewetenloos is een kwaad.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dus als er iets is dat om de praktijk vraagt is het mijn atoomtheorie wel. Citaat:
Het is de reclame van het kapitalisme en blijkbaar wordt er veel geld aan de wasmiddelen verdiend. Maar de oceanen worden er niet schoner van, integendeel. Citaat:
Citaat:
Wij zelf hebben onze eigen verantwoordelijkheid. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Banneling
|
![]() Dubbl
Laatst gewijzigd door Peche : 10 mei 2015 om 07:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Vanwaar vertrekken we? Is de leeuw op jacht kwaad of hongerig? Hoe zou jouw geweten er uit zien als de overvloed aan welvaart verdwijnt? Bedoelend: Eten, stromend water, warm water, ... Citaat:
Citaat:
De middelen voor handen voldoen ruimschoots om iets te doen in het hier en nu. Pragmatisch handelen om deze zooi op te kuisen rust op innovatie en niet op god. Citaat:
Duurzaamheid, innovatie, ... Het heelal mag morgen instorten, maar daar gaan we beter niet van uit. De lucht en de oceanen zo zuiver mogelijk houden is de evidentie zelve. Maar de wetenschap heeft op dat vlak te weinig politieke macht om werkelijk betrokken partij te zijn. Kijk waar we staan doordat religies te betrokken partij zijn geweest voor millennia lang. Laatst gewijzigd door Peche : 10 mei 2015 om 07:26. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Maw het is zowel theoretisch als experimenteel bevestigd ("bewezen") en het wordt toegepast zodat onze technologie blijft werken. Is het schijn? Neen, beide zijn realiteit. Citaat:
Citaat:
Wat betreft die lengte, de echte lengte blijft uiteraard behouden maar we zullen het observeren als een puntmassa. Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | ||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Tja, dat komt mij over als een hoop nonsens te zijn. Zo uit Star Trek vandaan.[/quote] Dat was dan ook precies het punt, vrij duidelijk uitgespeld. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verder zie ik dat Athelas er meer mee kan dan ik, dus ik ga eens wijselijk in een hoekje zitten en leren van zijn posts.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 11 mei 2015 om 15:10. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Uit zuivere interesse eens het proces van een open haard opgezocht. De verloren massa bij het verbanden van een stuk hout is totaal verwaarloosbaar (met moeite te meten). Massa wordt omgezet in as en in rookwolken (gas - vermits het warm is, heeft het blijkbaar ook een grotere massa want meer warmte -> meer beweging en dus meer massa...). Slechts een minuscuul klein deeltje (echt quasi onmeetbaar met de meest gevoelige apparatuur) wordt verloren. Ook de atoombom even opgezocht want je weet wel E=mc² is daar toch het meest gekend voor, lees ik dit: E=MC2 means that matter can be converted into energy. It is believed that when an atomic bomb explodes, matter is transformed into enormous amounts of energy. This is not true. After the explosion, all of the original matter still exists. All of the protons, electrons, and neutrons making up the uranium, plutonium, or tritium are still within the mushroom cloud. Elements were transformed, neutrons were split into protons and electrons, and protons and electrons combined into neutrons, but in no case was a single particle of matter converted into energy. All of the original components needed to reconstruct the transformed atoms to their initial nuclear states are speeding away in all directions and could, in principle, be reassembled back into the original nuclei. The same exact number of protons and electrons exists after the explosion as existed before. To reassemble these components would require the same amount of kinetic energy that was released in the explosion. The energy of the explosion comes not from converting matter to energy, but from the kinetic energy released when the light elements combine and when very heavy elements break apart. This energy did not just appear from a miraculous transformation of matter into energy, but was always contained within the internal motions of the electrons and protons making up the structure of the fissioning or fusing atoms. The only transformation that occurred was the conversion of rotational kinetic energy into linear kinetic energy. http://www.circlon-theory.com/HTML/EmcFallacies.html Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | ||
|
![]() Citaat:
De atoombom die je verderop aanhaalt verliest dan ook daadwerkelijk massa. Er verdwijnen geen protonen, neutronen of elektronen, maar alle atomen bij elkaar blijken achteraf wel wat minder te wegen. Dat is de reden dat kernenergie iets oplevert. IJzer is naar verhouding het lichtste deeltje, onder ijzer kan je door middel van kernfusie energie opwekken, erboven door kernsplitsing. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar krachtens de relativiteitstheorie bovendien zichzelf gewoon waar moet nemen en ons met meer massa en wij ons zelf met meer massa. Zodat er een verdubbeling moet zijn aan beide kanten: de raketreiziger met meer massa, maar ook gewoon, en wij zelf ook: gewoon, maar ook met meer massa. Kortom: volgens de relativiteitstheorie moeten wij in allerlei mogelijke toestanden bestaan, wat echter nooit is bewezen, evenmin dat onze eigen waarnemingen werkelijkheid zijn en geen schijn. Oftewel: wij nemen iets waar dat platter is volgens de contractietheorie, maar nog nooit heeft iemand zichzelf als plat ervaren, ook wij niet op onze aarde. Wat volgens de relativiteitstheorie wel zo moet zijn. Citaat:
Het is de logische consequentie van de relativiteitstheorie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Banneling
|
![]() Harrie, misschien moet je gewoon geen broek meer aantrekken 's morgens.
Telkens je hier komt is er wel iemand die erin slaagt ze op uw enkels te laten zakken... |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
|
![]() Citaat:
De mooiste uitleg die ik gezien heb was een gast op televisie. Die zei het als volgt: stel je hebt een op licht gebaseerde klok waarin een lichtstraal oop en neer stuitert tussen spiegel a en z, die direct boven elkaar geplaatst zijn. Het licht doet er exact een seconde over doet om van spiegel a op spiegel z te belanden, en heeft vervolgens weer een seconde nodig voor de terugreis (in werkelijkheid heb je daar naturlijk een enorme klok of een raar systeem va spiegels voor nodig e kan ik het dus beter over een nanoseconde hebben ofzo, maar een seconde denkt makkelijker), dus de afstand tussen de twee spiegels is 1 lichtseconde. Een observator ziet dit licht, wat er hangt wat rook in de klok ofzo. Als wij die klok monteren op een ruimteschip en dat ruimteschip met de helft van de lichtsnelheid voorbij de observator laten zoeven. Nu is de afstand die de lichtstraal aflegt vanuit de observator gezien groter dan een lichtseconde, want de lichtstraal beweegt niet meer puur op en neer, maar schuin naar voren. Pythagoras geeft ons dat de afgelegde afstand de wortel van 1^2 + 0,5^2 is. Maar de observator zal het licht nog steeds zie alsof het een lichtseconde per seconde aflegt, dus de klok "tikt" niet meer eens per seconde, maar eens per de wortel van 1^2 + 0,5^2 seconden (de wortel van 1,25 dus). De kok loopt trager omdat hij snel beweegt. Dat is geen effect op licht alleen, dat werkt op alles. Alles aan boord van dat ruimteschip gebeurd wortel 1,25 keer langzamer. Of, zoals het voor de bemanning lijkt bewegen die toeschouwers wortel 1,25 keer sneller dan normaal. Als beiden een klok hebben waarmee ze timen hoe snel het ruimteschip bij de maan is zal de toeschouwer een langere tijd klokken dan de bemaning. En dat is de tweelingparadox. Voor de relativiteitstheorie kan je dus helemaal niet ongestraft een referentiekader kiezen.
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
|
![]() En hoe vaak een post word afgedrukt mag je ook al niet zelf kiezen! [/kutleven]
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 12 mei 2015 om 11:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Linken is klinken.
Citaat:
Maar goed: dat is het probleem van de relativiteit van goed en kwaad dat je bij elk standpunt wel een uitzondering kunt bedenken. Citaat:
Citaat:
Eten lijkt me geen overvloed te zijn en stromend water evenmin, en zonder warm water kon ik me vroeger wel bedruipen door me in een wasteil te wassen en het water op het gas te verwarmen. Een douche had ik niet. Citaat:
Ik hou meer van het Requiem van Verdi, maar had jij soms een ander lied in gedachten? Citaat:
Wel ervaren ze de ellende dat ons leven sterft en daarmede hun enorme organische culturen die wij immers zelf zijn. Citaat:
Citaat:
Daardoor is er een extra tweedracht ontstaan tussen zij die er in geloven en zij die daar niet in geloven. Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat kan dan geen andere zijn dat de trein de aarde onder zijn wielen weg rijdt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Juist de theorie van Einstein maakt het mogelijk door te denken over het bestaan van hogere dimensies. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dit is natuurlijk pure speculatie, maar zo vreemd is het niet als je ook onze gewone dingen zo zou kunnen beschouwen dat ze allemaal ook een uitwendig lichaam bezitten, zoals ten eerste het licht, dat immers buiten zit en waardoor wij de dingen zien, dus aldus hun uitwendig lichaam waarnemen. En dingen zonder licht hebben wel de een of andere straling. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen het rijden van de trein. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En mocht het ook tevens niet zo zijn (dus in een dubbele realiteit), dan zijn ze in de eeuwigheid der hemel beland. Eigenlijk in de tijdloosheid als moment, aspect van de eeuwigheid. Citaat:
Maar ik kan me voorstellen dat je geen antwoord weet. En bovendien: de fantasie gaat veelal aan de wetenschap vooraf, ik noem maar Jules Verne en ook een fantasie van Einstein zelf die fantaseerde hoe het zou zijn als hij met een foton mee zou reizen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |