Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
U had het daar niet over. Wel over het feit dat het zou gaan om aan elkaar tegengestelde wereldbeelden. Liberalisme staat haaks op communisme bijvoorbeeld. Daarom ook kunnen andere denkbeelden een rol spelen in het democratisch werkveld. Misschien wijst u die levensbeschouwingen af, maar dat is dan slechts uw zaak en uw vrijheid. Net zoals het ook de vrijheid is van een burger om zijn democratisch handelen te steunen op bepaalde confessionele opvattingen.
|
Eentje voor jezelf om over na te denken dus he Jan?
Want wijs jij niet alle maatschappelijke verworvenheden voor holebi's, vrouwen, of euthanasie af? Dat is dan jouw zaak en vrijheid maar niet iets waar de samenleving rekening mee moet houden, evenmin mag u dat handelen vanuit uw geloofsovertuigingen opleggen aan anderen.
En dan heeft Maori wel een punt, u zegt dat kindermisbruik een zware zonde is, maar dat daarom christenen homofilie nog niet moeten aanvaarden.
Ik denk van wel, omdat die rechten via democratische weg verkregen zijn, dat zult dus ook u moeten aanvaarden.
En net zoals Maori stoort uw redenering me, homofilie is een seksuele geaardheid, geen keuze of zonde en hoort dus nooit op dezelfde lijn gezet te worden met kindermisbruik.
Het is pervers dat u dit wel doet, en dat werd u duidelijk gemaakt, waarbij u de gebruikelijke windmolen speelt, vanop de kansel der " sterke christelijke waarden" toch?
Persoonlijk zie ik die waarden als pervers, mensonterend, en in strijd met het recht op zelfbeschikking.