Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb
hebt u goed gelezen wat ik schrijf? want ik stel net het tegenovergestelde.
Sommige mannen wel, sommige niet. Ik in elk geval niet. En ik besef van mezelf dat dit niet uit vrije wil is.
Is dit uw wetenschappelijke verklaring: mannen zijn polygaam maar hebben schrik van vrouwen en daarom zijn ze monogaam? Maar dan is er toch geen vrije wil voor de man. de vrouw bepaalt namelijk 100% het gedrag van de man.
Neen , dat klopt niet. Er is ook een evolutionair voordeel om een blitse kerel te kiezen. hebt u ooit gehoord van die wetenschappelijke onderzoeken waaruit blijkt dat vrouwen in die bepaalde dagen van de maand meer vreemdgaan dan in de rest van de maand? en dat doen met mannen die net niet zorgzaam zijn en financieel stabiel. Mij lijkt dat een bewijs voor het ontbreken van vrije wil.
|
nee, wel stel ik dat ons gedrag slechts gedeeltelijk wordt gestuurd maar je niet kunt zeggen dat we " geprogrammeerd zijn en geen vrije wil hebben".
Ik zie u dat wel beweren maar u levert geen echt overtuigend argument daarvoor, niet wanneer u het heeft over zorgzaamheid en kans op overleven van kroost vergroten , niet wanneer u het heeft over overspel van vrouwen, eigenlijk nergens...