Los bericht bekijken
Oud 8 juli 2015, 07:24   #79
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Terwijl ik toch aan mijn vragenuurtje bezig ben :
Lang, lang geleden, aan 't begin van mijn loopbaan heb ik enkele verloren dagen bij 't spoor 'gewerkt'. Toen stond er in elk belangrijk 'depot' minstens 1 locomotief stand-by voor 't geval er iets misliep. Wegslepen van defecte treinen nam toen geen uren in beslag. Is dat nu niet meer het geval ? (of is dat ook enkel en alleen te wijten aan die aparte structuren ?)
Dat is allemaal verleden tijd. Vroeger had iedere depot zijn planton( iemand die een volledig shift klaar zat om binnen de 5 minuten te vertrekken. Dat was voor Schouppe (die perse een AAA registratie bij de banken moest krijgen : leningen bij de banken voor TGV) not done dus afgeschaft, ook werden de onderhoudstermijnen verdrievoudigd dat kostte toch enkel maar geld(luister vandaag de dag in gelijk welk station naar de vertragingen 70% door defecten. Hoe zou dat komen ???) . Dan kwamen de "heilige drievuldigheid" die prompt, bij hun aanstelling, 8% meer treinen beloofden, maar ze hadden materiaal noch personeel, dus werden alle buffertijden eruit gehaald gevolg een lawine van vertragingen, ontevreden reizigers, ontevreden personeel.
Nu zit er enkel nog een planton in de hoofddepots (Antwerpen Brugge Gent en Hasselt voor Vlaanderen) maar die kennen niet alle lijnen en materiaal die de andere depots kennen dus telkenmale er iets gebeurd moet men beginnen wisselen tot men iemand vrij krijgt die het bewuste materiaal en de lijn kent.
Afslepen van defecte treinen: Bij de liberalisering van het goederenverkeer heeft NMBS een aparte poot voor goederen opgericht waarin alle dieselloc's werden ondergebracht (Niet de motorwagens 41) Als nu een reizigerstrein(90% elektrisch) moet getakeld worden moet men eerst bij logistics een dieselloc's aanvragen om de trein weg te kunnen slepen wat telkenmale meerdere uren in beslag neemt.
Dus als u nu nog eens op een trein zit, die onverhoopt ergens om een of andere reden blijft staan, begin aub niet te schieten op de mensen die de trein komen depanneren, want die kunnen er zelf niet veel aan doen. Meestal integendeel, ik heb in mijn carrière ook meerdere keren langer dan 9 H aan 't bollen geweest om zulke zaken te helpen oplossen (waarom die 9 H : de max diensttijd is 9h dan moet je stoppen doe je verder is het op uw eigen verantwoordelijkheid en wordt je niet meer gedekt door enige verzekering)
Maar dat lager personeel is lui, werkt niet heeft teveel verlof orakelen de meester knoeiers die zulke shit creëeren

Laatst gewijzigd door rookie : 8 juli 2015 om 07:33.
rookie is offline   Met citaat antwoorden