![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
O ja, nog iets. Niemand werd verplicht om dat 10 jarig beding (wat trouwens toch nooit overeind blijft), te tekenen hé. Je kon ook meteen naar de privé gaan. Het zou me trouwens sterk verbazen dat treinbestuurders 100K of meer per jaar verdienen. Indien dat wel het geval is, dan is hun stakingsaanzegging nog crapuleuzer.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 7 juli 2015 om 09:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 7 juli 2015 om 09:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogmaals, als het hen niet aanstaat, dat ze naar de privé verkassen. Maar dat zien de statutairtjes niet zitten zeker?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 7 juli 2015 om 09:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Efkes van de aanwezigheid van spoormannen gebruik maken om het volgende te vragen :
Gisteren zat ik op een trein die moest stoppen om iets dat smeulde op het spoor te blussen. Toen we verder konden was 't aan 'wandeltempo'. We kregen gelukkig uitleg van de kaartjesknipper (of hoe heet dat tegenwoordig) : volgens het reglement mag een trein die meer dan 10 minuten heeft stilgestaan, de volgende 3 km maar aan max 20 km/u rijden én aan de spoorwegen max 5 km/u. Dus in plaats van de vertraging in te halen wordt die nog eens serieus vermeerderd én voor die trein én voor de achterkomende treinen..... Wat is het nut van zoiets ? ![]()
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 7 juli 2015 om 16:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Staatssecretaris
|
![]() dubbel
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 7 juli 2015 om 18:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Staatssecretaris
|
![]() dubbel
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 7 juli 2015 om 18:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
die 20 km/u is om de 5 km/u op elke overweg te kunnen respecteren. Intussen gezien dat Rookie de uitleg heeft gedaan.
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 7 juli 2015 om 18:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
![]() Moest die controleur ook dat er hebben bijgezegd (er was tijd genoeg, hé), dan was er toch wel wat irritatie bij veel reizigers vermeden. 'k Moet ook zeggen, 't is de eerste keer dat ik een controleur zo'n 'serieuze' uitleg heb horen geven....hij heeft ook bij de laatste km, halve km en het einde van die processie van zich laten horen..... Er is dus wel degelijk bekwaam en communicatief personeel bij de NMBS..... ![]()
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
![]() Terwijl ik toch aan 't vragen ben : treinen met hetzelfde aantal wagons, stoppen die niet op precies dezelfde plaats in de stations ('t komt op geen m, maar soms is er toch wel een verschil van één of twee wagons....en ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat er aan de zijkanten van de perronboorden bordjes hingen waaraan de machinist kon zien waar hij/zij/X moest stoppen bij y aantal wagons ?) Eigenlijk zou ik een speciale draad 'vraag het aan de treinmachinist' moeten openen, maar 'k ben te lui ![]()
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 7 juli 2015 om 18:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() dus voor de NMBS is het doodnormaal dat treinbestuurder EN treinbegeleider 5 m van elkaar staan te bellen naar hun resp. bazen om een bepaalde procedure te starten. kafka ten top (vooral met jongere minder ervaren mensen doet zich dat vaak voor)
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 7 juli 2015 om 19:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 7 juli 2015 om 19:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Altijd leuk als een totale leek vertelt hoe makkelijk een bepaalde job wel is. Ik hou gewoon de NMBS en de politiek verantwoordelijk die zulke wantoestanden mogelijk maken en die ervoor zorgen dat een groot deel van het materieel totaal versleten is. Laatst gewijzigd door stuyckp : 7 juli 2015 om 19:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
![]() (antwoord van een treinbegeleider : vraag het aan de machinist..... ![]() In 't licht van je vorige post (i.v.m. de zeer 'aparte' structuur van de NMBS verwondert dat me nu ook niet meer.... ) En dan maar klagen dat de reizigers ambetant worden.... ![]()
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() Terwijl ik toch aan mijn vragenuurtje bezig ben :
Lang, lang geleden, aan 't begin van mijn loopbaan heb ik enkele verloren dagen bij 't spoor 'gewerkt'. Toen stond er in elk belangrijk 'depot' minstens 1 locomotief stand-by voor 't geval er iets misliep. Wegslepen van defecte treinen nam toen geen uren in beslag. Is dat nu niet meer het geval ? (of is dat ook enkel en alleen te wijten aan die aparte structuren ?)
![]() |
#76 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() .. buufaloos en tetten .. maar niet noodzakelijk in die volgorde ..
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Ik heb enkele bedenkingen neergepend maar vermits ik elk jaar brieven krijg dat we niet met journalisten mogen praten of ons op sociale media dienen te houden van commentaar op onze werkgever durf ik dat hier eigenlijk niet goed meer plaatsen. Zeker niet sinds de fascisten aan de macht zijn.
Ik zal het wel al aan klojo pm'en omdat er enkele antwoorden in staan op zijn vragen. Geïnteresseerden mogen me ook altijd pm'en. Verwacht er niet te veel van het is niet veel soeps of er staan geen grote openbaringen in. Het is gewoon dat ik mijn leven al te veel zever heb gehad met het politieke. Politiekers zijn echt het laagste van het laagste dat er bestaat. edit : vermits klojo geen pm of email toe staat stuur ik hem ook niets ![]() die is waarschijnlijk ook al eens onder de hamer terecht gekomen Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 8 juli 2015 om 06:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Nu zit er enkel nog een planton in de hoofddepots (Antwerpen Brugge Gent en Hasselt voor Vlaanderen) maar die kennen niet alle lijnen en materiaal die de andere depots kennen dus telkenmale er iets gebeurd moet men beginnen wisselen tot men iemand vrij krijgt die het bewuste materiaal en de lijn kent. Afslepen van defecte treinen: Bij de liberalisering van het goederenverkeer heeft NMBS een aparte poot voor goederen opgericht waarin alle dieselloc's werden ondergebracht (Niet de motorwagens 41) Als nu een reizigerstrein(90% elektrisch) moet getakeld worden moet men eerst bij logistics een dieselloc's aanvragen om de trein weg te kunnen slepen wat telkenmale meerdere uren in beslag neemt. Dus als u nu nog eens op een trein zit, die onverhoopt ergens om een of andere reden blijft staan, begin aub niet te schieten op de mensen die de trein komen depanneren, want die kunnen er zelf niet veel aan doen. Meestal integendeel, ik heb in mijn carrière ook meerdere keren langer dan 9 H aan 't bollen geweest om zulke zaken te helpen oplossen (waarom die 9 H : de max diensttijd is 9h dan moet je stoppen doe je verder is het op uw eigen verantwoordelijkheid en wordt je niet meer gedekt door enige verzekering) Maar dat lager personeel is lui, werkt niet heeft teveel verlof orakelen de meester knoeiers die zulke shit creëeren
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 8 juli 2015 om 07:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() Hier heeft Cornu weer eens gelijk : http://www.tijd.be/politiek_economie...&ts=1436338656
De investeringen in Mechelen zijn voor de verandering buiten proportie. Maar ja, Somers moest zijn klein pietje weer compenseren. |
![]() |
![]() |