Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb
Ha ha ha, het 'wir haben es nicht gewusst' argument.
Schaamteloos. Gij schaamt u ook voor niks hé, om zo'n nonsens te schrijven.
In de jaren 30 was de herinnering van wat de Duitsers in 1914 hadden gedaan nog HEEL levendig. De manier waarop ze België zijn binnengevallen en heelder dorpen hebben uitgemoord. En daarna het mosterdgas.
En iedereen kon Mein Kampf van Hitler lezen, waar onverbloemd in stond wat hij allemaal van plan was.
Die Vlaamsgezinde collaborateurs wisten perfect wat voor iemand Hitler was. Maar het waren opportunisten die alleen aan zichzelf dachten.
|
Ook de toenmalige koning was een opportunist die alleen aan zichzelf dacht??? En die man was inderdaad belezen, of werd toch verondersteld het te zijn en die moet dus zeker mijn kampf gelezen hebben...
Rex was opportunistisch???
Alle jeugdgroepen in die tijd waar de discipline hoog stond aangeschreven waren opportunistisch???
De hele katholieke kerk, die verging van de angst voor de Bolsjevieken waren het???
Man, man hou toch op met alleen datgene te onthouden uit die tijd dat in jouw Belgisistische plaatje past... Waarom heeft la Belgique er zo weinig aan gedaan om Degrelle uitgeleverd te krijgen??? Wist die man teveel van de zogezegde dappere andere politiekers die uit opportunisme het hazenpad hadden gekozen en die, na alle gevaar, teruggekomen, hier de grote trom kwamen spelen???
Citaat:
Vlaanderen is nooit bezet geweest door Oostenrijk. Gij kent er niks van. Dit grondgebied behoorde gewoon toe aan het Oostenrijkse rijk. Vlaanderen is eigenlijk bijna nooit bezet geweest. Enkel door de Fransen en de Duitser voor korte periodes.
|
Neen, nooit van de terreur hier tegen de protestanten gehoord, aangedreven door het overkatholieke Spanje waardoor er in Vlaanderen een enorme aderlating plaatshad van zijn elite, waar ze honderd jaar later nog niet van bekomen waren. Oh neen, dat was de wil van de Vlamingen zelf die uitgevoerd werd...
Ga elders jouw sprookjes vertellen...
Hoeveel oorlogen zijn de Fransen hier komen uitvoeren??? Alles wat in Brugge ooit kapot geschoten werd was het werk van het grote Frankrijk. Enfin, daar wordt nu braaf over gezwegen want de Fransen zijn onze bloedbroeders??? Dexia en alle andere financiële schandalen al vergeten waar Parijs steeds weer bij betrokken zit???
Enfin, we blijven liever afgeven op dat klein percentage Vlamingen die het aangedurfd hebben om met de Duitsers te collaboren, terwijl over de vele grotere en bloeddorstige collaboratie van Vichy braaf gezwegen wordt...
Hoe lang droomden ze er al van om hun rijk tot aan de Rhijn te verleggen en bezagen ze iedereen die dat tegenwerkte als de vijand???
Citaat:
Ja ja, praat die ratten maar goed. Mijn grootvader was een flamingant, maar zat wel bij het verzet.
|
Hewel, mijn grootvader werd bij het uitbreken van de eerste wereldoorlog tegen het stadhuis geplaatst en doodgeschoten door de Duitsers en ik zelf kom uit een door en door Belgisistisch gezin; dus ik zie geen enkele reden om van schaamte door de grond te zakken... Maar ik laat me wel niet meer door de leugenachtige en verdraaide praatjes van onze linkiewinkies in de luren leggen...
La Belgique heeft en blijft Vlaanderen enorm veel kwaad berokkenen en dat zijn de feiten en de hedendaagse gevolgen van die malversaties liegen er niet om en diegene die dat blijven negeren, minimaliseren en zelfs onder de mat vegen, dat zijn de ratten die ik weiger goed te praten...