Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 februari 2016, 11:29   #161
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
God, moet ik u nu echt zo een simpele dingen uitleggen? Heb u echt nul parate kennis?

De verfransing van de rand gemeenten is geleidelijk gebeurd. Vlamingen hebben uit vrije wil hun huizen verkocht aan Franstaligen.

Nogmaals, ik leg nadruk op 'uit vrije wil'.
De verfransing gebeurde door het op grote schaal vervalsen van de talentellingen en door het verbod op onderwijs in de moedertaal.
Het was een culturele genocide, een zaak die nu voor het internationaal strafhof zou verschijnen. .
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 11:41   #162
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
De verfransing gebeurde door het op grote schaal vervalsen van de talentellingen en door het verbod op onderwijs in de moedertaal.
Het was een culturele genocide, een zaak die nu voor het internationaal strafhof zou verschijnen. .
Inderdaad het Belgisch taalbeleid sinds 1830

was als een Tsjernobyl -ramp voor het Nederlands in Brussel.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 11:44   #163
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
God, moet ik u nu echt zo een simpele dingen uitleggen? Heb u echt nul parate kennis?

De verfransing van de rand gemeenten is geleidelijk gebeurd. Vlamingen hebben uit vrije wil hun huizen verkocht aan Franstaligen.

De Walen in de Waalse Rand verkopen hun huizen nu ook uit vrije wil aan ingeweken Vlamingen .
Daar in de Waalse Rand is er geen vernederlandsing
en komen er geen Nederlandstalige lijsten op bij de gemeenteraadsverkiezingen ,
zoals het UF in de Vlaamse Rand.
Oud 7 februari 2016, 11:52   #164
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De Walen in de Waalse Rand verkopen hun huizen nu ook uit vrije wil aan ingeweken Vlamingen .
Zo is Marbella ook volledig verengelst, arme spanjolen die nu niets als Engels horen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 12:27   #165
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De Vlaamse Onafhankelijkheid komt met elke verder verfransing van Brussel wel weer wat dichterbij.
De enige mogelijkheid voor de Franstaligen ,
om dit onafhankelijkheidsproces tegen te houden ,
is een echt tweetalig Brussel op te bouwen .

Gelukkig voor de voorstanders van de Vlaamse Onafhankelijkheid
hebben de Belgicisten dit nog steeds niet door.
De Vlaamse onafhankelijkheid,...laat me niet lachen.

Lees het debat tussen Peter De Roover (NVA)en Barbara Pas(VB) in hotel Baseliek eens.
De moderator stelt volgende vraag:
“Stel, meneer De Roover, dat u in 2019 samen met het Vlaams Belang een meerderheid haalt in het Vlaams parlement. Roept u dan samen de onafhankelijkheid uit?
De Roover wacht tot het applaus uitsterft, om dan - de zaal strak aankijkend, met geheven vingertje - alle hoop daarop weg te vegen: 'De Vlaamse onafhankelijkheid uitroepen is iets anders dan die realiseren.”

Als je dit hoort van een toch niet kleine vis bij NVA kun ik alleen maar besluiten dan de Vlaamse onaghankelijkheid nog steeds veraf is

http://www.knack.be/nieuws/belgie/vl...ad-661625.html

Laatst gewijzigd door speurneus : 7 februari 2016 om 12:28.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 12:41   #166
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht

Lees het debat tussen Peter De Roover (NVA)en Barbara Pas(VB) in hotel Baseliek eens.
“Stel, meneer De Roover, dat u in 2019 samen met het Vlaams Belang een meerderheid haalt in het Vlaams parlement. Roept u dan samen de onafhankelijkheid uit?
De Roover wacht tot het applaus uitsterft, om dan - de zaal strak aankijkend, met geheven vingertje - alle hoop daarop weg te vegen: 'De Vlaamse onafhankelijkheid uitroepen is iets anders dan die realiseren.”

Als je dit hoort van een toch niet kleine vis bij NVA kun ik alleen maar besluiten dan de Vlaamse onaghankelijkheid nog steeds veraf is

Inderdaad je moet de Vlaamse Onafhankelijkheid eerst uitroepen en daarna realiseren en dat vraagt nog enige tijd.

Nadat de Belgische onafhankelijkheid werd uitgeroepen

of de Amerikaanse onafhankelijkheid werd uitgeroepen,

duurde het ook nog enige jaren

vooraleer de Belgische staat

of de Amerikaanse staat

gerealiseerd was.
Oud 7 februari 2016, 13:01   #167
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
U gaat mij toch niet vertellen dat de afkeer tegen alles wat Vlaams is in francofoon België door de ouders wordt meegegeven???
Normaal gezien bij kleine kinderen merk ik daar nog heel weinig van, maar hoe langer dat ze naar school gaan en hoe hoger ze zijn opgeleid hoe meer het tot uiting komt...
Kan dat dan nog enkel van de ouders komen???
Of weet u niet hoe het er in franstalige scholen aan toe gaat???
Moesten mijn ouders een afkeer voor mekaar gehad hebben, ik zou hier niet zijn.
Dus neen, er is geen afkeer tegen alles wat Vlaams is, in francofoon België.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 13:15   #168
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
In Vlaanderen ook niet, heel Vlaanderen treurt om zijn overleden ambassadeur van Sina tot de US of A, met zijn grote Vlaamse hit Cherie.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 13:39   #169
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht

De vlaams blokkers weten nu 100% zeker dat n-va totaal niet van plan is om hen uit de schutkring te halen tegen 2019, en dat de fata morgana's over gezamenlijk iets 'uitroepen' in vlaanderen volkomen illusoir zijn. De Roover zit voor 100% op de lijn van zijn baas Bart : "wij zullen nooit iets samen stemmen met het VB".

Er zijn nog zekerheden in deze wereld.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 13:59   #170
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Flauwe kul.

De Europese Raad heeft het al eens bekeken, en heel onafhankelijk beslist dat de Franstaligen gelijk hadden.

Al die blablabla over 'genocide'... GE maakt u zelf enkel belachelijk met uw gejammer . Grow up!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 14:02   #171
geertvdb

Standaard

Citaat:
Inderdaad het Belgisch taalbeleid sinds 1830

was als een Tsjernobyl -ramp voor het Nederlands in Brussel.
Och Tsjernobyl!!! Kan het nog erger??

Jullie zijn compulsieve wentelaars in zelfbeklag.

Grow up!
Oud 7 februari 2016, 14:04   #172
geertvdb

Standaard

Citaat:
Ja, en dan?

Tik die Vlamingen daarvoor dan op de vingers hé!

Omdat ze zich laten doen....

Zo'n zwakkelingen verdienen geen compassie.
Oud 7 februari 2016, 14:08   #173
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
In Vlaanderen ook niet, heel Vlaanderen treurt om zijn overleden ambassadeur van Sina tot de US of A, met zijn grote Vlaamse hit Cherie.
Maar hoeveel Walen kennen onze "nationale" Eddy Wally ?
Oud 7 februari 2016, 14:09   #174
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Marie had ook geen afkeer voor de franstaligen, gezien ze huwde met een franstalige. Jammer genoeg heeft ze het niet nodig geacht haar kinderen tweetalig op te voeden. Waarom niet, is me niet duidelijk. Ik woon op de taalgrens, en in de quasi totaliteit van de gemengde huwelijken groeien de kinderen op in tweetaligheid zonder dat dat enig probleem blijkt te zijn.
Waarom sommigen daar niet in slagen is me niet duidelijk ? Gebrek aan eigen interesse ? Gemakzucht ? Luiheid ? In elk geval ken ik niet één geval waar de notie 'afkeer' daar naar boven is gekomen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 14:12   #175
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Och Tsjernobyl!!! Kan het nog erger??

Jullie zijn compulsieve wentelaars in zelfbeklag.

Grow up!
Neen het kan blijkbaar niet erger.

Er is geen enkel hoofdstad ter wereld waarin de taal van de meerderheid zodanig gedecimeerd werd ,als dat geval is geweest met het Nederlands in Brussel.

Er is geen enkel land ter wereld waarin de meerderheidstaal van dat land

ook niet de meerderheidstaal is in de hoofdstad van dat land,

behalve hier in La Belgique/Belgie.

En dat is dan ook de reden waarom wij een eigen land willen
met een hoofdstad waarin onze taal ook de taal van de hoofdstad is.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 7 februari 2016 om 14:14.
Oud 7 februari 2016, 14:17   #176
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, en dan?

Tik die Vlamingen daarvoor dan op de vingers hé!

Omdat ze zich laten doen....

Zo'n zwakkelingen verdienen geen compassie.
Dat zijn geen zwakkelingen ,maar respectvolle burgers
die de Universele wet volgen ,
dat wie zich ergens vestigt zich aanpast aan de plaatselijke taal;

"When in Rome do as the Romans do"

Maar dat is natuurlijk teveel gevraagd
voor de Franstalige inwijkelingen in de Vlaamse Rand.
Oud 7 februari 2016, 14:57   #177
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoeveel keer moet ik het herhalen? Ik heb het niet over de franstalige scholen! Die waren er ook in Antwerpen, Gent en Brugge!

Ik heb het over de 'fransdolheyt' van de Brusselaars, die vrijwillig THUIS (en hoeveel keer moet ik THUIS in hoofdletters schrijven voor dat dat doordringt in uw hersenpan?) hun kinderen begonnen op te voeden in het Frans.

Ik heb bewijzen gegeven. Onder andere een tekst uit 1788 van een Brusselse advokaat die waarschuwde voor de verfransing. Dat is een halve eeuw voor het ontstaan van 'La Belgique'.

Waar zijn uw tegenargumenten? Nergens!

Het enige wat u hier doet is dezelfde plaat opzetten met gejammer en gejank, met zelfbeklag, oei oei oei, wat een slachtoffer dat u toch bent van die stoute Franstaligen!
Over calimero gesproken... De RER aan Vlaamse kant is voor 99% afgewerkt; aan frantalige kant staat ze practisch nergens ook al hebben ze de nodige gelden ervoor gekregen maar werden ze in eigen middens tegengewerkt...
Oei, de Vlamingen hebben hun RER en nu moeten ze voor de grote francofonie maar op hun kin kloppen totdat de franstalige RER er ook staat..., want dat kan toch niet dat de Vlamingen iets hebben dat zij, grote francofonie door eigen fout, nog niet hebben...

Wie speelt er hier voortdurende de calimero???

En dat zoveel Vlamingen Thuis frans begonnen te spreken was omdat ze alleen op die manier, volgens de Belgische klok, eigenwaarde konden verwerven in Bruxelles...

Oh, het ging niet om eigenwaarde; het was enkel grotesk boerenbedrog.
Maar hoe vindt je het dat zelfs mijnheer de rechter weigerde om een woord Nederlands of zelfs Vloms te spreken tegenover Vlaamse beklaagden en dat er zelfs Vlamingen ter dood veroordeeld werden in de taal van Molière terwijl ze van het hele proces geen woord verstaan hadden...
Dat zijn natuurlijk zaken die men veel liever onder de mat veegt want ze ruiken misschien een beetje te veel naar nazistische wreedheden en Duitse grootheidswaan???
En een land dat zulke praktijken uitvoerde moest dan doorgaan voor ons vaderland...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 16:01   #178
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ha ha ha, het 'wir haben es nicht gewusst' argument.

Schaamteloos. Gij schaamt u ook voor niks hé, om zo'n nonsens te schrijven.

In de jaren 30 was de herinnering van wat de Duitsers in 1914 hadden gedaan nog HEEL levendig. De manier waarop ze België zijn binnengevallen en heelder dorpen hebben uitgemoord. En daarna het mosterdgas.

En iedereen kon Mein Kampf van Hitler lezen, waar onverbloemd in stond wat hij allemaal van plan was.

Die Vlaamsgezinde collaborateurs wisten perfect wat voor iemand Hitler was. Maar het waren opportunisten die alleen aan zichzelf dachten.
Ook de toenmalige koning was een opportunist die alleen aan zichzelf dacht??? En die man was inderdaad belezen, of werd toch verondersteld het te zijn en die moet dus zeker mijn kampf gelezen hebben...
Rex was opportunistisch???
Alle jeugdgroepen in die tijd waar de discipline hoog stond aangeschreven waren opportunistisch???
De hele katholieke kerk, die verging van de angst voor de Bolsjevieken waren het???
Man, man hou toch op met alleen datgene te onthouden uit die tijd dat in jouw Belgisistische plaatje past... Waarom heeft la Belgique er zo weinig aan gedaan om Degrelle uitgeleverd te krijgen??? Wist die man teveel van de zogezegde dappere andere politiekers die uit opportunisme het hazenpad hadden gekozen en die, na alle gevaar, teruggekomen, hier de grote trom kwamen spelen???

Citaat:
Vlaanderen is nooit bezet geweest door Oostenrijk. Gij kent er niks van. Dit grondgebied behoorde gewoon toe aan het Oostenrijkse rijk. Vlaanderen is eigenlijk bijna nooit bezet geweest. Enkel door de Fransen en de Duitser voor korte periodes.
Neen, nooit van de terreur hier tegen de protestanten gehoord, aangedreven door het overkatholieke Spanje waardoor er in Vlaanderen een enorme aderlating plaatshad van zijn elite, waar ze honderd jaar later nog niet van bekomen waren. Oh neen, dat was de wil van de Vlamingen zelf die uitgevoerd werd...
Ga elders jouw sprookjes vertellen...
Hoeveel oorlogen zijn de Fransen hier komen uitvoeren??? Alles wat in Brugge ooit kapot geschoten werd was het werk van het grote Frankrijk. Enfin, daar wordt nu braaf over gezwegen want de Fransen zijn onze bloedbroeders??? Dexia en alle andere financiële schandalen al vergeten waar Parijs steeds weer bij betrokken zit???
Enfin, we blijven liever afgeven op dat klein percentage Vlamingen die het aangedurfd hebben om met de Duitsers te collaboren, terwijl over de vele grotere en bloeddorstige collaboratie van Vichy braaf gezwegen wordt...

Hoe lang droomden ze er al van om hun rijk tot aan de Rhijn te verleggen en bezagen ze iedereen die dat tegenwerkte als de vijand???

Citaat:
Ja ja, praat die ratten maar goed. Mijn grootvader was een flamingant, maar zat wel bij het verzet.
Hewel, mijn grootvader werd bij het uitbreken van de eerste wereldoorlog tegen het stadhuis geplaatst en doodgeschoten door de Duitsers en ik zelf kom uit een door en door Belgisistisch gezin; dus ik zie geen enkele reden om van schaamte door de grond te zakken... Maar ik laat me wel niet meer door de leugenachtige en verdraaide praatjes van onze linkiewinkies in de luren leggen...
La Belgique heeft en blijft Vlaanderen enorm veel kwaad berokkenen en dat zijn de feiten en de hedendaagse gevolgen van die malversaties liegen er niet om en diegene die dat blijven negeren, minimaliseren en zelfs onder de mat vegen, dat zijn de ratten die ik weiger goed te praten...
Oud 7 februari 2016, 16:06   #179
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Kinderpraat met je vrij wil. Als ik mijn huis verkoop aan een Arabier wordt dat hier toch niet Arabistan...
Of staat de francofonie boven alle wetten, boven alle gebruiken van goed samenwonen, boven elke broederlijkheid, boven elk eerlijk fatsoen???
Wij spreken hier over een taal, niets meer en niets minder... Maar ja voor de francofonie is het een godsopdracht geworden van ga en vermenigvuldig u en verspreid u en verover heel de aarde...
Oud 7 februari 2016, 16:07   #180
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Zo is Marbella ook volledig verengelst, arme spanjolen die nu niets als Engels horen.
En worden ze nog in het Spaans geholpen of niet??? Of is het Spaans iets vies geworden???
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be