Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske
Ja maar demonen die van de grote verandering vinden dat die financiële problemen niet belangrijk zijn. Zij besteden hun tijd liever aan een Vlaamse grondwet die eigenlijk niks anders zal zijn dan de Belgische grondwet.
Bezuinigen? Gij zijt niet goed zeker. Dan moeten er hier een paar regeringen met hun bijpassende overbodige ambtenaren wegbezuinigd worden. Dat ziet ge van hier dat zij in hun eigen vel gaan snijden.
|
Dit speelt zich nu af in de privésector :
"We stellen vast dat velen geen job vinden omdat ze te oud zijn, geen of onvoldoende werkervaring hebben. Vaak is er een mismatch tussen werkzoekenden en werkgevers", stelt Benny D' Helft. "Het leidt tot zeer veel ontgoocheling en frustratie." Benny weet waar hij over praat. Hij was 25 jaar lang manager bij Randstad, een grote speler in de interimsector. Hij stapte op. "Ik had er alles doorlopen, ik zocht een andere uitdaging." Hij werd cafébaas en runde het TVL Café in de biblioteek van Genk. Het werd geen succes. "Het was niet rendabel, het café ging dicht en nu zit ik al 4 maanden zonder werk".
Hij begon te solliciteren. De teller staat nu op 70 sollicitatiebrieven. "Op 42 kreeg ik zelfs geen antwoord, 14 werkgevers vonden me niet geschikt voor de vacature en bij de overigen mocht ik op gesprek maar zonder resultaat. Ik ben 52, en kennelijk te oud. Voor duizenden was ik een coach die werkzoekenden aan een job hielp. Nu sta ik aan de andere kant van de barrière en ik kan, hoe gek het ook klinkt, de technieken die ik aan anderen heb doorgegeven niet voor mezelf toepassen", besluit hij.
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-g...pint-a2639496/
De privé kan die 2 miljoen ambtenaren niet onderhouden en hun uitgestelde lonen ook niet.
Iemand moet opstaan en dat tegen die mensen zeggen!