![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Uit een ontwerprapport van het Monitoringcomité blijkt de ontsporing van de begroting mogelijk nog groter uit te vallen dan al gedacht: van 2,1 tot in het slechtste geval 2,7 miljard. Het definitieve rapport komt pas vandaag, maar de voorlopige *berekeningen zijn allesbehalve hoopgevend.
De verwachting was dat het vrijdag geloste cijfer van 2 miljard zoals gewoonlijk naar beneden zou bijgesteld worden, maar dat gebeurt niet. Sterker nog: mocht Europa straks de meeruitgaven voor de asiel*crisis niet als eenmalige uitgave bestempelen, kan het gat zelfs oplopen tot 2,7 miljard. In dat *geval wordt de doelstelling om tegen 2018 een evenwicht te *bereiken, helemaal onhaalbaar. Ondertussen wordt van buitenaf de druk opgevoerd. Als de regering-Michel bij de komende begrotingscontrole niet de nodige structurele maatregelen neemt, dreigt het Europese strafbankje opnieuw, kondigde de groep van eurolanden gisteren aan in een kritische doorlichting. Ons land krijgt de slechtste beoordeling, namelijk "risico op onvoldoende". Te weinig bespaard, luidt het oordeel. Oppositiepartij sp.a zegt ondertussen in deze krant dat Financiënminister Johan Van Overtveldt (N-VA) zijn eigen falen verdoezelt als hij de schuld voor misramingen bij de ambtenarij legt. "Meermaals waarschuwden zijn ambtenaren voor overdreven schattingen, meermaals sloeg hij dat in de wind." http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...jfers-op.dhtml Ondertussen weet Boer Geois nog steeds niet wat hij met de Fordterreinen moet doen en gaat hij nu naar derde wereldland Cuba op zoek naar investeringen voor het rijke Vlaanderen. De ambtenaren van de nva gingen een economische tanker keren, hij staat nu op een zandbank! Wij kunnen onze schuld niet afbouwen omdat de nva niet aan het overheidsbeslag durft raken want dan schieten ze in eigen voeten en dus zal Europa het in handen nemen. De bende van de antwerpse latijnsprekende keizer is aan het einde van zijn latijn gekomen. ps Deze regering haalt de zomer niet en Van Overtveldt het einde vd maand niet! Laatst gewijzigd door demonen : 8 maart 2016 om 08:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het einde van de maand is dichtbij. Dat ga ik me jouw krasse voorspelling nog wel herinneren. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja maar demonen die van de grote verandering vinden dat die financiële problemen niet belangrijk zijn. Zij besteden hun tijd liever aan een Vlaamse grondwet die eigenlijk niks anders zal zijn dan de Belgische grondwet.
Bezuinigen? Gij zijt niet goed zeker. Dan moeten er hier een paar regeringen met hun bijpassende overbodige ambtenaren wegbezuinigd worden. Dat ziet ge van hier dat zij in hun eigen vel gaan snijden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geven we niet teveel uit aan die zogenaamde 'oorlogsvluchtelingencrisis?'
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"We stellen vast dat velen geen job vinden omdat ze te oud zijn, geen of onvoldoende werkervaring hebben. Vaak is er een mismatch tussen werkzoekenden en werkgevers", stelt Benny D' Helft. "Het leidt tot zeer veel ontgoocheling en frustratie." Benny weet waar hij over praat. Hij was 25 jaar lang manager bij Randstad, een grote speler in de interimsector. Hij stapte op. "Ik had er alles doorlopen, ik zocht een andere uitdaging." Hij werd cafébaas en runde het TVL Café in de biblioteek van Genk. Het werd geen succes. "Het was niet rendabel, het café ging dicht en nu zit ik al 4 maanden zonder werk". Hij begon te solliciteren. De teller staat nu op 70 sollicitatiebrieven. "Op 42 kreeg ik zelfs geen antwoord, 14 werkgevers vonden me niet geschikt voor de vacature en bij de overigen mocht ik op gesprek maar zonder resultaat. Ik ben 52, en kennelijk te oud. Voor duizenden was ik een coach die werkzoekenden aan een job hielp. Nu sta ik aan de andere kant van de barrière en ik kan, hoe gek het ook klinkt, de technieken die ik aan anderen heb doorgegeven niet voor mezelf toepassen", besluit hij. http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-g...pint-a2639496/ De privé kan die 2 miljoen ambtenaren niet onderhouden en hun uitgestelde lonen ook niet. Iemand moet opstaan en dat tegen die mensen zeggen! Laatst gewijzigd door demonen : 8 maart 2016 om 09:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() En het uiteindelijke tekort is....(drumroll).....3.1 miljard euro, aldus het monitoringscomité
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160308_02170924
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik dacht dat die crisis een paar miljoen zou kunnen kosten. Op 3 miljard lijkt me dat vrij verwaarloosbaar.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. Laatst gewijzigd door vlijmscherp : 8 maart 2016 om 13:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Minister-President
|
![]() http://beurs.com/2016/02/21/waarom-b...-ramp-is/99815
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Uit zeer goede bron : binnen uw partij is men op zoek naar een vervanger voor Van Overtveldt .
Laatst gewijzigd door demonen : 8 maart 2016 om 14:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de tax shift trekt op niets, daar zijn structurele tekorten die men moeilijk kan dichten zonder ofwel nieuwe belastingen ofwel in de spieren van het overheidsapparaat te snijden.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() die bron, is dat je duim?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Doordat wij 2 miljoen ambtenaren hebben krijgen wij nu een massa werkloosheid in de privé. Die 2 zijn met elkaar verbonden. De echte werklozen zitten in de ambtenarij!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dus als er 2 miljoen mensen op straat gezet worden, gaat het voor die ene sollicitant gemakkelijker zijn om aan een job te geraken?
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Schaf het ambtenarenstatuut af, privatiseer waar mogelijk en schaf nutteloze diensten af, gelijke pensioenen als in de privé, een performante ambtenarij, de verstopte werklozen in de ambtenarij zijn gewoon ... werklozen.
Laatst gewijzigd door demonen : 8 maart 2016 om 14:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ma goed, on topic. Het staatsapparaat is idd te duur maar daar zijn ze mee bezig om af te slanken, geef dat wat tijd. Het probleem zit toch duidelijk in de structuur van de belastingen. Het is de werkende middenklasse en de KMO's die alle lasten moeten dragen. De meestvermogenden worden nauwelijks belast, buitenlandse bedrijven betalen nauwelijks belastingen. Dit kan niet blijven duren hoor.
|
![]() |
![]() |