Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
Het lijkt me nogal.....raar....dat er zoiets als een "verbindingsofficier" zou moeten zijn tussen buurlanden.
Ik zou eigenlijk liever zien dat ze gewoon ff "binnenspringen" als er iets is en,zeker in de grensstreken en bij de top,elkaar met naam en voorrnaam kennen en elkaars gsm-nummer hebben.
"formaliteiten" zijn ondertussen een echte pest aan het worden in een snel veranderende wereld.
De politiek kan de "formaliteiten" beginnen verwijderen uit de regelgeving,zodat advokaten er naderhand geen gebruik van kunnen maken(elk zijn/haar werk nietwaar?)
Ik denk niet dat politiemensen er veel problemen in zouden zien om op een zeer directe wijze samen te werken.
Het is bijna genant te moeten zien hoe Nederlandse politici zich nu zogezegd ook zouden moeten verantwoorden voor gebeurtenissen elders.En dan nog voor comitees en vergaderingen van collega-politici die het allemaal helpen zo verdomd moeilijk te maken voor elkaar en voor,in dit geval,politiediensten.
|
Jaja, alles kan perfect onvoorbereid, zonder informatie over wie of wat, ... procedures, structuren, ... allemaal niet nodig. Organisaties in de vrije markt hebben dat ook allemaal niet. Het zal allemaal zichzelf wel uitwijzen zolang maar geen beperkende procedures en structuren worden opgelegd aan het vrije individu. Het vrije onbelemmerde individu lost het wel allemaal op zeer directe wijze op en dat binnen de grenzen van de natiestaat want zo werkt ook de terrorist ... Politieagent Henk uit Rotterdam zal wel eventjes in het telefoonboek kijken en politieman Marc uit Brussel bellen, mm wacht Marc is verkeerspolitie, Henk probeert wel een ander nummer want er heeft nu eenmaal iemand iets verdachts te melden en dat gebeurt bijna nooit
Wat betekent al Qaida ? Het fundament, de structuur. Op dat fundament werkt IS nu voort. Ze heeft een deel van die
wereldwijde organisatie overgenomen. Achter de kleine criminelen die de aanslagen nu gepleegd hebben zitten de ideologen en structuren, de verbindingsmannen, geld en informatie en bevelenstromen.
Ofwel komt er een Europese structuur ofwel werkt men met nationale structuren en verbindt men die op doordachte voorbereide wijze want het terrorisme is geen nationaal probleem. Ik kies voor het eerste want hoe hard men ook z'n best zal doen het blijft omslachtig. Misschien kan men Nato gebruiken want elke nieuwe structuur heeft het in zich om te blijven ook als ze niet meer nodig is.
Misschien is een verbindingsman met Nederland niet nodig als de communicatielijnen en punten voor diverse incidenten, informaties, ... op voorhand worden vastgelegd. Niemand heeft een overzicht van het hele veiligheidsgebeuren in een land, laat staan op een continent, ... als daar niet structureel gewerkt wordt, werkt het gewoon niet. U kijkt teveel Marvel.