Los bericht bekijken
Oud 16 mei 2016, 22:41   #384
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dus mijn kinderen zijn voor mij geen barometer van de resultaten die het onderwijs aflevert, pasop ik kan nog niet klagen het ze doen allemaal unief, maar kom, ik denk dat ik recht op spreken heb, dat ik het verschil ken tussen hoe ik afstudeerde en zij nu.
Ik heb een paar jaar de nieuwe generatie burgerlijk ingenieur studenten gekregen.

Opvallende vaststellingen: vergroeid met hun grafisch rekenmachine, weinig theorie in hun intellectuele bagage, zeer gemakszuchtige instelling (als we het niet weten vragen we het, wie zoekt of rekent zelf nog iets uit ???) en vooral niet meer correct geschoold in "hoe studeren"...ze kunnen geen grote hoeveelheden stof meer aan. Ook de studenten van wet-wisk, lat-wisk, grieks-latijn, enz...hadden hier echt problemen mee, terwijl traditioneel die richtingen wel goed voorbereiden op een universitaire richting.

Mij is in der tijd integreren en differentieren ingepompt tot het pure routine werd. Deze mannen konden het al niet meer...vergeten na een zware zomervakantie ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden