![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#382 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#383 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#384 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Opvallende vaststellingen: vergroeid met hun grafisch rekenmachine, weinig theorie in hun intellectuele bagage, zeer gemakszuchtige instelling (als we het niet weten vragen we het, wie zoekt of rekent zelf nog iets uit ???) en vooral niet meer correct geschoold in "hoe studeren"...ze kunnen geen grote hoeveelheden stof meer aan. Ook de studenten van wet-wisk, lat-wisk, grieks-latijn, enz...hadden hier echt problemen mee, terwijl traditioneel die richtingen wel goed voorbereiden op een universitaire richting. Mij is in der tijd integreren en differentieren ingepompt tot het pure routine werd. Deze mannen konden het al niet meer...vergeten na een zware zomervakantie ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#385 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#386 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#387 |
Banneling
|
![]() Lastige vragen blijven onbeantwoord bij Jan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#388 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is dus een visie van hogerhand die op het onderwijs wordt gedrukt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#389 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ik heb er ook velen meegemaakt die geen trap onder hun achterwerk waard waren. Nu ja; in de dienst waar ik werkte (sorry : lag) moest men niet alleen wetteksten van buiten leren maar wel kunnen redeneren; zien en onderzoeken. En passende conclusies trekken en dossiers uitbenen. Maar nu nog vraag ik mij af hoe het mogelijk is dat eenzelfde universiteit dergelijke afwijkende mensen met eenzelfde diploma aflevert. Volgens mij klopt er hier iets niet meer. Zou het kunnen dat er tussen zijn die examen aflegden als de prof een goede dag kende? Maar ze moeten toch meerdere examens doorspartelen gedurende vele jaren. Ik begrijp er dus helemaal niks meer van. Het gaat mijn petje te boven. ![]() Ofwel benadert de universiteit niet alle facetten van de grijze materie. En wordt hersenontwikkeling te eenzijdig benadert en aangeleerd. Maar daar heeft de universiteit ook de tijd niet voor. Die ontwikkeling zou meer tijd moeten genieten in het middelbaar. Maar......daar zijn er wel vele leraars die zijn uitgeblust en het zelf niet bezitten of kunnen doorgeven. Dus uiteindelijk zullen de risico's voor een universitaire aanwerving steeds voor de bazen zijn. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 16 mei 2016 om 23:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#390 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar ben je dan mee bezig vraag ik mij af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Die willen ze bij ons door laten werken tot hun 67ste jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Die hun ogen zijn toch niet versleten. En mogelijk; maar niet altijd; hun verstand toch ook niet. ![]() Je moet ze wel opereren aan hun vingers want anders kunnen ze niet meer schrijven of op PC werken. Wat doen we er dus mee? Ik heb ooit een film gezien waarin mensen werden geslacht op hun 50ste en verwerkt tot eetbare energierijke koekjes. Moet kunnen. ![]() Dat zou de oplossing zijn! Geen tandenloze grootvaders meer en ijlende madonna's in zorghuisstoelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#393 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In China zou zoemend volgens mij het basisinkomen verdienen
Iemand die zestig,uur,per week werkt krijgt bonussen |
![]() |
![]() |
![]() |
#394 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#395 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#396 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#397 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#398 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Als u werk enkel als zwaar berekend aan de hand van de kromming van de rug, dan snap ik gelijk waarom de meeste van die zware beroepen ook uitstervende beroepen zijn, ons (al dan niet) zwaar denkwerk heeft immers tal van oplossingen klaarstaan om het meeste van dat werk te verlichten / vervangen. Misschien een derde categorie? Gewoon werk, zwaar werk, dom / binnenkort overbodig werk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#399 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laat maar zitten. Die zijn er reeds te veel. Onlangs nog een Gas-boete gehad. Ik heb een gehandicapten kaart. Even gestopt bij de kringloopwinkel om bruikbare spullen binnen te brengen. Duurtijd ongeveer drie minuten. Bij mijn terugkomst hing er reeds een liefdesbrief onder de ruitenwisser. Geen penalist meer te bespeuren. Wat bleek? Wegens het dichtslaan van de autodeur was mijn kaart van het dashbord gevallen en lag dus op vloer van de wagen. Ik heb eens gevloekt en ben doorgereden. Wat blijkt nu? In de stad met teveel Gas staat die penalist op de uitkijk en vanaf het ogenblik dat er geparkeerd wordt en de wagen wordt verlaten; en je hebt niet bij de betaalautomaat geweest; weet hij dat er zaken te doen zijn. De halve stad blijkt op de hoogte van zijn werkwijze. Niemand waagt het nog te parkeren aan deze kringloopwinkel zonder te betalen. Zelfs één minuut binnen is dan kassa kassa. Op andere plaatsen in de stad is het dan ook relatief rustiger. Hij houdt niet van wandelen. Waarschijnlijk is het dus een uitgerangeerde vroegtijdig half-gepensioneerde die slecht te poot is. Waar de benen het laten afweten moeten dus systeem en hersenen de oplossing brengen. Goed. Die vent is dus zijne kost waard. Feitelijk kun je er nog mee lachen. Het is trouwens plezant om bevoegdheden te misbruiken of ze te gebruiken op het randje af. Trouwens je moet een oude aap geen "bakkessen'" leren trekken hoor. Waarschijnlijk weet hij dus wel hoe het er aan toe gaat in de samenleving. Ik moet nu wel op zoek achter een systeem waarmee ik die stomme kaart aan de voorruit kan bevestigen. ![]() En ze er ook kan afhalen. Want ik vind het oervervelend om met die kaart rond te rijden in het oog van Jan en alleman. Alleen al bij het gebruik van die kaart zien sommige burgers nattigheid. Parkeren met zo'n kaart en vervolgens half lopend het warenhuis binnen stormen wekt achterdocht. ![]() Iedereen die zulke kaart gebruikt is dus een verdachte. lol |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#400 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Als u vindt dat het grootste deel van onze samenleving een verkeerde perceptie hebben van de wereld, moet u in vraag kunnen stellen wie de norm van die perceptie bepaalt, nl. die meerderheid. |
|
![]() |
![]() |