Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Ik denk dat het gevaarlijker is om zulke vragen in Oekraïne te stellen dan in separatistisch gebied. U kunt misschien eens naar de andere kant gaan met uw vrouw en daar kritische vragen stellen, zoals "denkt u dat de mensen hier de regering steunen?" of "hebben de mensen al iets gemerkt van de beloftes die gemaakt werden op Maidan?" "denkt U dat een deel van de bevolking de separatisten steunt?" Ik zou ook maar een kogelvrij vest aandoen en uw testament opstellen.
De separatisten zijn blij dat er mensen uit het Westen op bezoek komen, kunnen ze aantonen dat de levensstandaard hoger ligt dan "aan de andere kant", en de bevolking nog steeds massaal tegen het regime in Kiev is.
Ik heb al interviews gezien waar zulke kritische vragen gesteld werden, en ze proberen er op te antwoorden.
Putin zal nog aan de macht zijn als Poroshenko met z'n gestolen miljarden al lang in de VS woont, net als Saakashvili en de rest van het circus.
|
Wanneer uiterst pro lijkt me de nieuwswaarde voor een artikel van zulk een reis voor publicatie niet relevant voor een lezer om een visie helpen verkrijgen,
wat overigens ook geldt ingeval in omgekeerde zin en fel anti.
Daar Artsen zonder Grenzen vorig jaar oktober geen toestemming meer kreeg om in de Donjetsk te mogen werken
daarentegen een aanwijzing dat het minder goed gesteld is dan u aangeeft.
Journalisten lukt het uiterst moeilijk om de Donjetsk binnen te geraken, er wordt streng gescreend. Een kritische opstelling, proberen in enige mate objectief te zijn, kunt u vergeten.
In de Oekraiene zal het overigens waarschijnlijk niet bar veel beter zijn.
De landbouw sector in Nederland ziet in de Oekraine veel perspectief, het heeft de potentie om de graanschuur (en veeteelt) van Europa/de wereld te kunnen worden. De voorwaarden zijn echter wel dat er een eind komt aan het conflict.
Wanneer zowel de Donjetsk en de Oekraiene beiden zich ontwikkelen tot "normale staten" zijn de kansen voor de Donjetsk geringer dan voor de Donjetsk. Geen enkele staat onder Russische invloed is het momenteel gelukt om werkelijk tot ontwikkeling te komen.