Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2016, 14:41   #9721
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
bwah, het is al lang geleden dat ik nog iets gehoord heb dat de moeite waard was, het is meer een show geworden.
Wat ik mij nog kan herinneren is die Servische enkele jaren geleden, ook enkele Israelische inzendingen. Die Wit-Rus die won voor Noorwegen was ook niet slecht.
De proef op de som is, hoor je die liedjes nu nog op de radio?
Sandra Kim hoor je nog steeds, dat was geen slechte inzending, net als enkele oldies uit de jaren 60 en 70.
Op het geheel genomen daarentegen was de Belgische deelname in mijn beleving een plaats bij de eerste drie waard.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 02:29   #9722
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat gebrek aan initiatief werd eigenlijk alleen nog maar versterkt onder de sovjets. Alleen zit het klad er al heel lang in. Ik herinner me een verslag van een Engelsman - jammer genoeg schiet me de naam nu niet te binnen - die in de 19e eeuw door het tsaristisch Rusland reisde. Hij beschrijft daarin de ellendige toestand in menig Russisch dorp, met als notoire uitzondering de dorpen van de Duitsers.
De film Daens vergeten Jan?
De film speelt zich af in 1890 in Aalst, in de textielfabrieken.
Kinderarbeid alomtegenwoordig en arbeid aan een hongerloon.
Oud 30 mei 2016, 02:32   #9723
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat Eurovisie betreft, duidelijk dat de gay lobby (Eurovisie was altijd al maar nog meer dan vroeger een erg gay bedoening) Putin wilde straffen voor z'n homo-wetten, vandaar de vele stemmen voor het politiek geïnspireerde lied van Oekraïne.
Maar goed, de leiders van Oekraïne kunnen zich nu op hun borst kloppen, voor de gemiddelde Oekraïner verandert dat niets aan hun barre economische situatie, de politiek geïnspireerde moorden, de corruptie, de situatie in Donbas, enzovoort.
Ik heb een Keniaanse vriend die net terug is van een jaar universiteit in Kharkov, hij zegt dat Oekraïne corrupter is dan Kenia, en dat wil al heel wat zeggen, maar wel spotgoedkoop, eigenlijk nu is een goed moment om te investeren.
voor Afrikanen, Arabieren, latino's en Aziaten blijft studeren in Oekraïne interessant, de universiteiten zijn nog steeds beter dan in hun eigen land, en stukken goedkoper. Ze moeten wel eerst een jaar Russisch volgen, hoewel er tegenwoordig ook al lessen in het Engels aangeboden worden.
Voor Belgen niet interessant want het diploma wordt hier niet erkend. (omdat veel diploma's gekocht worden)
Investeren in wat? Voor iemand die Russisch kent misschien.
Of voor de fondsen in Londen.
Maar wat heeft een simpele Belg in Oekraïne te zoeken?
Oud 30 mei 2016, 02:37   #9724
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bwah, het is al lang geleden dat ik nog iets gehoord heb dat de moeite waard was, het is meer een show geworden.
Wat ik mij nog kan herinneren is die Servische enkele jaren geleden, ook enkele Israelische inzendingen. Die Wit-Rus die won voor Noorwegen was ook niet slecht.
De proef op de som is, hoor je die liedjes nu nog op de radio?
Sandra Kim hoor je nog steeds, dat was geen slechte inzending, net als enkele oldies uit de jaren 60 en 70.
Inderdaad. De oldies uit de jaren 60 en 70.
En Abba, dat vergeten de mensen niet.
Ook uit Zweden.
Heel bling bling, zoals K3, maar het zijn melodietjes die de mensen onthouden.
Oud 30 mei 2016, 02:42   #9725
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De muzikale setting in onze tijd is dan ook heel anders dan in de jaren tachtig, negentig. Nu zapt men enorm veel en blijft er veel minder hangen in het collectief geheugen. Wij hadden cassettes, platen. Nu zit het overal boordevol muziek. Er komt zoveel op de mensen af dat er uiteindelijk nog weinig blijvend doordringt.
Het optreden van Oekraïne was heel visueel / bombastisch.
De show die opgevoerd werd was heel visueel georiënteerd.
Met dat gigantische kruis op de achtergrond.
Met die schreeuw alsof ze even gekeeld werd.
Met een podium dat 20 keer het volume van de kandidaat inneemt.
Oud 30 mei 2016, 14:54   #9726
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Goed, maar de levensomstandigheden waren toch nog veel beter dan in tsaristisch Rusland.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 15:00   #9727
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Investeren in wat? Voor iemand die Russisch kent misschien.
Of voor de fondsen in Londen.
Maar wat heeft een simpele Belg in Oekraïne te zoeken?
Als je bereid bent Russisch of Oekraïens te leren, je een beetje de cultuur eigen te maken en netwerken te organiseren, en een startkapitaal hebt, kun je er gouden zaken doen. Het gaat er nu zo slecht dat het alleen maar beter kan worden. Of op kleinere schaal kun je al voor 20000 euro een mooi huis kopen. Maar ik versta dat mensen landen als Bulgarije, die nog steeds goedkoop zijn, prefereren, want lid van de EU en minder louche.

In Rusland zaken doen is ook mogelijk, maar je moet goede contacten hebben en Russisch spreken. Ook landen als Kyrgyzstan of Armenië niet vergeten, spotgoedkoop en er zijn zeker goede zaken te doen.

Indiërs, Pakistanen hebben dat door, vooral deze die eerder in die landen studeerden. Oekraïne telt minstens een Pakistaanse miljardair. Daarnaast Amerikaanse Joden en Israëli die banden hebben met die landen.
Maar ook Nederlanders met een neus voor zaken hebben die landen al lang leren kennen.

Wist je dat België eind 19de eeuw de voornaamste investeerder was in Rusland? Zowat de hele economie, vooral de mijnen, was toen in Belgische handen. Er waren Belgische stadjes in Donbas voor Belgische ingenieurs, omringd door de hutten van de lokale arbeiders. Echt koloniale toestanden. De Russische elite leefde in Sint-Petersburg en Moskou en ontving het geld dat de pacht van hun lijfeigenen voor hen opbracht. Ze verhuurden ook lijfeigenen aan Belgische bedrijven, zoals mijnen, en werden daar voor betaald. Maar de onrust vanaf 1905 joeg de meeste weg, de overgeblevenen weden onteigend na de oktober revolutie.

De Belgen hebben nog eens een grote rol gespeeld in Kazachstan in de jaren 90 maar dat is verkeerd afgelopen.

Laatst gewijzigd door tomm : 30 mei 2016 om 15:17.
Oud 30 mei 2016, 19:43   #9728
Adrian M

Standaard

Citaat:
Als je bereid bent Russisch of Oekraïens te leren, je een beetje de cultuur eigen te maken en netwerken te organiseren, en een startkapitaal hebt, kun je er gouden zaken doen. Het gaat er nu zo slecht dat het alleen maar beter kan worden. Of op kleinere schaal kun je al voor 20000 euro een mooi huis kopen. Maar ik versta dat mensen landen als Bulgarije, die nog steeds goedkoop zijn, prefereren, want lid van de EU en minder louche.

In Rusland zaken doen is ook mogelijk, maar je moet goede contacten hebben en Russisch spreken. Ook landen als Kyrgyzstan of Armenië niet vergeten, spotgoedkoop en er zijn zeker goede zaken te doen.

Indiërs, Pakistanen hebben dat door, vooral deze die eerder in die landen studeerden. Oekraïne telt minstens een Pakistaanse miljardair. Daarnaast Amerikaanse Joden en Israëli die banden hebben met die landen.
Maar ook Nederlanders met een neus voor zaken hebben die landen al lang leren kennen.

Wist je dat België eind 19de eeuw de voornaamste investeerder was in Rusland? Zowat de hele economie, vooral de mijnen, was toen in Belgische handen. Er waren Belgische stadjes in Donbas voor Belgische ingenieurs, omringd door de hutten van de lokale arbeiders. Echt koloniale toestanden. De Russische elite leefde in Sint-Petersburg en Moskou en ontving het geld dat de pacht van hun lijfeigenen voor hen opbracht. Ze verhuurden ook lijfeigenen aan Belgische bedrijven, zoals mijnen, en werden daar voor betaald. Maar de onrust vanaf 1905 joeg de meeste weg, de overgeblevenen weden onteigend na de oktober revolutie.

De Belgen hebben nog eens een grote rol gespeeld in Kazachstan in de jaren 90 maar dat is verkeerd afgelopen.
Als de Belgen gebleven waren had het dus nog iets kunnen worden met Rusland
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 21:30   #9729
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat u niet snapt waarover ik schrijf. Alleszins niet over de 19e eeuwse industrialisatie.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 21:32   #9730
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het optreden van Oekraïne was heel visueel / bombastisch.
De show die opgevoerd werd was heel visueel georiënteerd.
Met dat gigantische kruis op de achtergrond.
Met die schreeuw alsof ze even gekeeld werd.
Met een podium dat 20 keer het volume van de kandidaat inneemt.
En?

Alle inzendingen zijn in hetzelfde bedje ziek. Al vele jaren trouwens.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 22:11   #9731
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Als de Belgen gebleven waren had het dus nog iets kunnen worden met Rusland
Belgen hebben Congo meer dan 100 jaar gekoloniseerd, het is een van de armste landen ter wereld. En uiteraard, net als in Kenia, hebben veel problemen van die landen een oorsprong in het koloniale verleden.
Zelfs voor Rusland geldt dat tot zekere hoogte, onder de tsaren was Rusland slechts in theorie onafhankelijk, de hele economie behalve landbouw was in buitenlandse handen (net als in Turkije trouwens). Het leger en zelfs de regering werd geleid door westerlingen. Slechts onder Stalin werd het een echt onafhankelijke industriële natie en verlieten ze het ancien regime.

Laatst gewijzigd door tomm : 30 mei 2016 om 22:24.
Oud 23 juni 2016, 00:38   #9732
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Het is beslist, eind augustus bezoek ik Donetsk, via Rusland, alle papieren zijn in orde, daar hebben m'n vrienden voor gezorgd. Een uitgebreid verslag volgt.
Oekraïne is te link, en misschien hebben ze weet van m'n contacten in Donetsk, dan wordt het levensgevaarlijk, of word ik gewoon de toegang tot het land ontzegd.
Zelfs als de situatie opnieuw volledig ontspoort ga ik toch, ik heb altijd heimelijk oorlogscorrespondent willen zijn... Heb ook al enkele Vlaamse en franstalige media gecontacteerd om een verslag te maken van m'n bezoek. Graag zou ik een interview verzilveren met enkele gezagsdragers in de "Donetsk Volksrepubliek", volgens m'n lokale vrienden is dat geen probleem. M'n Russisch opnieuw wat opfrissen, en het wordt een heel avontuur.
Oud 23 juni 2016, 00:41   #9733
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

e

Laatst gewijzigd door tomm : 23 juni 2016 om 00:42.
Oud 23 juni 2016, 02:18   #9734
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
e
Dichtzwaaiende deur tegen uw kont?
Oud 23 juni 2016, 11:42   #9735
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is beslist, eind augustus bezoek ik Donetsk, via Rusland, alle papieren zijn in orde, daar hebben m'n vrienden voor gezorgd. Een uitgebreid verslag volgt.
Oekraïne is te link, en misschien hebben ze weet van m'n contacten in Donetsk, dan wordt het levensgevaarlijk, of word ik gewoon de toegang tot het land ontzegd.
Zelfs als de situatie opnieuw volledig ontspoort ga ik toch, ik heb altijd heimelijk oorlogscorrespondent willen zijn... Heb ook al enkele Vlaamse en franstalige media gecontacteerd om een verslag te maken van m'n bezoek. Graag zou ik een interview verzilveren met enkele gezagsdragers in de "Donetsk Volksrepubliek", volgens m'n lokale vrienden is dat geen probleem. M'n Russisch opnieuw wat opfrissen, en het wordt een heel avontuur.
"Levensgevaarlijk".

Het is ondertussen wel duidelijk dat ze alleen een bepaald soort journalisten toelaten (http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160107_02053947 )
Jij zal dus ongetwijfeld wel toegang krijgen.

Kritische vragen stellen zal er wel niet inzitten maar misschien toch eens proberen vragen hoe die 'gezagsdragers' daar precies aan hun positie geraakt zijn en wat ze denken over verkiezingen. (doe maar een kogelvrije vest aan).

En als kers op de taart hoe ze de economische en politieke toekomst zien.
(niet van hunzelf maar van de regio), in het bijzonder na de val van Poetin.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2016, 12:17   #9736
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
"Levensgevaarlijk".

Het is ondertussen wel duidelijk dat ze alleen een bepaald soort journalisten toelaten (http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160107_02053947 )
Jij zal dus ongetwijfeld wel toegang krijgen.

Kritische vragen stellen zal er wel niet inzitten maar misschien toch eens proberen vragen hoe die 'gezagsdragers' daar precies aan hun positie geraakt zijn en wat ze denken over verkiezingen. (doe maar een kogelvrije vest aan).

En als kers op de taart hoe ze de economische en politieke toekomst zien.
(niet van hunzelf maar van de regio), in het bijzonder na de val van Poetin.
Ik denk dat het gevaarlijker is om zulke vragen in Oekraïne te stellen dan in separatistisch gebied. U kunt misschien eens naar de andere kant gaan met uw vrouw en daar kritische vragen stellen, zoals "denkt u dat de mensen hier de regering steunen?" of "hebben de mensen al iets gemerkt van de beloftes die gemaakt werden op Maidan?" "denkt U dat een deel van de bevolking de separatisten steunt?" Ik zou ook maar een kogelvrij vest aandoen en uw testament opstellen.
De separatisten zijn blij dat er mensen uit het Westen op bezoek komen, kunnen ze aantonen dat de levensstandaard hoger ligt dan "aan de andere kant", en de bevolking nog steeds massaal tegen het regime in Kiev is.
Ik heb al interviews gezien waar zulke kritische vragen gesteld werden, en ze proberen er op te antwoorden.

Putin zal nog aan de macht zijn als Poroshenko met z'n gestolen miljarden al lang in de VS woont, net als Saakashvili en de rest van het circus.
Oud 23 juni 2016, 12:31   #9737
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een uitgebreid verslag volgt.
Kijk er naar uit!
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks

Laatst gewijzigd door Reverberation : 23 juni 2016 om 12:36.
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2016, 12:33   #9738
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De separatisten zijn blij dat er mensen uit het Westen op bezoek komen, kunnen ze aantonen dat de levensstandaard hoger ligt dan "aan de andere kant", en de bevolking nog steeds massaal tegen het regime in Kiev is.
Ik heb al interviews gezien waar zulke kritische vragen gesteld werden, en ze proberen er op te antwoorden.
Lol, de DNR en LNR worden geleid door (ex-)criminelen (letterlijk) die op de payroll van Moskou staan en niet meer zijn dan poppetjes die het vuile werk moeten opknappen.

Ze zijn ondertussen toch al zo slim dat ze geen russen meer officieel hoge postjes geven in deze zones, maar het moment dat een van de 'leiders' daar zelfstandig een beslissing maakt die ingaat tegen het directaat uit het Kremlin, is zijn ontslag (en erger) luttele minuten ver weg.

Je bent toch vertrouwd met het concept 'Potemkin dorpen' hoop ik? Niet toevallig een russisch concept dat zijn oorsprong vond in Crimea en dat ook vandaag nog courantwordt toegepast : http://vgorodok.com/main/125-narisuy-dlya-putina.html
De DNR en LNR hebben er vast ook wel 1 of 2 klaarstaan.
Een oen die daarin trapt.

Laatst gewijzigd door parcifal : 23 juni 2016 om 12:36.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2016, 12:45   #9739
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Lol, de DNR en LNR worden geleid door (ex-)criminelen (letterlijk) die op de payroll van Moskou staan en niet meer zijn dan poppetjes die het vuile werk moeten opknappen.

Ze zijn ondertussen toch al zo slim dat ze geen russen meer officieel hoge postjes geven in deze zones, maar het moment dat een van de 'leiders' daar zelfstandig een beslissing maakt die ingaat tegen het directaat uit het Kremlin, is zijn ontslag (en erger) luttele minuten ver weg.

Je bent toch vertrouwd met het concept 'Potemkin dorpen' hoop ik? (niet toevallig een russisch woord dat zijn oorsprong vond in Crimea)
De DNR en LNR hebben er vast ook wel 1 of 2 klaarstaan.
Een oen die daarin trapt.
Als ik ergens naartoe reis dan ga ik overal, ook naar de mindere buurten, kleinere steden en het platteland, en praat met zo veel mogelijk mensen.
Dat zou U beter ook eens doen in Oekraïne.
Natuurlijk hebben ze de steun van Moskou hard nodig. Dankzij Russische investeringen ligt de levensstandaard volgens lokale vrienden ondertussen al een pak hoger dan aan de andere kant, waar gewoon niets gebeurt.
Niemand heeft er belang bij om tegen Putin in te gaan, zonder Putin had het regime iedereen uitgemoord of gevangen genomen.
Trotse "overwinningsdag" in Donetsk, onder massale belangstelling. In dit deel van Oekraïne is meer optimisme en enthousiasme dan in de rest, hoe zou dat toch komen?
In Oekraïne wordt de nederlaag van Hitler niet gevierd, daar zijn de nazaten van de collaborateurs aan de macht.

https://www.youtube.com/watch?v=nOX_u_7K5SI
https://www.youtube.com/watch?v=nyqhiGQUKhQ

Laatst gewijzigd door tomm : 23 juni 2016 om 12:53.
Oud 23 juni 2016, 17:44   #9740
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veel succes, hou ons op de hoogte

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be