Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
De burgerwetten vermelden niet over wat u als essentieel acht, nl. "... die mekaar liefhebben". In de wet gaat het slechts over de wederzijdse instemming.
Voor de rest moet het huwelijk natuurlijk alleen toegankelijk gesteld worden voor een man-vrouwrelatie daar de maatschappelijke bevestiging gewoon een instemmen met de natuurlijke orde. Hierbij verklaart de maatschappij te waken en tegelijkertijd getuige te zijn van wat de natuurlijke aandrang onder de mensen, nl. dat een man een vrouw zoekt en een vrouw een man zoekt. Al de rest staat buiten die natuurlijke orde.
|
Ik heb niet gezegd dat wat ik beweer in de wet staat. Het is puur een persoonlijke interpratie van hoe ik een huwelijk zie. Mijn excuses als dit verwarrend overkwam.
Ik blijf echter voorstander van het homohuwelijk. Al is het maar om die mannen hun goesting te geven. Langs de andere kant vind ik het huwelijk een beetje overroepen en passé. Als mensen echt van mekaar houden en mekaar eeuwig trouw willen blijven, is een huwelijk niet nodig.