![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#542 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#543 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#544 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Overigens, de Kerk had enorme moeite met het opnieuw invoeren van een zuiver burgerlijk huwelijk. Eerst het maar schoorvoetend aanvaarden - in feite zich gewoon neerleggen bij een bepaalde realiteit-, en dan opeens er voor op de bres als een belangrijke waarde.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#545 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen het burgerlijk huwelijk werd ingevoerd, beoogden de Franse revolutionairen hiermee de ontluistering van een religieus sterk geduid ritueel. Op manier moest het komaf maken met de sterke invloed die het religieus denken op mens en maatschappij had. Daarom verzette zich de Kerk ertegen. Terecht. Later is de invulling van het burgerlijk huwelijk wel wat anders geworden. Nog steeds heeft dit voor veel mensen slechts de waarde van een administratieve verplichting, terwijl het "echte huwelijk" voor velen in de kerk wordt afgesloten. Hierbij denken velen niet aan de sacramentele waarde hiervan, maar het zit veel eerder op het niveau van het gevoel. Mensen houden van ritueel, symboliek en alles wat er mee samenhangt. Juist op dat punt wordt het burgerlijk huwelijk door velen als heel arm en inhoudsloos aangevoeld. De Kerk is ook de hoedster van de natuurlijke orde die in de maatschappij tot uiting komt. Hierbij heeft de mens steeds de eenheid tussen man en vrouw een maatschappelijke bekrachtiging gegeven, ongeacht de tijd, religie of opvattingen die er heersten. De Kerk waakt juist dat die natuurlijke orde gerespecteerd blijft, zelfs al ligt dit buiten haar sacramentele werking. De natuur moet gerespecteerd worden. Thomas van Aquino zegt in dat verband dat de bovennatuur zich ent op de natuur, waardoor men bijgevolg kan besloten dat de natuur ook gerespecteerd moet worden om aldus de bovennatuur te kunnen ontvangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#546 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#547 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het huwelijk is, zo interpreteer ik dat dan toch, een verbintenis tussen twee personen die mekaar liefhebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#548 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#549 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest moet het huwelijk natuurlijk alleen toegankelijk gesteld worden voor een man-vrouwrelatie daar de maatschappelijke bevestiging gewoon een instemmen met de natuurlijke orde. Hierbij verklaart de maatschappij te waken en tegelijkertijd getuige te zijn van wat de natuurlijke aandrang onder de mensen, nl. dat een man een vrouw zoekt en een vrouw een man zoekt. Al de rest staat buiten die natuurlijke orde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#550 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#551 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik blijf echter voorstander van het homohuwelijk. Al is het maar om die mannen hun goesting te geven. Langs de andere kant vind ik het huwelijk een beetje overroepen en passé. Als mensen echt van mekaar houden en mekaar eeuwig trouw willen blijven, is een huwelijk niet nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#552 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest geloof ik geen snar van dergelijke zaken wat u in uw eerste alinea schrijft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#553 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij de meeste homoseksuelen gaat het niet om een bevestiging van hun relatie, maar om een harde opstelling tegenover de traditionele maatschappij met haar geheel van waarden en normen. Het is een daad van protest en opstand. Een gebalde vuist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#554 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik verwijs voor de onderzoeksresultaten hierboven vermeld naar de boeken, papers en voordrachten van Prof. Mark Bellis en Robin Baker ivm human sperm competition. Ge zult er toch niet kunnen naastkijken hoor... Het is er, of het nu past in je plaatje of niet...
![]() |
![]() |
#555 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#556 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik verzin trouwens helemaal NIETS, je maakt je ongelooflijk belachelijk als je dat zou beweren. 't is niet omdat jij iets niet weet dat ik wel weet, dat ik daarom dingen verzin....
![]() |
![]() |
#557 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog even de referentie van een ander uitermate interessant boek daaromtrent:
Promiscuity:A Natural History of Sperm Competition and Female Choice. By Tim Birkhead. Harvard University Press, Cambridge, Massachusetts, 2000, Sorry dat het even duurde, ik moest de precieze titel opzoeken op het net omdat het boek zelf op m'n werk ligt...
![]() |
#558 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#559 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En uw opmerking valt eigenlijk op uzelf terug: waarom het wangedrag van bepaalden steeds in de verf zetten t.o.v. de bllijkbaar zo normale anderen die zelf soms boter op hun hoofd hebben.? Als iedereen eens voor zijn eigen deur zou vegen, zou het er al veel beter uit zien. U oordeelt maar, veroordeelt maar, u veralgemeent als geen ander, maar als het omgekeerde gebeurt, schreeuwt u moord en brand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#560 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En wat die natuurlijke aandrang betreft, dat is iets waar men niets zelf niets kan aan doen, wat in de natuur van de mens ligt. Wel, een aantal mensen hebben een iets andere natuurlijke aandrang, en die doen daar op zich niemand verkeerd mee. U kunt dan wel zeggen dat cleptomanie dan ook een natuurlijke aandrang moet zijn, maar daar lijden anderen wel schade van. Als twee mensen om elkaar geven, en voor elkaar zorgen, dan heeft niemand daar schade van, integendeel zelfs. Behalve dan misschien een aantal mensen die zich overal mee menen te moeten bemoeien en overal menen te moeten op zoek gaan naar het slechte en het perverse. Nou, ieder zijn meug en zijn hobby, maar eerlijk gezegd: geef die portie voor mijn part dan maar aan Fikkie. Men spuit hiet op dit forum zo graag zijn kritiek op de zedeloze levenswandel van de overgrote meerderheid van de homo's, maar nu ken ik toch persoonlijk een serieus aantal homo-koppels, en misschien verbaast het u, maar het zijn heel gewone koppels waar veel hetero-stellen nog wat kunnen van leren. Het strookt misschien niet met het beeld van de media, maar ja, dat geloven we dan liever, behalve als het gaat over het Belang. Dan is de media te verfoeien, want dan zijn ze tendentieus. Ach, ervaring leerde me dat men bij een verslag van de Ijzerwake op zoek gaat naar die twee skins en die ook vindt. Bij een homo-optocht zoekt en vindt men die twee blote billen. De mensen moet toch het uitzonderlijke te zien krijgen, anders kijken ze niet meer. Idem bij onderzoeken: maatschappelijke onderzoeken over Vlaams Blok/Belang worden gemakkelijk van tafel geveegd, want niet volledig correct, maatschappelijke onderzoeken over de zedeloze levenswandel van homo's kloppen natuurlijk altijd. Een beetje gezond verstand en relativeringsvermogen zouden al wat meer van nut zijn. |
|
![]() |
![]() |