Los bericht bekijken
Oud 4 november 2016, 07:51   #3
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Bakkeldinges komt met zijn pensioenplan.

Ik heb het nieuwe systeem natuurlijk nog niet grondig kunnen doornemen, maar het lijkt veelbelovend.

Want ik ben nogal voorstander om de schoenmaker bij zijn leest te houden. Een werkgever moet zich moeien met de werkplaats economisch te creëren, dus inbegrepen ze winstgevend te maken voor hem èn marktconform betaalbaar aan het individu die zijn arbeid komt presteren.

Een werkgever is niet verantwoordelijk voor wat 40 jaar daarna zou gebeuren.

Tuurlijk: het nieuwe systeem lijkt de vakbonden ook veel (nefaste) macht te ontnemen. Ze gaan zich mogen beperken tot de arbeidsverhouding en niet in de plaats van de werknemer zijn ganse leven, tot aan zijn pensioen, mogen bepalen.

Mijn enige bezorgdheid: zit er nog voldoende solidariteit in. Het basispensioen (eerste pijler) en in de tweede pijler via belastingscorrecties: het is mogelijk, maar ik moet het nog verder kunnen bekijken.

Vuurwerk !!

titel: ‘Met dit pensioensysteem wordt het ieder voor zich’
link: http://www.standaard.be/plus/20161104/ochtend/optimized
Ik ben bang.
Sommige mensen nemen hun verantwoordelijkheid, anderen nemen de centen.

Wat als mensen kiezen voor de centen en eens ze op pensioen zijn onvoldoende geld hebben om te overleven? OCMW????

Nu is er al een grote ongelijkheid bij mensen die in een rustoord verzeild geraken. Degenen die een flink spaarboekje en / of kinderen hebben moeten alles zelf betalen.

Degenen die niets hebben, mogen rekenen op bijbetaling van het OCMW.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden