Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (neo)geopolitiek
Er is absoluut GEEN vooruitgang in Congo, ben geen fan van Mobutu maar merk wel op dat hij graaide maar ook een heel klein beetje deelde, hij zorgde ervoor dat de buurt/straten een wekelijkse opruimbeurt kreeg (Solungu), nadien is het helaas enkel achteruit gegaan, vader Kabila deed nog een poging om een nationaal samenhorigheidsgevoel te bewerkstelligen en was daar deels in gelukt, zijn zoon (de huidige president) is vooral bezig om zijn bankrekening met hulp van Dan Getler te vullen, bronnen spreken van ongeveer 10 miljard US dollars geparkeerd op zuid afr bankrekeningen. Hoe het verder moet is onduidelijk er is zoiets als een politieke bloedarmoede momenteel, Bemba zit in den bak (den Haag), Tshisikedi is zoals we weten ondertussen overleden en zijn zoon is volgens mij maar een flauwe doorslag van zijn vader. waar we voordien een monochrome politiek hadden van oppositie en meerderheid, vallen we nu terug op de minderheid die helaas moet aanschurken bij de meerderheid om buiten het bestuurlijke, de postjes (goed betaalde postjes) moet verzekeren. Zou hier waarschijnlijk dagenlang kunnen over doorbomen maar ben zo moe
Trouwens de president Kabila heeft aangekondigd dat verkiezingen te duur zijn dus.... alles gaat blijven zoals het is
|
Ik ken Congo niet zo goed als U, maar zie toch enkele tekenen van vooruitgang.
https://www.investindrc.cd/en/info-c...ty-in-kinshasa
Dat zie je bijna niet in Nairobi, nochtans de hoofdstad van een land dat welvarender is dan CDR.
Ik denk niet dat Mobutu veel gegeven had. De Belgen hebben een grote fout gemaakt door de zwarten niet te betrekken, maar het niveau van ontwikkeling in Congo was wel bij de hoogste van Afrika.
Congo kent gigantische problemen, en ik heb mijn twijfels bij Kabila, maar als je het positief bekijkt kan het land enkel vooruitgaan.
Nairobi, de hoofdstraat:
Je hebt wel Tika road gebouwd door de Chinezen, voor de rest zijn de wegen een ramp.
Enorme krottenwijken heb je in beide steden.