![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch denk ik dat er wel degelijk vooruitgang is in Congo, Mobutu heeft de boel extreem verziekt en verwaarloosd, zo'n situatie en mentaliteit trek je niet in een keer recht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat je ook niet mag vergeten is de slechte mentaliteit van veel Afrikanen. Veel blabla, weinig verantwoordelijkheid, en het is altijd de schuld van een ander. Let wel, dat geldt zeker niet voor alle Afrikanen, maar jammer genoeg wel voor te veel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soms heb ik er ook genoeg van, maar ik heb m'n familie daar nu. Anderzijds ben je in Azië altijd een buitenstaander, in Afrika kun je echt integreren. Het probleem is dat ik me niet wil integreren in zo'n harde maatschappij, waar iemand die de bus niet kan betalen afgemaakt wordt. Rusland is ook keihard vergeleken met België, er zijn veel uitwassen en excessen, net als Afrikanen kunnen veel Russen geen maat houden (heeft misschien te maken met het lijfeigenschap tot begin 20ste eeuw) maar is veel meer respect voor elkaar. Er zijn ongeschreven regels waar iedereen zich aan houdt. Ook meer dan in België trouwens, door de verzorgingsstaat en het individualisme op z'n Amerikaans in België geven mensen hier niets om de medemens, want men heeft die niet nodig om te overleven. En net diezelfde mentaliteit heeft het Westen geïmporteerd in Afrika, of toch zeker Kenia. Kenianen zijn in hun hart Amerikanen, maar jammer genoeg voor hen is de realiteit anders. Toch zie je op tv vooral rijke mensen die op z'n Amerikaans leven, en dat steekt de ogen uit van de meerderheid die in miserie leeft. Laatst gewijzigd door tomm : 17 februari 2017 om 00:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed de meeste kunnen dat toch niet betalen, om nog te zwijgen van de stress. In Kenia is er ook een probleem met het erfrecht, vrouwen kunnen moeilijk erven, ik heb gehoord dat dat ook zo is in veel andere Afrikaanse landen. In de betere families worden vrouwen daarom nog steeds uitgehuwelijkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Europees Commissaris
|
![]() Het probleem dat ik heb als ik alleen enkel tussen enkel bosnegers voor langere periode begeef is dat ik mij ziels alleen voel. Die gasten hebben geen niveau. Alleen drank, sex of een passie voor een opdracht kan mij er door heen helpen. Anders word ik knetter en moet ik terug naar de stad. Sex kan op kappen van een houwer uitdraaien, je weet nooit of een vrouw een man heeft en daarvoor wraak neemt. Be carefull dus en niet doen of het moet een negerin buiten het dorp zijn, een onderwijzeres bijvoorbeeld.
Betreft integreren tussen de negers, het kan, maar je moet er veel voor opgeven. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 17 februari 2017 om 01:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In feite draait echt alles om geld, behalve bij de echt behoede families. Het is niet ongebruikelijk dat een alleenstaande vrouw haar buurman uitnodigt om te eten, op voorwaarde dat hij haar seksuele gunsten verleent. En omgekeerd natuurlijk ook. Maar er is zo'n aanbod aan jonge vrouwen dat oudere vrouwen nog moeilijk aan de bak komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben ook veel in Thailand, etc. geweest. Leuke landen met veel betere service en beter eten, goedkoper ook, maar je er integreren is zo goed als onmogelijk, je blijft voor altijd de "farang" en geldschieter. (in Kenia is dat niet noodzakelijk zo, zo hebben Keniaanse vrienden mij al financieel uit de nood geholpen, ze weten natuurlijk dat ik het vroeg of laat zal terugbetalen). Het liefst had ik in Rusland gewoond, ondanks het klimaat, maar je kunt je leven niet altijd plannen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() idd mensen worden niet oud. Ik ben 40 en dan ben je in Kenia al een "mzee", "meneer". De rijke Kenianen zijn meestal dik, de arme leven te miserabel om echt oud te kunnen worden.
Laatst gewijzigd door tomm : 17 februari 2017 om 01:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ook bij mij is het anders gelopen. Inmiddels ben ik wel uitgekeken op de niet innoverende maatschappij waarin ik leef. Maar de persoonlijke situatie kan van de ene op andere dag omslaan in mijn groene landje. Zo ben je god, zo een krot, zo weer wat anders.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#132 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Trouwens de president Kabila heeft aangekondigd dat verkiezingen te duur zijn dus.... alles gaat blijven zoals het is
![]() |
![]() |
#133 |
Provinciaal Statenlid
|
![]()
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() https://www.investindrc.cd/en/info-c...ty-in-kinshasa Dat zie je bijna niet in Nairobi, nochtans de hoofdstad van een land dat welvarender is dan CDR. Ik denk niet dat Mobutu veel gegeven had. De Belgen hebben een grote fout gemaakt door de zwarten niet te betrekken, maar het niveau van ontwikkeling in Congo was wel bij de hoogste van Afrika. Congo kent gigantische problemen, en ik heb mijn twijfels bij Kabila, maar als je het positief bekijkt kan het land enkel vooruitgaan. Nairobi, de hoofdstraat: Je hebt wel Tika road gebouwd door de Chinezen, voor de rest zijn de wegen een ramp. Enorme krottenwijken heb je in beide steden. Laatst gewijzigd door tomm : 17 februari 2017 om 09:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik ga naar lokale markten en ding er af net als zwarten, mijn kledij laat ik opsturen uit Azië. Ik ga uit naar lokale bars en eet in lokale restaurants. Liefst van al kook ik zelf, want het Afrikaanse eten vind ik niet zo lekker en Europese restaurants zijn te duur. Op de markten vind je alles, vlees (nog nooit ziek geweest), en alle groenten en fruit die je bij ons ook vindt. ![]() Daarnaast heb je ook vrij moderne lokale supermarkten voor de middenklasse, maar ik heb gehoord dat zoiets in Congo niet bestaat, enkel voor de blanken en de elite. Ik heb een appartementje gekocht in een wijk waar behalve mij geen enkele blanke woont. En niemand moet mij om een fooi vragen zonder iets voor me te doen. Wie dat wel doet kan zich aan een scheldpartij verwachten, in het Swahili. Wat veiligheid betreft, ben in Europa al 2 keer overvallen en in Kenia nog nooit. Het eenvoudig appartementencomplex waar ik woon heeft een gewapende bewaker en is middenklasse naar Keniaanse normen. Geen luxe, geen lift, maar binnen wel alles dat je nodig hebt. Gemiddelde huurprijs van zo'n appartement is 120 euro per maand. ![]() Veel Europeanen in Afrika zijn geobsedeerd door veiligheid, maar mijn ervaring is dat als je de sloppen links laat, 's nachts niet door lege donkere straten loopt(maar is in Brussel en Antwerpen ook niet aan te raden), en geen grote luxe tentoon spreidt, er weinig zal gebeuren. Ik maak ook gebruik als een van de weinige blanken van het lokale publieke transport, matatus genaamd. Het is ruig, niet aan te raden voor bejaarden en voldoet zeker niet aan de Europese veiligheidsstandaard, maar wel efficiënt. Als je een auto wil met chauffeur, ja dan zal je betalen, is overal zo. Wat in Afrika opvalt is het gebrek aan goede middenklasse hotels zoals in Azië. Ofwel betaal je minimum 100 euro (in Kinshasa meer heb ik me laten vertellen), ofwel 5 euro voor een absoluut goor krot. Maar goede hotels van rond de 25 euro bestaan amper, een groot gat in de markt. Laatst gewijzigd door tomm : 17 februari 2017 om 09:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echt overvallen in Nairobi, dat gebeurt gewelddadig en met guns, waarschijnlijk waren het echte agenten, de Keniaanse politie is erg corrupt. https://www.youtube.com/watch?v=vpOYhr8opok Dit gebeurt er met dieven in Kenia die gepakt worden: https://www.youtube.com/watch?v=AYLbAjrJI6Q Eigenlijk zijn de armere wijken veiliger, want niemand vermoedt dat daar iets te rapen valt. Alleen de allerergste sloppen waar zelfs de politie niet durft te komen, daar blijf je beter weg. Tegenwoordig valt het allemaal wel mee, overal zie je askari (gewapende bewakers) en dieven weten wat hen te wachten staat als ze gevat worden. Ik vind Brussel gevaarlijker want de straffen zijn hier erg mild en er is weinig politieaanwezigheid. Laatst gewijzigd door tomm : 18 februari 2017 om 02:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Reportage over de "election violence" van 2007, ik was toen in Kenia, en het dreigde volledig uit de hand te lopen. In augustus zijn er opnieuw verkiezingen en de vrees bestaat dat er opnieuw geweld uitbreekt.
https://www.youtube.com/watch?v=Qlw8Yfjl2Zw |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() the economist van vandaag heeft 2 artikels over Kenia, jammer genoeg niet erg positief:
http://www.economist.com/news/middle...9083042ad12e30 http://www.economist.com/news/middle...9083042ad12e30 |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Niet best. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 18 februari 2017 om 05:56. |
|
![]() |
![]() |